2016-03-11, 15:53
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det sitter en del och pausar i en turnering. De sitter bara och väntar på att någon ska höja när de sitter med en kanonhand. Offret hoppas på att få en autofold från pausaren men pausaren drar till med en rejäl höjning när han har fått en riktigt bra hand. Har gått på den där några gånger. Jag tror inte att det funkar på andra klienter.

.......
Citera
2016-03-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Kan du förklara vad det här är för något?

Vad föregående snubbe skrev, syftar inte jag på.

När det går dåligt för en spelare, så kan han lämna datorn helt och hållet, om det är tidigt i turneringen eller sent i turneringen. Om det är en Skalpen turnering fungerar det nog som bäst, där blindsen ALDRIG ökar, 2-3 timmar in i spelet och blindsen är på 200/100 typ (kanske överdrivet).

Men som sagt, de lämnar datorn, går på paus och låter pausandet köra vidare som nån autopilot och låta det bli en lotto-turnering.

Man kan ju, och det har jag fan bevittnat ett par gånger, leva kvar i en turnering väldigt sent när blinds är över 500 och uppåt 1000+ på bara 200-1000 marker, med lite tur.

Under denna tiden så kan X antal spelare försvinna. Spelare som faktiskt spelar. Personligen vill man inte spela i dessa situationer och låta en paus-spelare få chansen att glida in på den där räkmackan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det sitter en del och pausar i en turnering. De sitter bara och väntar på att någon ska höja när de sitter med en kanonhand. Offret hoppas på att få en autofold från pausaren men pausaren drar till med en rejäl höjning när han har fått en riktigt bra hand. Har gått på den där några gånger. Jag tror inte att det funkar på andra klienter.

Detta händer kanske också. Det finns inget sätt att se om en spelare är tillbaka från en Paus.

Man kan använda Paus funktionen som en taktik. Trycker man "Jag är tillbaka", så står du fortfarande som Paus och kan utnyttja denna position.
Senast redigerad av Tehfuq 2016-03-12 kl. 20:50.
Citera
2016-04-02, 22:08
Medlem
Karlxgustafs avatar
Tycker om att spela djupet på svs ett par kvällar i veckan, lagom insats 99kr och lagom med spelare 100-200st gör att man inte måste sitta hela natten om man har lyckan att ta sig en bit in i turren.

Men nu både fre och lördag så finns den inte att regga sig till i lobbyn! Någon som vet varför?
Citera
2016-04-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Tycker om att spela djupet på svs ett par kvällar i veckan, lagom insats 99kr och lagom med spelare 100-200st gör att man inte måste sitta hela natten om man har lyckan att ta sig en bit in i turren.

Men nu både fre och lördag så finns den inte att regga sig till i lobbyn! Någon som vet varför?

Någon hade nog klantat sig när han/hon la upp veckans turneringar för det låg även en andra chansen till onsdagens lill-lördag på lördagskvällen. Förm hade någon förväxlat långlördag med lilllördag. Djupet hade också försvunnit men fanns igen på söndagen så förmodligen hade någon ringt för att de skulle upptäcka felet själva verkar inte troligt..
Citera
2016-04-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Vad föregående snubbe skrev, syftar inte jag på.

När det går dåligt för en spelare, så kan han lämna datorn helt och hållet, om det är tidigt i turneringen eller sent i turneringen. Om det är en Skalpen turnering fungerar det nog som bäst, där blindsen ALDRIG ökar, 2-3 timmar in i spelet och blindsen är på 200/100 typ (kanske överdrivet).

Men som sagt, de lämnar datorn, går på paus och låter pausandet köra vidare som nån autopilot och låta det bli en lotto-turnering.

Man kan ju, och det har jag fan bevittnat ett par gånger, leva kvar i en turnering väldigt sent när blinds är över 500 och uppåt 1000+ på bara 200-1000 marker, med lite tur.

Under denna tiden så kan X antal spelare försvinna. Spelare som faktiskt spelar. Personligen vill man inte spela i dessa situationer och låta en paus-spelare få chansen att glida in på den där räkmackan.

Du kan inte mena allvar?
Vadå att blindsen inte går upp i skalpen? Blindsen går upp i alla turneringar och att sitta paus är aldrig en fördel. Att någon lyckas glida ITM är nog möjligt men att det skulle på något sätt vara en fördel är ju bara löjligt...
Citera
2016-04-04, 15:50
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmixx
Någon hade nog klantat sig när han/hon la upp veckans turneringar för det låg även en andra chansen till onsdagens lill-lördag på lördagskvällen. Förm hade någon förväxlat långlördag med lilllördag. Djupet hade också försvunnit men fanns igen på söndagen så förmodligen hade någon ringt för att de skulle upptäcka felet själva verkar inte troligt..

Så kan det nog vara. Servicen är ju ganska undermålig på SVS finns väl inte något forum längre att yttra sina synpunkter på.
Vad är det för pryo som jobbar helg på SVS poker. Allvarligt! Spelades det en andra chansen på lördagen?
Citera
2016-04-05, 10:30
Medlem
Jaa den dör med paus känner man ingen..

Var jag och 2st till kvar på finalbordet , 1 går i paus med 3-4 bbs. Och 4 gånger I RAD lyckas han vinna mot mig och slår till slut ut mig i turren. Bara genom att sitta i paus. Helt jävla otroligt.

Borde fan inte gå
Citera
2016-04-09, 02:50
Medlem
När kan du köpa in färskt på ett cash game-bord du suttit på tidigare? Är ju en viss tid där du måste köpa in för minst det du satt med på bordet innan du lämnade.
Citera
2016-04-09, 10:19
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
När kan du köpa in färskt på ett cash game-bord du suttit på tidigare? Är ju en viss tid där du måste köpa in för minst det du satt med på bordet innan du lämnade.
Vet inte men varför vill du det? Ser ingen som helst bra anledning. Bara drygt tidsslöseri.
Citera
2016-04-09, 10:24
Medlem
För att Du inte vill vara täckt för flera inköp mot vissa motståndare?
Citera
2016-04-20, 20:13
Medlem
Atrocitets avatar
Bara för mig svenska spel lagt av?

Kanske dags att fixa vettiga servrar.
Citera
2016-04-20, 20:16
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet