2019-06-03, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag vet inte om du har läst trådstarten för du fokuserar väldigt mycket på admin...

Nu handlar det om mördarna och våldtäktsprästerna som samarbetar med skeletthoran och hennes psyksjuka far, har du någon kommentar kring detta?

Vem tycker du jag borde fokusera det på? Att du helt blint litar på admin är inget jag kan få dig ändra på då du köper allt hans skitsnack. Upprinnelsen till allt det här skiten är admin fel, han vill bara skylla ifrån sig. Och det är bara admin som kan rätta till det men så bångstyrig som han är kommer han inte ändra på sig, varför ska andra anpassa sig efter admins flashback? Är flashback en instans under staten vi ska ställa oss under lydnad?
Citera
Medlem
Gillade idén om krypto donationer . Känns iför onödigt underground..... är som någon nämnde inte 80-90 tal med dödsknark som dödar bara du läser om det......

Flashbacks driftsfond skulle jag hellre se, så kan man ha nån trevlig advokat som förvaltare, som enbart kvittar ”driftkostnad fakturor” och publicerar resultatet säg på 6mån basis (naturligtvis kan man endast donera till fonden anonymt och gärna med crypto eller cash i kuvert )

Så kan bolaget snurra vidare på annonsintäkter så länge som trafiken är på nivå att att JA inte behöver ta sig ett kneg för att unna sig en kall eller två, så vet vi att kommande generationer kan garva ihjäl sig över alla dessa unerbara trådar (ink denna) i framtiden.

Drömmen vore ju att Flashback lever vidare i 100 år efter sitt sista bäst-före-datum som populärt forum.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
google tar inte bort sökträffar

linnar skickar mail/pm

Jo, google har tagit bort sökträffar på så kallat "antisemitiskt material" efter förra årets mediala kampanj mot listan "Judarna och deras makt".

https://www.friatider.se/google-ska-...na-s-kresultat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Jag håller med, det är lite humor. Hela grejen är ju så knasig.. att vilja ta ner Google bara för att man har blivit uthängd som pedofil eller bedragare liksom. Där kan man ju ana en viss brist på självdistans.

Känns som en väldigt småaktig person. Han har ju gjort vad han gjort och nu får han stå för det. Ska vi riva hela internet bara för att han är en skurk som inte vill att folk ska veta det?

Visst finns det folk som far illa pga internet och är oskyldiga, men de personer vi pratar om här är ju personer som bör hängas ut som varnande exempel.
Citera
2019-06-03, 22:35
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.

Jag är inte en förespråkare av knark, det räcker med att vi har alkholimsproblemet i vårt avlånga land. Men poängen du inte förstår är att många unga vände sig hit för att köpa knark via reklamen flashback tillät, vet du hur många dödsoffer vi hade åren då?

Källor på turkiska hackare, läs i länken jag har länkat, det är admin som påstår det.
Ändå så ville du skapa ett forum kring opium?
Citera
2019-06-03, 22:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.

Jag är inte en förespråkare av knark, det räcker med att vi har alkholimsproblemet i vårt avlånga land. Men poängen du inte förstår är att många unga vände sig hit för att köpa knark via reklamen flashback tillät, vet du hur många dödsoffer vi hade åren då?

Källor på turkiska hackare, läs i länken jag har länkat, det är admin som påstår det.

Jo, men det där handlade ju om RC-droger med största sannolikhet, och har snarare att göra med Sveriges skeva narkotikapolitik.

Hade cannabis varit lagligt t.ex. hade dessa unga inte dött antagligen.
Flashback har väl ingenting att göra med det där?
Citera
2019-06-03, 22:37
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Kan du länka domen?

Vilket mord var det en i gruppen åtalades och dömdes för?

Varsågod

Ska se om jag kan leta fram den domen med mordet också.
Citera
2019-06-03, 22:38
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Men vad kan vi medlemmar göra för att stoppa gruppen? Det var det jag frågade. Att ge Flashback en massa annonspengar lär ju inte stoppa dem.

Jo, precis så. Med risk för att låta extremt melodramatisk; om någon vill tysta dig så hindrar du dem genom att fortsätta tala. Om någon vill döda dig så vinner du genom att fortsätta att leva.

