2019-07-24, 17:49
Medlem
Jag var bekant med honom under en period. Inga peddovibbar. Lite märklig men jag gillade honom. Vi spelade i samma pjäs på Dramaten (jag är skådespelare)

Expressen har försökt nå en kvinlig vän till mig som också spelade med honom, så dom ringer runt till kvinnorna nu men inte oss män haha.

Vet att han bott i Berlin ganska mycket. Han har jobbat som dansare sen han var ung och har på senare år blivit skådespelare

Ska bli intressant att höra om Dramaten kommer att kommentera detta. Han var aldrig fast anställd men hade kontrakt på några år.

Edit:
Tror sannolikheten att han kan betala borgen på över en mille är ganska osannolik. Och även om han nekar till brott, har han erkänt handlingen som i fråga är ett brott så det luktar finkan här tycker jag. Undrar om Trump kommer att föreslå byte med ASAP
Senast redigerad av Senseihaiku 2019-07-24 kl. 17:54.
Citera
2019-07-24, 17:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sant. Han måste ju ta NÅGON ståndpunkt. Skyldig eller icke skyldig. Japp, du har rätt. Och han babblade alldeles för tidigt till polisen. Väntade inte in sin advokat, vilken fortfarande inte har talat med honom. Dock hoppas han att ärendet skall avskrivas, enligt artikeln (se min länk kl 17.12 idag) i Aftonbladet. Tillåt mig tvivla att det kommer hända.

Hans möjlighet är kanske att börja förstå engelska väldigt dåligt. Han förstod inte vad poliserna frågade om och han fick inte höra att han hade rätt till försvarare och hålla truten. Får se om den möjligheten går hem att spela på att han aldrig fick någon Mirandavarning och om så inte fattade och samtidigt inte heller fattade vad poliserna frågade om senare.

Om så blir fallet så kommer ju inte ärendet att läggas ner men kanske blir för polisen att presentera fram bevis som tyder på att han är skyldig. Det är ju ganska enkelt. Bevisa att de haft kontakt över nätet där han som den äldre är den som är ansvarig. Sedan att de haft sex ett flertal gånger. Kommer förmodligen inte bli så svårt när tjejen börjar snacka efter att denna tonårsflört lagt sig.
Citera
2019-07-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På förekommen anledning:

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia, "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre).[1] Då attraktionen riktas mot unga tonåringar (personer i pubertetsåldern), snarare än yngre barn, används istället begreppet hebefili eller efebofili.

Ur Wikipedia.
Just detta verkar de inte fatta inte e tillämpart på denna person
Citera
2019-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vissa människor kan vara väldigt självdestruktiva, det behöver inte vara en sexuell grej.

han verkar ha satt sig i denna knipa nästan av vilje.

Eller så är det en spänningsgrej, han utmanar sitt öde.

jag vet inte, men psykologin tycks mig lite udda.
Jag tror han är efterbliven och narcissist. Juryn kommer äcklas av pedofilen när det blir dags och jag gissar på 15 år x 5 = 75 år i fängelset. Har sett dokumentärer hur det går till i dessa och första tiden ska alla slåss med honom. Sen blir det isolering en tid för att komma tillbaka och användas som attrapp. Själv skulle jag inte pallat en dag i ett sånt fängelse och det blandas hej vilt med mördare och galningar.
Citera
2019-07-24, 18:00
Medlem
Pallestroms avatar
Arkebusering!
Citera
2019-07-24, 18:02
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, det verkar nästan som att han ville åka fast, eller i alla fall inte brydde sig. Han försöker ju inte ens säkra sina spår som sagt.

Ytterst märkligt också, som andra påpekat, att göra detta i USA.
Att det blev USA är nog för att hon var där och han inte kunde få henne därifrån, enda sättet att mötas var att åka dit. Möjligen enda tjejen han lyckats grooma.

