2019-07-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast inte i Florida så det är helt ointressant vad som är lagligt i Sverige, Sveriges 15 år ligger bland de länder som har lägst åldersgräns
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighetsålder

Om du kikar på länken och kartan så är det inte alls "bland de länder som har lägst åldersgräns". Ganska normalt. Vissa har 16 år, andra har 15. I ett par länder har man ingen alls, men man måste vara gifta. I Jemen får man ex.vis gifta sig vid 9 års ålder och därmed ha sex.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-24 kl. 14:33.
Citera
2019-07-24, 14:04
Medlem
vad heter den misstänkte?
Citera
2019-07-24, 14:04
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Jo han förnekar ju brottet då han säger sig vara oskyldig till åtalspunkterna...

De har säkert en plan ”Han va psykotisk och hög. Hade det svårt han han va liten yada yada”

Hej,

Att GM väljer att ’plead not guilty’ är ingen stor sak. Betyder i stort att det kommer bli rättegång och att det ligger på åklagaren att visa på vilket brott som skett...
Citera
2019-07-24, 14:06
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Söka vetenskapliga rapporter och skrifter kan vem som helst men det är uppenbart att du inte har några akademiska poäng då du uppenbarligen inte kan tolka sådana texter då du inte har någon förståelse för vad pedofili innebär, sen kan du uppenbarligen inte skilja på sak och person heller då du tolkar in att någon är pedofil för att den diskuterar de utifrån begreppets innebörd, inte särskilt akademiskt.. hela din mening visar att du uppenbarligen inte har någon akademisk utbildning, om du inte tror mig kan du läsa andra som försökt förklara skillnaden på en pedofil och icke pedofil.

Vad pratar du om? Jag har läst på högskola, jag har akademiska poäng i form av en utbildning? Du har ingen aning om vad du pratar om. Jag behöver ingen "förståelse för vad pedofili innebär", det enda jag behöver är tiotusentals vetenskapliga rapporter och skrifter, om skadorna pedofili (Eller i sin värld, Hebefili mfl. ) som skadar barnen permanent! Jag vill inte diskutera vad pedofili innebär, eller hur du känner, det är inte relevant. Du har en åsikt att barn (Ja barn, oavsett hur du benämner dem) vill ha sex med dig, dessa barn är inte fult utvecklade människor på någon form. Du angriper dem när dem är som mest sårbara, vilket gör dig till en predator, finns inga källor som du kan hänvisa till (Vetenskapliga) som gör detta okej. Du är en sjuk individ som inte hör hemma i ett samnhälle.
Citera
2019-07-24, 14:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
vad heter den misstänkte?

Jo*quin R*stan N*bi Olss*n *=a u a o
Citera
2019-07-24, 14:11
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Att GM väljer att ’plead not guilty’ är ingen stor sak. Betyder i stort att det kommer bli rättegång och att det ligger på åklagaren att visa på vilket brott som skett...

Blir förvirrad? Vad vill du förmedla? Har jag ställt frågan? Fattar inte?? Vad menar du??

Tidigare påstående: han förnekar inte brott.
Mitt svar: jo han förnekar brott.
Ditt svar: Det är ingen stor sak....
Citera
2019-07-24, 14:11
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
(Jag talar nu till er alla.)
Men varför ska då barn ha rätt att göra detta mot varandra?
Barn kan få psykiska skador av att bli utnyttjade sexuellt av andra barn också. Men antagligen vill ni INTE förbjuda det, för det skulle innebära att ni måste börja betrakta era barndomsminnen av när ni hade sex med barn, som övergrepp. Och det har troligen varit väldigt mycket sexuella övergrepp mot flickor/tjejer här i Sverige. Men ni tycker att det är viktigare att bevara era "fina" minnen intakta, än att förhindra att nutidens och framtidens flickor/tjejer blir utsatta för övergrepp av jämnåriga pojkar/killar.

Men att nu är det ju inte så att barnen våra har sex likt som råttor.

Även ungdomar har en vilja och en intelligens det senare dock begränsad men ändå fullt tillräcklig så att dom är inte som djur utan ett urval sker och att begreppen tvång och våldtäkt finns även där.

