2019-06-02, 21:07
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Hur lyckas de outa folk på Flashback?

Kopplar de ihop det som folk skriver på Flashback tills det går att lista ut vilka de är?
Citera
2019-06-02, 21:10
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Samtliga är sk "anti-rasister" i alla fall.

De verkar fokusera väldigt mycket på oss nationella.

Precis. I trådstarten står det att A12 försöker tysta vissa människor som jobbar på Google i Sverige samt en del journalister. Admin skriver också att Facebook fått kännedom om A12-gruppens kriminella verksamhet men inte vidtagit några åtgärder mot gruppen.

Eftersom Facebooks moderatorer och Facebook själva tystar nationella och konservativa röster så kan man lägga ihop ett och annat. Förutom att A12-gruppens medlemmar till viss del är kriminella och rättshaverister som vill ha bort sökresultat på sig själva från Flashback, så verkar det i övrigt vara s. k. anti-rasister. Vänsterns arbetsmetoder med att utöva påtryckning mot företag känns igen.

Då undrar man osökt om de fått reda på politiska åsikter hos de som jobbar på Google hotar utifrån detta, och om de journalister som hotats är sådana som uttrycker åsikter som är icke-PK, förutom de som skrivit om dessa kriminella medlemmar i A12.
Citera
2019-06-02, 21:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris

Kopplar de ihop det som folk skriver på Flashback tills det går att lista ut vilka de är?
Det finns en gammal hackad databasdump som kopplar ihop något tusental användare med deras mejladress. Kanske är det den som avses.

Sen har jag personligen fått en del PM-knullförslag från tjejer, men har alltid tolkat det som Mathias Wåg på Researchgruppen.
Citera
2019-06-02, 21:11
Medlem
Dubbel-hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Intressant inlägg. Det känns som om dessa personer verkar ganska löst sammansatta. Att de ena hatar enstaka journalister och google medan andra hatar Flashback känns som det är lite olika sidor. Runar har jag åtminstone sett i intervjuer ge sken av att hålla med SD. Så tror inte han har så mycket emot den delen av Flashback. Däremot gillar han säkert inte att ha blivit granskad. Så är det här mer av någon slags löst sammankoppling?

Verkar som om det som förenar är en önskan att inte få den egna personen granskad. Samtidigt som man inte har något emot att dra andra i smutsen, hota och bete sig.

Runar verkar vara en snäll kille av veckopressen att döma, dags att omvärdera honom nu?
Citera
2019-06-02, 21:12
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Vem är denna Helena och Kent?

Kent Carlsson heter han som har utgivningsbevis
Helena verkar vara hans dotter som var nekrofil som bor på hemlig ort (rätta mig om jag har fel här, men har för mig att det är dottern*).

Det lär dock dröja tills imorgon någon begär ut diarienumret på målen som admin nämnde i första inlägget för att se djupet av denna härva.

Verkar som att Kent Karlsson har anger-management problem då det blev offentligt med nekrofilin som masspublicerades över nätet och likaså utländska medier.

KENTAAASTROOOOOF
Citera
2019-06-02, 21:13
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:

De påstår att de har en programvara som ofelbart kan identifiera folk via vad de skrivit Egentligen så går de på en gammal fil med där man hackade Flashback och tog ut mailadresser och konton (det är flera år sedan, omöjligt idag då användares e-postadresser inte lagras) och kallar någon annans hack för att deras superduperhemliga program tagit fram det. De har alltså stulit det mesta av datan och kallar det för sitt för att öka sin status som coola hackers.

Jag tror även att de sitter maniskt och läser igenom inlägg efter inlägg av personer som de anser har förorättat dem tills de tror att de kan pricka in rätt person. Och så tar de ofta fel. Men det påstår de att det inte alls är, för deras snajdiga program har cirka -15% felbarhet. Minst.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2019-06-02 kl. 21:22.
Citera
2019-06-02, 21:14
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inte för att spela djävulens advokat, men det är varken olagligt eller omoraliskt att utöva påtryckningar på Flashbacks annonsörer. Ingen har per automatik rätt till intäkter från annonser. Något som länge drabbat vänstertidningar då annonsörer för storföretag inte gärna vill annonsera i tidningar som propagerar för kapitalismens avskaffande! Om det värsta denna "hatgrupp" gjort är att de försökt övertala annonsörer att sluta annonsera på Flashback då tycker inte jag admin har särskilt mycket att komma med...

Jag gissar på att det var ovanstående påtryckningar som orsakade namnbytet på forumet Pedofili & Hebefili? Hatgruppen lyckades få annonsörerna att inse det osunda i att annonsera på ett pedofilforum?

Och återigen, inte för att spela djävulens advokat, men en del personer har blivit orättvist uthängda på Flashback. Bland annat den där tjejen som syns i en mobilkameravideo där någon står och pissar henne i ansiktet. Hon ville få sin tråd raderad då den orsakade henne otroligt mycket skit. Jag tycker absolut inte att Flashback ska censureras, men jag kan ha förståelse för deras perspektiv!

Inkorrekt. Den metodiken som beskrivs i admins inlägg är i högsta grad olaglig.
Citera
Medlem
Belavias avatar
Citat:

De lär väl hacka servern eller att de frivilligt lämnar ut användarnas IP-nummer?

Det var ju 470 namnpubliceringar, känns väl orimligt att sitter och "listar ut" så många?
Citera
Medlem
Avengerssons avatar
TS skriver så här: "En betydande del av gruppen är dömda för brott (våldtäkt mot barn, grovt bedrägeri, narkotikabrott, mord, övergrepp i rättssak) och saknar deklarerade inkomster. De har ett klart och tydligt syfte. Att undvika uppmärksamhet. Vilket är orsaken till att jag startar denna tråd."

Jag är övertygad om att det finns en hel del material som skulle göra stor skada om det kom fram i ljuset. Vad jag minns var det en viss Jan. A som startade forumet flashback. Jag minns också att Jan.A blev hotad av O.G då han lade ut känslig information om bland annat Denho Acar med flera...

TS sitter alltså på riktigt het information och troligtvis även bakom en riktigt säker server för att kunna delge forumet denna information. Personligen tycker jag det verkar helt galet och känns lite som ett "personligt vendetta"...
Helt galet alltså TS- men kör på, kommer följa detta med stor nyfikenhet. Ös på bara
Citera
2019-06-02, 21:15
Medlem
needAlifes avatar
Om allt detta nu är sant måste jag ändå ge dem en (liten) eloge för ambitionsnivån. Att gå i krig, inte bara mot Flashback, men även Google säger en del! Där snackar vi David mot Goliat och om de vinner den fighten så är det bara att buga även om yttrandefriheten då är borta all världens väg.
Citera
2019-06-02, 21:16
Medlem
Condottieris avatar
Kleerup är en pundare. De övriga två är töntiga föredettingar och på sin höjd B-kändisar. Förmodligen inget som är värt att fästa något större avseende vid.
Citera
2019-06-02, 21:17
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det lär dock dröja tills imorgon någon begär ut diarienumret på målen som admin nämnde i första inlägget för att se djupet av denna härva.
eller så söker man på flashback en av flera trådar
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in