Någon i tråden visade att deras första interaktion i sociala medier var denna, för över ett år sedan när hon var 14:
https://www.instagram.com/p/BkGKYvGFVKx/

Kanske en olycklig slump att hon hittade till hans Instagram, och sedan satte han igång sitt groomande som tyvärr lyckades.
Citera
2019-07-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Just detta verkar de inte fatta inte e tillämpart på denna person
Jag tror det är känslomässigt att man kallar denne kille för pedofil. Det är 30 år mellan dom. Hade det varit en trettioårig kvinna och en sextioårig man hade man inte reagerat. Men eftersom hon inte gått ur högstadiet än, så känns det som ett pedofilärende. Men pedofiler tänder inte på kroppar som fått både könshår och hår under armarna, vilket det är en risk för när man är 14-15 år gammal.

Att denne snart 45-årige man överhuvudtaget kan tänka sig ha sex med någon som kunde varit hans unga tonåriga dotter, är ganska vidrigt.
Senast redigerad av Picasso2 2019-07-24 kl. 18:07.
Citera
2019-07-24, 18:09
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senseihaiku
Jag var bekant med honom under en period. Inga peddovibbar. Lite märklig men jag gillade honom. Vi spelade i samma pjäs på Dramaten (jag är skådespelare)

Expressen har försökt nå en kvinlig vän till mig som också spelade med honom, så dom ringer runt till kvinnorna nu men inte oss män haha.

Vet att han bott i Berlin ganska mycket. Han har jobbat som dansare sen han var ung och har på senare år blivit skådespelare

Ska bli intressant att höra om Dramaten kommer att kommentera detta. Han var aldrig fast anställd men hade kontrakt på några år.

Edit:
Tror sannolikheten att han kan betala borgen på över en mille är ganska osannolik. Och även om han nekar till brott, har han erkänt handlingen som i fråga är ett brott så det luktar finkan här tycker jag. Undrar om Trump kommer att föreslå byte med ASAP
Intressant, tack. Var han en enstöring av något slag, ensamvarg?

Han var öppen på sin Instagram med sitt ”förhållande” med den här flickan. Det borde ha varit försiktig med om han brytt sig om vad vänner, familj och andra bekanta tyckte. Knappast socialt accepterat, även om skådisvärlden är full av äldre män som har yngre tjejer så är det här över gränsen.
Citera
2019-07-24, 18:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Undrar om han kommer hänga sig - "Jag dör för dig"-style - eller om han är för egenkär? Tar han inte livet av sig kan han ju alltid träna, dansa och planera nästa grooming (kanske får någon "brevis" vad det lider)...
Citera
2019-07-24, 18:26
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag tror det är så enkelt som att han råkade på henne av en slump på nätet bara och de föll för varandra. Hade han gått in för att ragga upp en 15 åring just så hade han nog försökt i Sverige först. Han var nog snarare ute efter en flickvän, åldern råkade bara vara lite olämplig på den han hittade. Och nu sitter han där. Han måste ha varit ganska desperat, med tanke på dels att han föll för en 15 åring men oxå hur mycket tid han spenderat på att träna upp sin kropp. Sånt gör man ju bara för att få tjejjer nuförtiden.

Jo det verkar vara som att hon faktist letade rätt på honom på instagram, och därefter ballade allting ur, ingen ursäkt för honom, han borde veta bättre, även när hon nu tog första kontakten dom emellan.
Citera
2019-07-24, 18:30
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jo det verkar vara som att hon faktist letade rätt på honom på instagram, och därefter ballade allting ur, ingen ursäkt för honom, han borde veta bättre, även när hon nu tog första kontakten dom emellan.
Å andra sidan vet vi inte om han försökt tidigare i Sverige eller andra länder, kanske rentav lyckats. Det kanske kommer fram.
Citera
2019-07-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Förklara definitionen av pedofili och hur de går att tillämpa på detta ärende
Du förstör tråden, håll klaffen nu. Hitta annan tråd som handlar om det du vill tjata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in