Jag skrev våra barn då jag skönjer din plattform, vårat hedonistiska system är den bästa i världen den är överlägsen alla dogmatiska läror som skapar trasiga individer och förhållanden på grund av att människan har aldrig fått en schans till att pröva och smaka helt på egen hand.

Det är därför som vi säger att när den vuxne kliver in i barnens sexualitet då blir allt solkigt och fult utan tids nog så lär dom sig om det riktiga livet, dom behöver ingen kåt gubbe till detta som sänker dem i förtid utan att dom ska få vara unga.
Citera
2019-07-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Vad pratar du om? Jag har läst på högskola, jag har akademiska poäng i form av en utbildning? Du har ingen aning om vad du pratar om. Jag behöver ingen "förståelse för vad pedofili innebär", det enda jag behöver är tiotusentals vetenskapliga rapporter och skrifter, om skadorna pedofili (Eller i sin värld, Hebefili mfl. ) som skadar barnen permanent! Jag vill inte diskutera vad pedofili innebär, eller hur du känner, det är inte relevant. Du har en åsikt att barn (Ja barn, oavsett hur du benämner dem) vill ha sex med dig, dessa barn är inte fult utvecklade människor på någon form. Du angriper dem när dem är som mest sårbara, vilket gör dig till en predator, finns inga källor som du kan hänvisa till (Vetenskapliga) som gör detta okej. Du är en sjuk individ som inte hör hemma i ett samnhälle.
Så hur många högskolepoäng har du? Tvekar inte på att de skulle kunna skada personerna permanent men tycker det är genant att någon inte har kunskap att urskilja på hebefili och pedofili, snarare du som inte hör hemma i samhället om du inte har akademisk kunskap då samhället är i bra mycket större behov av de vilket även framkommer i din rasism i tidigare inlägg på Flashback, pinsamt och tro att någon är pedofil bara för någon förklarar skillnaden på pedofil och icke pedofil,
Citera
2019-07-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighetsålder

Om du kikar på länken och kartan så är det inte alls "bland de länder som har lägst åldersgräns". Ganska normalt. Vissa har 16 år, andra har 15. I ett par länder har man ingen alls, men man måste vara gifta. I Jemen får man ex.vis gifta sig vid 9 års ålder och därmed ha sex. Sverige ser ut att vara felmärkt på 14 år. Men i det stora hela får man nog anse att de gjort rätt i kartan. Förhoppningsvis.
Jag har tittat på kartan och 16 år ser ut att vara den ålder som är snittåldern världen över, att somliga tar Spanien som ett exempel istället för att ta länder/stater som ligger på 16/17 år är ju lite märkligt
Citera
2019-07-24, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Sexuella myndighetsåldern är 15 och år och om barn under 15 år har sex med varandra så är de inte i straffbar ålder.

Man kan förstås sätta stopp för barns sex med varandra på olika sätt ändå, och straffa föräldrarna om de tillåter deras barn att ha sex.
Och så kan man ställa krav på mognad för att bli "byxmyndig" och/eller höja åldern.
Citera
2019-07-24, 14:18
Medlem
submariners avatar
Citat:
De har säkert en plan ”Han va psykotisk och hög. Hade det svårt han han va liten yada yada”

Citat:
Blir förvirrad? Vad vill du förmedla? Har jag ställt frågan? Fattar inte?? Vad menar du??

Hej,

Utifrån ditt yada yada svar vill jag förmedla att du tittar för mycket på Ally McBeal och att du har noll koll på varför deras inställning är icke skyldig
Citera
2019-07-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Man kan förstås sätta stopp för barns sex med varandra på olika sätt ändå, och straffa föräldrarna om de tillåter deras barn att ha sex.
Och så kan man ställa krav på mognad för att bli "byxmyndig" och/eller höja åldern.
Sexuellt riskfyllda beteenden hos de som inte är byxmyndiga blir nog föremål för socialtjänsten.
Senast redigerad av Masaq 2019-07-24 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in