2019-07-24, 13:46
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Visst, men hur ska han, hans advokat få juryn att vekna när han.

1. Begått ett brott som anses vara allvarligt enligt amerikansk lag, sex med minderårig.
2. Sagt att han visste att det var olagligt, men gjorde det ändå.
3. Groomat minderårig under lång tid.
4. Har erkänt handlingen
5. Åkt till deras land för att utföra detta.

Jury är bra om det finns "reasoneble doubt", tvivel.
Det finns det inte här.
Han är körd.

Som jag skrev i det här läget kan han bara chansa på att en jury kan drabbas av en känslostorm.. kolla OJ!!!
Citera
2019-07-24, 13:49
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Sådana problem är inget som brukar engagera pedofiler, som i huvudsak funderar över hur de ska få sex av ungdomar och hur de ska klara sig undan olika påföljder. Pedofiler vill inte ha egna barn att ta ansvar för utan endast sex med så unga som möjligt.

Hej,

Många pedofiler (men även icke-pedofiler som förgriper sig på barn) har en väldigt tydlig preferens gällande sina offer - t.ex. pojkar i lågstadieåldern.

Det är dessutom en stor skillnad mellan att vilja ha sex med ungdomar och att vilja förgripa sig på barn, även om du tyvärr inte verkar vara ett stort fan av definitioner eller att hålla isär begrepp
Citera
2019-07-24, 13:49
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Uppenbart att du inte besitter någon akademiker kunskap... noll koll på akademiska begrepp, åldersgränserna är ju givna för den psykiska mognadsgraden, minderåriga bedöms inte kunna samtycka till sex, pedofili handlar om attraktionen av personer som inte nått puberteten, alltså den fysiska mognadsgraden som är i centrum för en pedofil, inte åldern.

Jag besitter akademiska kunskaper, jag vet hur man söker vetenskapliga rapporter och skrifter, något du inte har en aning om vad det är. Postade tidigare länk i detta ämne, 22 000+ om permanenta skador det gör för barn, ja barn att utsättas för sådana som er. Det finns inget försvar för sådana som dig, ni har inga vetenskapliga bevis eller källor. Du är en predator som gillar barn, oavsett åldersgrupp är det fel, hur mycket du än försöker rättfärdiga det hela. Din sexualitet är fel, den är sjuk. Ta livet av dig, okej?
Citera
2019-07-24, 13:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Han var ju helt enkelt extra dum i huvudet och pladdrade på innan han fick en försvarare, förmodligen har polisen lurat i honom att berättar du allt så går du snart härifrån och kan åka hem till Sverige... Som sagt han verkar ha rätt låg IQ eller andra problem i huvudet logiskt tänkade verkar inte vara hans starka sida.

Jag tror ärligt talat inte att polisen direkt har lurat honom då det faktiskt skulle finnas en risk i att förhöret kan slängas i papperskorgen. De verkar till och med varit måna om att påpeka att han förstår bra engelska (dvs de misstänker redan där att han kan försöka få förhöret utslängt). Killen verkar inte vara något geni direkt med tanke på att han erkänner till brott, men försöker fortfarande få det till att han är oskyldig.

Han kommer att åka dit så att det ryker om det. Frågan blir väl om han förr eller senare överförs till Sverige då amerikanska fängelse är överfyllda. Gissningsvis kommer han lobba på det i alla fall...
Citera
2019-07-24, 13:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiljan
Som jag skrev i det här läget kan han bara chansa på att en jury kan drabbas av en känslostorm.. kolla OJ!!!

OJ förnekade brott dock. Det gör inte denna lirare.

Hans enda chans i dagsläget är i princip om han lyckas få förhöret utslängt inför rättegången och sedan börjar neka. Men han verkar fortfarande erkänna till brott, även i sina skrivelser till domstolen.
Citera
2019-07-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Detta har inget med pedofili att göra. Är man pedofil tänder man på prepubertala barn. Någon som är mellan 13-15 är inte prepubertal. Är man intresserad av flickor i yngre tonåren brukar det kallas hebefili.

