2019-07-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Man kan förstås sätta stopp för barns sex med varandra på olika sätt ändå, och straffa föräldrarna om de tillåter deras barn att ha sex.
Och så kan man ställa krav på mognad för att bli "byxmyndig" och/eller höja åldern.
Nu är det ju inte olagligt för barn att ha sex med andra barn, brukar du sitta och vakta dina barn när de umgås med sina vänner
Citera
2019-07-24, 14:24
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Så hur många högskolepoäng har du? Tvekar inte på att de skulle kunna skada personerna permanent men tycker det är genant att någon inte har kunskap att urskilja på hebefili och pedofili, snarare du som inte hör hemma i samhället om du inte har akademisk kunskap då samhället är i bra mycket större behov av de vilket även framkommer i din rasism i tidigare inlägg på Flashback, pinsamt och tro att någon är pedofil bara för någon förklarar skillnaden på pedofil och icke pedofil,

Ska vi jämföra högskolepoäng kan vi göra detta per PM. (FB) Svensk skådespelare gripen i USA – för sex med minderårig Återkom när du läst dessa, finns fortfarande inga rapporter att pedofili är bra för barn.
Citera
2019-07-24, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Men att nu är det ju inte så att barnen våra har sex likt som råttor.

Även ungdomar har en vilja och en intelligens det senare dock begränsad men ändå fullt tillräcklig så att dom är inte som djur utan ett urval sker och att begreppen tvång och våldtäkt finns även där.

Jag skrev våra barn då jag skönjer din plattform, vårat hedonistiska system är den bästa i världen den är överlägsen alla dogmatiska läror som skapar trasiga individer och förhållanden på grund av att människan har aldrig fått en schans till att pröva och smaka helt på egen hand.

Det är därför som vi säger att när den vuxne kliver in i barnens sexualitet då blir allt solkigt och fult utan tids nog så lär dom sig om det riktiga livet, dom behöver ingen kåt gubbe till detta som sänker dem i förtid utan att dom ska få vara unga.

Det låter återigen som en uselt dåligt ursäkt för att pojkar/killar ska få ha sex med flickor/tjejer, trots att tjejen ofta har sex mest för att killen vill det, och trots att tjejen är den som riskerar att bli gravid, och bli stämplad som slampa.
Att ha sex med barn är dåligt vare sig man är barn eller vuxen, punkt slut.
Citera
2019-07-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Ska vi jämföra högskolepoäng kan vi göra detta per PM. (FB) Svensk skådespelare gripen i USA – för sex med minderårig Återkom när du läst dessa, finns fortfarande inga rapporter att pedofili är bra för barn.
Ja men detta är ju en pubertal person han har haft sex med så de studierna har ingen relevans för detta ärende.
Citera
2019-07-24, 14:30
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror ärligt talat inte att polisen direkt har lurat honom då det faktiskt skulle finnas en risk i att förhöret kan slängas i papperskorgen. De verkar till och med varit måna om att påpeka att han förstår bra engelska (dvs de misstänker redan där att han kan försöka få förhöret utslängt). Killen verkar inte vara något geni direkt med tanke på att han erkänner till brott, men försöker fortfarande få det till att han är oskyldig.

Han kommer att åka dit så att det ryker om det. Frågan blir väl om han förr eller senare överförs till Sverige då amerikanska fängelse är överfyllda. Gissningsvis kommer han lobba på det i alla fall...

Fast i USA får polisen ljuga för att få reda på så mycket som möjligt när dom förhör en person misstänkt för brott.

Kan bara hoppas att straffet blir långvarit nog så han inte kommer tillbaka.
Citera
2019-07-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Pedofili är en psykiatrisk diagnos. Många med denna diagnos är mycket intresserade av just frågan om vad som är lagligt och olagligt på det sexuella området. För egen del! Alltså vem får man själv ha sex med utan att bli fälld för något olagligt.

