Citat:
Ursprungligen postat av
QxZtVyPrQ9981AZX
Jag håller med dig att man brukade se vanligtvis 50-70k inloggade samtidigt, detta minns jag mycket väl.
Dock ser jag att orsakerna till detta är strukturella förändringar där folk gör över till andra medier men även att Flashback sänkt sig själv lite genom att skjuta sig i foten.
Många spekulerar bland annat att det är 50/50 regeln som infördes som sänkte den intellektuella kvalitén på forumet som gjorde att det blev mycket ad-hominem etc, som gjorde att folk tröttnade och lämnade, många seriösa skribenter lämnade bl.a.
Successivt, tappade forumet folk på grund av denna regel, tills moderatorerna en dag vaknade upp och började hårdmoderera inlägg, då blev reaktionen att folk lämnade för att man hårdmodererade alldeles för mycket.
Dock ser jag inte problemet med att man annonserar om droger etc.
Vi lever inte direkt på 1930-talet längre där cannabis är "
dödsknark".
Förövrigt, undrar jag vart du har information om att det var turkiska hackare som DDoS:ade Flashback, har du källor på detta?

Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.
Jag är inte en förespråkare av knark, det räcker med att vi har alkholimsproblemet i vårt avlånga land. Men poängen du inte förstår är att många unga vände sig hit för att köpa knark via reklamen flashback tillät, vet du hur många dödsoffer vi hade åren då?
Källor på turkiska hackare, läs i länken jag har länkat, det är admin som påstår det.