Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Kan du förklara vad det här är för något?
Vad föregående snubbe skrev, syftar inte jag på.
När det går dåligt för en spelare, så kan han lämna datorn helt och hållet, om det är tidigt i turneringen eller sent i turneringen. Om det är en Skalpen turnering fungerar det nog som bäst, där blindsen ALDRIG ökar, 2-3 timmar in i spelet och blindsen är på 200/100 typ (kanske överdrivet).
Men som sagt, de lämnar datorn, går på paus och låter pausandet köra vidare som nån autopilot och låta det bli en lotto-turnering.
Man kan ju, och det har jag fan bevittnat ett par gånger, leva kvar i en turnering väldigt sent när blinds är över 500 och uppåt 1000+ på bara 200-1000 marker, med lite tur.
Under denna tiden så kan X antal spelare försvinna. Spelare som faktiskt spelar. Personligen vill man inte spela i dessa situationer och låta en paus-spelare få chansen att glida in på den där räkmackan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tagelberg
Det sitter en del och pausar i en turnering. De sitter bara och väntar på att någon ska höja när de sitter med en kanonhand. Offret hoppas på att få en autofold från pausaren men pausaren drar till med en rejäl höjning när han har fått en riktigt bra hand. Har gått på den där några gånger. Jag tror inte att det funkar på andra klienter.
Detta händer kanske också. Det finns inget sätt att se om en spelare är tillbaka från en Paus.
Man kan använda Paus funktionen som en taktik. Trycker man "Jag är tillbaka", så står du fortfarande som Paus och kan utnyttja denna position.