Nej, pedofili är ingen psykiatrisk diagnos utan en läggning som tyvärr inte kan "botas", varken av mediciner eller terapi. Däremot kan man i bästa fall få pedofilen att inse att omgivningen inte accepterar denna läggning och få pedofilen att inte agera ut sin läggning fysiskt.
Sedan vore det välgörande om vissa i den här tråden slutar älta hur de tycker att lagen borde vara, och i stället förhålla sig till hur lagen faktiskt är och vad som gäller juridiskt. I detta fall i Florida, USA, där brottet begåtts.
Citera
2019-07-24, 14:34
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighetsålder

Om du kikar på länken och kartan så är det inte alls "bland de länder som har lägst åldersgräns". Ganska normalt. Vissa har 16 år, andra har 15. I ett par länder har man ingen alls, men man måste vara gifta. I Jemen får man ex.vis gifta sig vid 9 års ålder och därmed ha sex.

Intressant om wikipedia stämmer så gäller 18år i Florida.
Citera
2019-07-24, 14:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Fast i USA får polisen ljuga för att få reda på så mycket som möjligt när dom förhör en person misstänkt för brott.

Man får ljuga till en viss gräns, däremot inte lova någonting.

Med det sagt så verkar han ju ha sjungit som en fågel. Jag gissar på att han har rättfärdigat förhållandet i huvudet till den graden att han tror att alla andra förstår om han bara får förklara. Lycka till med juryn säger jag - det skulle inte förvåna mig om han insisterar att få vittna vilket såklart kommer göra det hela ännu värre.
Citera
2019-07-24, 14:37
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Ja men detta är ju en pubertal person han har haft sex med så de studierna har ingen relevans för detta ärende.

Vi snackar om 22400+ Vetenskapliga rapporter, där barn får lida resten av sina liv pga. människor som dig. Hon är heller inte pubertal, hon har en kropp som en tolvåring, kroppen följer hormonerna så du är så långt bort från ett rätt. Tjejen var/är inte en fullt utvecklad människa, ett barn som fortfarande sprang omkring med sin skol-ryggsäck, alltså närmare 12 än 15 i mental ålder.
Citera
2019-07-24, 14:40
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Man får ljuga till en viss gräns, däremot inte lova någonting.

Med det sagt så verkar han ju ha sjungit som en fågel. Jag gissar på att han har rättfärdigat förhållandet i huvudet till den graden att han tror att alla andra förstår om han bara får förklara. Lycka till med juryn säger jag - det skulle inte förvåna mig om han insisterar att få vittna vilket såklart kommer göra det hela ännu värre.

Ja det kommer ju bli intressantare utveckling av detta än vad Bosse gjorde där nere i Florida helt klart, Bosse fick komma hem med istortsätt inga påföljder annat än aldrig återvända och jag misstänker att hans vänner minskat radikalt i antal.

44åringen skulle inte förvåna mig om han tar livet av sig när polletten trillat ner hela vägen och han inser att han kommer få fängelse och i långtid, samt vara långt ner på skalan i popularitet hos andra fångar som sitter för mer normala brott som mord.
Citera
2019-07-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Intressant om wikipedia stämmer så gäller 18år i Florida.
Ja, i Florida är det 18 år. Men hela nordamerika har 16 år eller över. Olagligt överallt med andra ord. Däremot om hon haft sex med jämnårig, frivilligt från båda håll, så har jag svårt att tro att nån blivit straffad. Nu kommer det troligen klassas som våldtäkt. Och det är jäkligt allvarligt när det gäller en medelålders man som utnyttjar ett barn.
Citera
2019-07-24, 14:45
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Vi kan inte ha vuxna män som jagar våra barn. Antingen straffas ni med lagen eller så får vi slakta er som de grisar ni är. Att ni inom hbtqp maffian inte vill förstå står redan klart.
Fint. Jag är vad du kallar hbtq-Maffia, men inte fan tycker jag det här är ok, eller att vuxna har sex med barn eller tonåringar. Har fan inget med hbtq att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in