Återigen skitsnack. Det finns ingen gräns uppåt om båda har fyllt 15 år och är med på det. En 44-åring kan knulla en villig 15-åring helt lagligt.
Fast inte i Florida så det är helt ointressant vad som är lagligt i Sverige, Sveriges 15 år ligger bland de länder som har lägst åldersgräns
Citera
2019-07-24, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Väldigt enkelt då det inte går att fastslå här och nu vilka psykiska skador hon kan komma att lida men av detta framöver även om de psykiska skadorna inte skulle framkomma just nu.

(Jag talar nu till er alla.)
Men varför ska då barn ha rätt att göra detta mot varandra?
Barn kan få psykiska skador av att bli utnyttjade sexuellt av andra barn också. Men antagligen vill ni INTE förbjuda det, för det skulle innebära att ni måste börja betrakta era barndomsminnen av när ni hade sex med barn, som övergrepp. Och det har troligen varit väldigt mycket sexuella övergrepp mot flickor/tjejer här i Sverige. Men ni tycker att det är viktigare att bevara era "fina" minnen intakta, än att förhindra att nutidens och framtidens flickor/tjejer blir utsatta för övergrepp av jämnåriga pojkar/killar.
Citera
2019-07-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Jag besitter akademiska kunskaper, jag vet hur man söker vetenskapliga rapporter och skrifter, något du inte har en aning om vad det är. Postade tidigare länk i detta ämne, 22 000+ om permanenta skador det gör för barn, ja barn att utsättas för sådana som er. Det finns inget försvar för sådana som dig, ni har inga vetenskapliga bevis eller källor. Du är en predator som gillar barn, oavsett åldersgrupp är det fel, hur mycket du än försöker rättfärdiga det hela. Din sexualitet är fel, den är sjuk. Ta livet av dig, okej?
Söka vetenskapliga rapporter och skrifter kan vem som helst men det är uppenbart att du inte har några akademiska poäng då du uppenbarligen inte kan tolka sådana texter då du inte har någon förståelse för vad pedofili innebär, sen kan du uppenbarligen inte skilja på sak och person heller då du tolkar in att någon är pedofil för att den diskuterar de utifrån begreppets innebörd, inte särskilt akademiskt.. hela din mening visar att du uppenbarligen inte har någon akademisk utbildning, om du inte tror mig kan du läsa andra som försökt förklara skillnaden på en pedofil och icke pedofil.
Citera
2019-07-24, 13:56
Medlem
Wiljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
OJ förnekade brott dock. Det gör inte denna lirare.

Hans enda chans i dagsläget är i princip om han lyckas få förhöret utslängt inför rättegången och sedan börjar neka. Men han verkar fortfarande erkänna till brott, även i sina skrivelser till domstolen.

Jo han förnekar ju brottet då han säger sig vara oskyldig till åtalspunkterna...

De har säkert en plan ”Han va psykotisk och hög. Hade det svårt han han va liten yada yada”
Citera
2019-07-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
(Jag talar nu till er alla.)
Men varför ska då barn ha rätt att göra detta mot varandra?
Barn kan få psykiska skador av att bli utnyttjade sexuellt av andra barn också. Men antagligen vill ni INTE förbjuda det, för det skulle innebära att ni måste börja betrakta era barndomsminnen av när ni hade sex med barn, som övergrepp. Och det har troligen varit väldigt mycket sexuella övergrepp mot flickor/tjejer här i Sverige. Men ni tycker att det är viktigare att bevara era "fina" minnen intakta, än att förhindra att nutidens och framtidens flickor/tjejer blir utsatta för övergrepp av jämnåriga pojkar/killar.
Sexuella myndighetsåldern är 15 och år och om barn under 15 år har sex med varandra så är de inte i straffbar ålder.
Citera
2019-07-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
Det är också något jag reagerade på när jag kollade igenom hans instagrambilder, det finns mängder av gratulationer, lyckönskningar och hälsningar typ "Aaw, ni är ett så fint par" men jag såg ingenstans att någon ifrågasatte varför hon ser så ung ut..
Hycklare till människor! 🤮
Citera
2019-07-24, 14:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fast inte i Florida så det är helt ointressant vad som är lagligt i Sverige, Sveriges 15 år ligger bland de länder som har lägst åldersgräns

Ja, men agoggoge hävdade att det inte ens var lagligt i Sverige för någon som var över 18 att ligga med 15-17-åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in