2022-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Ja, de ställde samma frågor jag redan svarat på, några frågor ställde de inte alls som i första ggn. Svarade inte exakt likadant på alla heller.
Har övat mycket och tänkt igenom de frågorna som var allra svårast första ggn.
Kunde ge mogna och utförliga svar på dem denna gång.

Minns du vilka dom ställde denna gången samt inte ställde?
Citera
2022-04-09, 09:09
Medlem
Är det någon här som vet om det är några större skillnader mellan lärosätena för polisutbildningarna? Förutom det självklara campus/distans.
Citera
2022-04-09, 09:59
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steve365
Är det någon här som vet om det är några större skillnader mellan lärosätena för polisutbildningarna? Förutom det självklara campus/distans.

De jag valde mellan var enligt placeringskillen kanske inte identiska men närapå. Tror det skiljer oerhört lite.
Kolla kursplanerna
Citera
2022-04-09, 10:56
Medlem
Citat:
något speciellt du tänker på?
Citera
2022-04-10, 18:11
Medlem
Citat:

Har fått till mig att Borås ligger i framkant när de gäller utbildningen. Jag vet inte alla anledningar men Borås har iaf fler timmar PNF (bilkörning). Och förmodligen annat. Detta ska ha framkommit när lärare varit iväg där de träffat lärare från andra lärosäten. Så dom är väldigt stolta över sin utbildning och arbetar hårt för att bli de bästa lärosätet.
Citera
2022-04-16, 21:37
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyyo
Har fått till mig att Borås ligger i framkant när de gäller utbildningen. Jag vet inte alla anledningar men Borås har iaf fler timmar PNF (bilkörning). Och förmodligen annat. Detta ska ha framkommit när lärare varit iväg där de träffat lärare från andra lärosäten. Så dom är väldigt stolta över sin utbildning och arbetar hårt för att bli de bästa lärosätet.

Jag ska plugga campus Borås. Hört gott om Borås.
Citera
2022-04-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Jag ska plugga campus Borås. Hört gott om Borås.

Kul! Jag själv tycker den är fantastisk med bra lokaler
Citera
2022-04-17, 22:57
Bannlyst
Vilka frågor ställer psykologen?

Finns det något top 5- eller top 10 punktlista av dom viktigaste frågorna ni kan tipsa om?
Citera
2022-04-18, 11:28
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talle22
Vilka frågor ställer psykologen?

Finns det något top 5- eller top 10 punktlista av dom viktigaste frågorna ni kan tipsa om?

Det är ju ett långt, liksom flytande samtal. Jättesvårt att punkta upp det men hen frågar bla om det finns en dagsaktuell inrikespolitisk fråga som påverkar polisen, om du är beredd att använda dödligt våld, när du var ledsen och rädd senast.
Om du fått en varning eller blivit uppsagd från ett jobb någon gång.
Så håller det på, omöjligt att förbereda sig inför. Jag gjorde det inte och jag klarade mig på första försöket
Citera
2022-04-18, 21:49
Medlem
MickeyMantles avatar
Vad är det för frågor om webbenkäten? När jag sökte till försvarsmakten något år sedan gick jag bet redan på deras webbenkät pga en svartvit fråga om daglig medicin, som jag sedan blev frågad igen fast med lite mer nyans men då var det redan försent pga första frågan som antydde att jag måste ha daglig behandling, vilket inte är sant, men det är bekvämt (psorasis).
Citera
2022-04-19, 09:46
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyMantle
Vad är det för frågor om webbenkäten? När jag sökte till försvarsmakten något år sedan gick jag bet redan på deras webbenkät pga en svartvit fråga om daglig medicin, som jag sedan blev frågad igen fast med lite mer nyans men då var det redan försent pga första frågan som antydde att jag måste ha daglig behandling, vilket inte är sant, men det är bekvämt (psorasis).

Du kan väl testa att göra den bara?
Citera
2022-04-19, 20:29
Medlem
MickeyMantles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Du kan väl testa att göra den bara?

Jag vill inte bränna nån bro på att bara testa. Vill bara vara förberedd på om de ställer medicinska frågor och gärna av vilken art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in