2021-02-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArosDa
Upplevde att hen var smått ointresserad av svaren jag gav. Frågorna var många och kom snabbt och tätt inpå varandr i början.

Jag kände att jag fick ge utförliga svar om jag ville det. Men det gick bra med korta svar också.

Efter ett tag så gick det över till att frågorna blev färre och jag fick prata fritt om min familj/liv.

Sedan så avbröt hen mig efter cirka 1 timme. Och bad mig vänta utanför, jag satt mig ner med andra nervösa tomtar som man kallpratat med innan under dagen.

Dörren öppnades och jag blev inkallad, dom 10 stegen mot psykologens kontor var nog fan de mest skitnödiga jag gjort på ett tag.

Här kommer min framtid avgöras minns jag att jag tänkte lite pinsamt men sant haha.

Satte oss ner som innan, tystnad i typ 3 min. Sen frågade hen om jag ville veta mitt UNIQ test, redan där trodde jag det var kört. Då jag fick för mig att de meddelar uniq om man fallerar mallens strikta profil.

6 fick jag, nervöst svarade att jag var nöjd med 6. Vilket jag var, eftersom jag trodde en trea var något som jag skulle behöva kämpa för då det är mer en 50% rätt om jag inte missminner.

Efter lite knappande på sin dator tittade vederbörande på mig igen och sa, jadu NAMN, jag har gått igenom denna mall mot våran konversation, och jag vill meddela att du är godkänd för att gå vidare.

Hen bytte tonläge helt och blev nästan en annan person. Gratulera mig, men påpekade att jag fortfarande har en liten bit kvar.

Blev sedan hänvisad till väntrum X.

Lite senare dök en annan tomte som klarat sig, och vi gick mot drogtesterna.

Några tomtar gick förlorade den dagen.

Utan att kunna redogöra EXAKT vad som sades under interjuven är detta mera händelseförloppet så som jag minns det.

Klichén att, vara sig själv, bör vara ngt man fokuserar på.

Hoppas denna lilla historia om min upplevelse finner en funktion här i tråden.
Lycka till!

Vilken utförlig och detaljerad berättelse, applåder! Kan inget annat än gratulera dig till din antagning.

Det finns en kod som man borde kunna knäcka, och den ska knäckas till nästa tillfälle.

Vil önska dig lycka till med utbildningen!!
Citera
2021-02-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maracic94

Det finns en kod som man borde kunna knäcka, och den ska knäckas till nästa tillfälle.

Knäcka koder i all ära, men anledningen att jag är inne här på Flashback och "bidrar" är inte för att jag vill knäcka koder till rekryteringen.

Jag vill sprida min egen upplevelse.

Det jag baserar allt jag berättar är det som jag tror hade hjälpt mig på vägen innan jag sökte/antogs. Pluss jag tycker det är harmlöst att beskriva hur jag upplevde antagningen.

Sen så tycker jag även att UNIQ testet borde förklaras lite bättre på deras hemsida, exempel uppgifter kanske? Så man faktiskt kan lugna sig lite inför ovisshetenssal haha..
Personlighets testet är dock rekorderligt, enligt mig.

Vi får inte glömma att mallen är där av en anledning. Rikets säkerhet, dyra utbildnings kostnader osv osv...

Maracic94, ska du pröva i år?
Citera
2021-02-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Intressant, helt annorlunda jämfört med min prövning, fick svar av sjuksköterskan att jag gått vidare och inte av psykologen. Satt i cirka 40-45 hos psykologen och fick sedan sitta o svettas i nästan en timme innan jag fick reda på svaret av sjuksköterskan

Nu när du nämner sjuksköterska så har jag ett minna av att psykologen bad mig invänta sjuksköterskan för svar. Men att psykologen sedan kom och ropade på mig.
Citera
2021-02-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArosDa
Knäcka koder i all ära, men anledningen att jag är inne här på Flashback och "bidrar" är inte för att jag vill knäcka koder till rekryteringen.

Jag vill sprida min egen upplevelse.

Det jag baserar allt jag berättar är det som jag tror hade hjälpt mig på vägen innan jag sökte/antogs. Pluss jag tycker det är harmlöst att beskriva hur jag upplevde antagningen.

