2019-07-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja han uppfyller inte ett enda krav för att det skulle vara förmildrande så varför media ens väljer att nämna Romeo och Julia-lagen är märkligt.
Här är ett av skälen till att det inte blir några straff
Statutory rape is a serious crime that needs to be controlled. It is reported that over 50% of the teen pregancies are a result of sex with a male over 20 years of age. Laws to help prevent adults from having sex with minors need to exist. Just where to draw the line when the sex is between two minors is hard to determine.
Skulle ju bli oerhört knepigt om den ena föräldern registrerades som sexförbrytare och inte skulle få vistas i närheten av sina egna barn..
Läste precis det också. Intressant.
Jag noterade i nån am. tidning att Olsson bör ha gjort sig skyldig till second degree felony. Detta innebär att: A second-degree felony is punishable by up to fifteen years in prison, fifteen years probation, and a $10,000 fine.

För Olssons del blir det ju livstids utvisning. Men denna 10.000 dollars-böter läste jag också i nån tidning i svensk media. 95 000 SEK samt i inskrivningspapperen vid intervjun. Jag skulle bli både förvånad och besviken om Olsson får mindre än 15 år med tanke på fem olika åtalspunkter och att varje åtalspunkt har maxstraff på 15 år.
Citera
2019-07-26, 14:15
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkan11
Vilket Peddo.

Hej,

Tacksamt begrepp att slänga på honom, men givet flickans ålder är han sannolikt inte en pedofil.

OnT: Han kommer naturligtvis att dömas, men såvida det inte dyker upp ett gäng försvårande omständigheter (måste varit kåt för att ta henne fyra gånger samma dag) finns knappast någon anledning till maxstraff.

Som svensk får jag väl vara nöjd över att Trump inte inkluderade en referens om horny and child abusing swedes i hans A$AP tweets till Svetsar’n
Citera
2019-07-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Tacksamt begrepp att slänga på honom, men givet flickans ålder är han sannolikt inte en pedofil.

OnT: Han kommer naturligtvis att dömas, men såvida det inte dyker upp ett gäng försvårande omständigheter (måste varit kåt för att ta henne fyra gånger samma dag) finns knappast någon anledning till maxstraff.

Som svensk får jag väl vara nöjd över att Trump inte inkluderade en referens om horny and child abusing swedes i hans A$AP tweets till Svetsar’n
Kan finnas en massa försvårande omständigheter som gäller flickans liv, mående och omständigheter för hon kan ju själv ha stora problem och vara ännu mer sårbar än en medel-tonåring
Citera
2019-07-26, 15:09
Medlem
Dark_drivers avatar
Har följt denna tråd från första post jag kommer fortsätta följa den jag hoppas han får det jobbigt i fängelset blir någons bitch så han är riktigt slapp i fisis när han deporteras på livstid för tillbaka hitt kommer tyvärr Koreanen komma om vi inte har en jävla tur och någon slår ihjäl hebefilen vilket kan hända då dom andra fångarna inte gillar vad han gjort mot tjejen det är inte ok för en 44 åring att grooma och ha sex med en 15 årig tjej jag kan tycka att Sverige har för låga straff och att 15 år är en för låg ålder att börja ha sex i 16 eller 17 skulle vara mer rimligt i usa har dom i alla fall ordentliga straff så jag skulle bli förvånad om Koreanen får lägre straff än 15 till 20 år minst
Citera
2019-07-26, 17:11
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Har följt denna tråd från första post jag kommer fortsätta följa den jag hoppas han får det jobbigt i fängelset blir någons bitch så han är riktigt slapp i fisis när han deporteras på livstid för tillbaka hitt kommer tyvärr Koreanen komma om vi inte har en jävla tur och någon slår ihjäl hebefilen vilket kan hända då dom andra fångarna inte gillar vad han gjort mot tjejen det är inte ok för en 44 åring att grooma och ha sex med en 15 årig tjej jag kan tycka att Sverige har för låga straff och att 15 år är en för låg ålder att börja ha sex i 16 eller 17 skulle vara mer rimligt i usa har dom i alla fall ordentliga straff så jag skulle bli förvånad om Koreanen får lägre straff än 15 till 20 år minst

Kastar till dig några punkter nedan inför kommande alster.
............
Citera
2019-07-26, 17:14
Medlem
crocodilelilos avatar
Undrar om det är första gången han varit ute på olagligheter med barn eller om han försökt på hemma fronten?
Citera
2019-07-26, 17:16
Medlem
CSHamiltons avatar
Alla ni som anklagar svenska rattssystemet for att vara rasistiska mot ASAP rocky;

Ar det nu svetsaren ska ringa Trump och vocha for peddot sa att han slipper sitta haktad?

hmmmm??

/C
Citera
2019-07-26, 17:22
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Alla ni som anklagar svenska rattssystemet for att vara rasistiska mot ASAP rocky;

Ar det nu svetsaren ska ringa Trump och vocha for peddot sa att han slipper sitta haktad?

hmmmm??

/C
På riktigt? Du jämför en snubbe som klappade till en jobbig, småkriminell pundare med en pedofil?
Citera
2019-07-26, 17:25
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
På riktigt? Du jämför en snubbe som klappade till en jobbig, småkriminell pundare med en pedofil?

Jaha du menar att olika brott ska ha olika processer for aklagare? Later ju valdigt rimligt. Hur manga processer ska vi ha? 3000 olika for 3000 olika brott? Vi kanske t.o.m ska ha en speciell aklagare for folk som sparkar pa liggande folk och skar skaggbarn med sondriga flaskor?

Personligen hade jag gjort precis som Rocky, formodligen gatt langre. Men hade inte varit forvanad over den efterfoljande haktningen och aklagaren som begart mig kvar i haktet.

Precis som det inte ar konstigt att denna "svensk" i USA nu ocksa sitter dar han sitter.

/C
Citera
2019-07-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton

hmmmm??

/C

Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
I ärendet med Olsson kanske ni kan lära er skilja mellan pedofili och hebefili. Är det ren okunnighet eller något annat som fattas? Olsson har gjort bort sig fullständigt, och kommer straffas. Dock har han, åtminstone i detta fall, inte gjort sig skyldig till pedofili eller något annat som kan härröras till småbarn. Läs gärna på nedan:

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia, "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre).[1] Då attraktionen riktas mot unga tonåringar (personer i pubertetsåldern), snarare än yngre barn, används istället begreppet hebefili eller efebofili.
Citera
2019-07-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I ärendet med Olsson kanske ni kan lära er skilja mellan pedofili och hebefili. Är det ren okunnighet eller något annat som fattas? Olsson har gjort bort sig fullständigt, och kommer straffas. Dock har han, åtminstone i detta fall, inte gjort sig skyldig till pedofili eller något annat som kan härröras till småbarn. Läs gärna på nedan:

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia, "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre).[1] Då attraktionen riktas mot unga tonåringar (personer i pubertetsåldern), snarare än yngre barn, används istället begreppet hebefili eller efebofili.

Men sluta nu för helvete. Hans instagram kryllade med bilder av ett brorsbarn och unga tjejer av vilka en del såg ut vara 11-12 smygfotade på stan, de och den där småtjejen i USA vad de enda människorna i hans instagram, förutom honom själv. Detta kan röra sig om en riktigt störd fan, och så tjatar ni ihjäl er om detta "hebbefellelli". TYST!
Citera
2019-07-26, 17:36
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Idiot. Din egen okunskap lyser genom. Byxmyndigheten i den aktuella staten ar 18 ar. Sex med nagon under 18 nar man sjalv ar over 18 - pedofili.

Ha det bra hej

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in