Citat:
Ursprungligen postat av slö
Gillade idén om krypto donationer . Känns iför onödigt underground..... är som någon nämnde inte 80-90 tal med dödsknark som dödar bara du läser om det...

Problemet med donationer är ju gammalt. Vad gör admin om någon stor, kanske den störste, donatorn kräver att man tar bort någon specific tråd. Om valet står mellan att ta bort material eller låta forumet dö?

Nä, annonsörer är att föredra så långt det går. Allt annat är en slippery slope.
Senast redigerad av Aigis 2019-06-03 kl. 22:43.
Citera
2019-06-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det verkar som att Robert Hellgren är en av dem som gått med i gruppen enbart för att få bort information från nätet om sig själv. Om han nu är misstänksam mot etablissemanget gällande branden i Notre Dame och att pengarna är slut i statskassan så borde han väl ha intresse av att Flashback finns kvar eftersom det är det enda ställe i dag där man fritt kan diskutera dessa saker.

Som det ser ut nu verkar ju alla som Admin har berättat om ha liknande motiv. De har alla gjort skit som de inte vill att andra får reda på. Sen kan det finnas andra människor som inte riktigt förstår hur "militant" gruppen är ämnad att vara, eller vilka de ledande personerna är egentligen. En skara narcissister och sociopater. En sån människa som Robert skiter i vilken nytta ett forum som Flashback kan ha i allmänhet - det skadar både hans självbild och hans rykte, alltså ska det förgöras till varje pris. Har förmodligen aldrig erkänt att han haft fel, aldrig tagit ett nederlag, aldrig bett om ursäkt. Det är därför han har gjort de här brotten, och det är därför han tror att han kan göra det ogjort. När han googlar sitt eget namn och får se tidningsrubriker om att han är en skojare, och Flashbacktrådar om alla brott han begått, så är det inte HANS fel, utan det är Googles och Flashbacks fel.

Hans närvaro på Flashback är bra underhållning.

https://www.flashback.org/find_posts...?userid=498968

Några veckor efter att Byggnadsarbetaren skriver en artikeln om honom:
(FB) Byggnadsarbetarens tidning

Sen skapar han en tråd där han anklagar andra för att göra samma sak som han själv gjort, och skriver "Bra att Oseriösa företagare åker fast, ge dom fängelse och dryga böter."

Inte den första brottslingen i historien som projicerar på liknande sätt, men alltid lika roligt att se.

Citat:
Om branden har han förmodligen rätt, t.o.m. Notre Dames förre brandingenjör har sagt att branden är anlagd. Finns video på Youtube.

Inte rätt forum för detta, men det är fake news. Den officiella förklaringen är fortfarande att den inte var anlagd, vill du tro på nått annat skulle jag rekommendera forumet för konspirationsteorier.

https://www.metro.se/artikel/rykten-...n-i-notre-dame
Citera
2019-06-03, 22:39
Medlem
Citat:
Vem tycker du jag borde fokusera det på? Att du helt blint litar på admin är inget jag kan få dig ändra på då du köper allt hans skitsnack. Upprinnelsen till allt det här skiten är admin fel, han vill bara skylla ifrån sig. Och det är bara admin som kan rätta till det men så bångstyrig som han är kommer han inte ändra på sig, varför ska andra anpassa sig efter admins flashback? Är flashback en instans under staten vi ska ställa oss under lydnad?
Du ska fokusera på mördarna och pedofilerna i den här tråden.

Fast jag har en annan fråga till dig som jag hellre vill ha svar på...

Verkar det som att administratörerna här behöver tvinga folk att vara lojala i den här frågan?
Citera
2019-06-03, 22:40
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Varsågod

Ska se om jag kan leta fram den domen med mordet också.
Tackar, fick domen i ett pm

Googla Oskar Kalm om ni vill se äcklet.
Citera
2019-06-03, 22:40
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Jo, google har tagit bort sökträffar på så kallat "antisemitiskt material" efter förra årets mediala kampanj mot listan "Judarna och deras makt".

https://www.friatider.se/google-ska-...na-s-kresultat

Jag får upp länken med "Judarna och deras makt" utan problem i Google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in