Sen så tycker jag även att UNIQ testet borde förklaras lite bättre på deras hemsida, exempel uppgifter kanske? Så man faktiskt kan lugna sig lite inför ovisshetenssal haha..
Personlighets testet är dock rekorderligt, enligt mig.

Vi får inte glömma att mallen är där av en anledning. Rikets säkerhet, dyra utbildnings kostnader osv osv...

Maracic94, ska du pröva i år?

Jag förstår din poäng, jag menar bara på att det finns vissa saker man kan fundera på inför psykologen. Jag är helt för att dom har en mall och har heller inget emot processen i sig. Ibland kan jag också tycka att dom gör det lite för svårt för sig själva.

Jag gjorde mina tester för tredje gången i måndags, kuggade psykologen.

UNIQ i sig är inte så svårt om man bara siktar på att klara det. Jag tryckte ”vet ej” på ca 5 frågor på talserie delen.

Om jag skulle ge någon tips inför prövningen så är det faktiskt att vara ärlig mot sig själv. Man får helt enkelt göra en rannsakning rakt av och utgå ifrån det.
Citera
2021-02-18, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maracic94
Jag förstår din poäng, jag menar bara på att det finns vissa saker man kan fundera på inför psykologen. Jag är helt för att dom har en mall och har heller inget emot processen i sig. Ibland kan jag också tycka att dom gör det lite för svårt för sig själva.

Jag gjorde mina tester för tredje gången i måndags, kuggade psykologen.

UNIQ i sig är inte så svårt om man bara siktar på att klara det. Jag tryckte ”vet ej” på ca 5 frågor på talserie delen.

Om jag skulle ge någon tips inför prövningen så är det faktiskt att vara ärlig mot sig själv. Man får helt enkelt göra en rannsakning rakt av och utgå ifrån det.

Citera
2021-02-24, 15:40
Medlem
Qaas avatar
Om man har ofullständiga betyg från gymnasiet, gick ut gymnasiet 2011 så det var ett tag sedan.

Kan man söka in till PHS med särskild behörighet genom att endast läsa upp de kurser som krävs? Eller behöver jag uppnå flera krav för behörighet? Alltså då menar jag bara för att bli godkänd och antagen till testerna. Att sedan genomgå och klara testerna är en annan femma, det vet jag.
Citera
2021-02-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Om man har ofullständiga betyg från gymnasiet, gick ut gymnasiet 2011 så det var ett tag sedan.

Kan man söka in till PHS med särskild behörighet genom att endast läsa upp de kurser som krävs? Eller behöver jag uppnå flera krav för behörighet? Alltså då menar jag bara för att bli godkänd och antagen till testerna. Att sedan genomgå och klara testerna är en annan femma, det vet jag.
endast särskild behörighet räcker inte.

Här är en bild från polisen som förklarar det

https://polisen.se/contentassets/a59...pg/Size1000?v=
Citera
2021-02-25, 12:29
Medlem
Fan vad skönt med 1år spärrtid! Fy jävla vad lång väntan det ska bli! Tycker mer synd om dom som kuggar på Uniq!

Kuggade psykologen. 🤟
Citera
2021-02-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writerday
Fan vad skönt med 1år spärrtid! Fy jävla vad lång väntan det ska bli! Tycker mer synd om dom som kuggar på Uniq!

Kuggade psykologen. 🤟
Du skrev i slutet av maj förra året att du hade 1 års spärrtid pga personlighetstestet och sedan i slutet av augusti att du kunde söka om 9-10 månader. Undrar bara hur det går ihop med tanke på att du verkar har gjort testerna nyligen?

MVH
Citera
2021-02-26, 00:15
Medlem
En snabb avrundning gjorde jag.

Sluta stalka mig 🤭
Mvh w
Citera
2021-02-27, 22:27
Medlem
Har en fortkörningsbot från typ 2013 som inte längre finns i mitt register. I övrigt aldrig blivit dömt för något.

Ska jag svara ja eller nej på frågan "har du blivit dömd för brott" i frågeformuläret?
Citera
2021-02-28, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Har en fortkörningsbot från typ 2013 som inte längre finns i mitt register. I övrigt aldrig blivit dömt för något.

Ska jag svara ja eller nej på frågan "har du blivit dömd för brott" i frågeformuläret?

Solklart ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in