2013-04-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmoffa
Har spelat på svenskaspel ett tag nu och riggryktena känns ju nästan verkliga. Min erfarenhet är seriöst att man har större chans att vinna med ett sämre utgångsläge än tvärtom. Jag upplevde det verkligen inte i samma grad på betsson när jag spelade där förut, men här har det ju gått så långt att alla skojar om svenskaspel i chatten, de orkar inte ens bli irriterade. Jag inser självklart att det knappast är något konstigt på riktigt, men under tiden jag spelat här skulle jag själv vilja beskriva det som helt sjukt rent statistikmässigt. Det var inte såhär jag lärde mig att sannolikheten fungerade på universitetet åtminstone.

hehe.. ja så kanske det är.. Men blandar inte svs leken hela tiden? alltså giv , flopp osv osv??
Citera
2013-04-07, 22:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Har spelat på svenskaspel ett tag nu och riggryktena känns ju nästan verkliga. Min erfarenhet är seriöst att man har större chans att vinna med ett sämre utgångsläge än tvärtom. Jag upplevde det verkligen inte i samma grad på betsson när jag spelade där förut, men här har det ju gått så långt att alla skojar om svenskaspel i chatten, de orkar inte ens bli irriterade. Jag inser självklart att det knappast är något konstigt på riktigt, men under tiden jag spelat här skulle jag själv vilja beskriva det som helt sjukt rent statistikmässigt. Det var inte såhär jag lärde mig att sannolikheten fungerade på universitetet åtminstone.

Så vad sägs om att posta den handhistoriken?
Citera
2013-04-09, 08:45
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:

Mycket av det beror på att folk spelar så löst på Svs. Att det är så få som får in 2-4 till en kåk på floppen på andra sajter beror på att det knappast är någon som slänger in pengar på en sån hand på någon annan sajt.
Citera
2013-04-09, 12:50
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
hehe.. ja så kanske det är.. Men blandar inte svs leken hela tiden? alltså giv , flopp osv osv??

Korrekt. Andra sajters lek är klar när handen påbörjas, Boss Medias lek blandas precis hela tiden. Det är det kort som ligger högst upp för stunden (ev. näst högst upp om man räknar med brännkort) som spelas ut sekunden sista person trycker på syn/check/fold-knappen och det är dags för nästa kort.

Så när fisken sitter och skriker "FY FAEEEEN ja skulle inte ha foldat hade floppa kåk buhu" osv så har han faktiskt fel, hade han också synat in emellan de här två spelarna skulle en annan floppa sannolikt ha fallit ut.
Citera
2013-04-09, 13:22
Medlem
Personligen hade jag ändå föredragit en färdigblandad lek. Inte minst för det ändå är så det fungerar live.
Citera
2013-04-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Personligen hade jag ändå föredragit en färdigblandad lek. Inte minst för det ändå är så det fungerar live.

Finns det något sätt att märka någon skillnad ( om man förutsätter att varje omblandning är ärlig )?
Citera
2013-04-09, 14:49
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Korrekt. Andra sajters lek är klar när handen påbörjas, Boss Medias lek blandas precis hela tiden. Det är det kort som ligger högst upp för stunden (ev. näst högst upp om man räknar med brännkort) som spelas ut sekunden sista person trycker på syn/check/fold-knappen och det är dags för nästa kort.

Så när fisken sitter och skriker "FY FAEEEEN ja skulle inte ha foldat hade floppa kåk buhu" osv så har han faktiskt fel, hade han också synat in emellan de här två spelarna skulle en annan floppa sannolikt ha fallit ut.

Jag finner faktiskt stor tröst i detta då jag motvilligt lägger en hand och det skulle ha blivit min pott om de kort som kommer ut kommit upp. Det finns ingen anledning att gräma sig som på klienter där leken är färdigblandad.
Citera
2013-04-10, 16:17
Medlem
Sweet Helmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Korrekt. Andra sajters lek är klar när handen påbörjas, Boss Medias lek blandas precis hela tiden. Det är det kort som ligger högst upp för stunden (ev. näst högst upp om man räknar med brännkort) som spelas ut sekunden sista person trycker på syn/check/fold-knappen och det är dags för nästa kort..

Jag skrev till supporten och frågade om detta och fick till svar:

"Likt en vanlig kortlek blandas korten en gång innan korten delas ut, därefter ligger korten i samma ordning till det att kortleken blandas på nytt inför nästkommande runda."

Sen har jag ju hört från flera håll att det funkar så som du säger, varifrån kommer de uppgifterna?
Citera
2013-04-10, 18:19
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweet Helmer
Jag skrev till supporten och frågade om detta och fick till svar:

"Likt en vanlig kortlek blandas korten en gång innan korten delas ut, därefter ligger korten i samma ordning till det att kortleken blandas på nytt inför nästkommande runda."

Sen har jag ju hört från flera håll att det funkar så som du säger, varifrån kommer de uppgifterna?

Helt säker på att Boss har det så. Tror bara killen i supporten är okunnig.
Citera
2013-04-10, 18:43
Medlem
om det nu är så att leken blandas hela tiden, borde inte oddsen bli helt knas då? eller är det jag som tänker fel? och borde inte variansen bli en hel del större?
Citera
2013-04-10, 19:09
Medlem
Tegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
om det nu är så att leken blandas hela tiden, borde inte oddsen bli helt knas då? eller är det jag som tänker fel? och borde inte variansen bli en hel del större?

Frågan är väll om det är en lek på 52 som blandas om hela tiden eller om de kort som är utdelad och ligger på bordet är brända så bara de kvarvarande blandas om. Om bara de kvarvarande blandas förändras inte oddsen.

Är antagligen bara de kvarvarande som blandas om för annars hade femtal och andra omöjliga händer dykt upp.
Citera
2013-04-10, 19:16
Medlem
ahaa.. där ser man.. tänkte att om man blandar en lek hela tiden så borde de kort som skulle kommit upp efter vi blandat leken inte komma upp, då vi blandar leken igen ändrar man väl utfallet?

typ oj jag skulle haft en triss men så vart det inte för vi hade blandat om leken.. ja du förstår hur..

Men jag är sjuk nu också så jag känner att tanke gångarna hänger kanske inte riktigt med här
Senast redigerad av ArganaS 2013-04-10 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in