2019-06-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
google tar inte bort sökträffar

Det gör dom visst. Deta är känt sedan länge att googles sökresultat dels är censurerad, med såklart dom företag som betalar mest överst.

Slutade använda Googles "tjänster" för ett bra tag sedan.
Citera
2019-06-03, 22:24
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Läste precis "Adams" överklagande i Svea hovrätt mål nr B 781-15. Den homosexuelle prästen utnyttjade en konfirmand flera gånger och försökte sedan bortförklara detta som "ett ömsesidigt förhållande", killen var 14 år. Av domen framgår att "Adam" är en renodlad psykopat i ordets rätta bemärkelse. OBS jävligt grafisk och obehaglig historia. I domen finns information med vilken det går att gräva vidare om "Adam", jag hittade en hel del skit på ~ 10 minuter.

Den här gruppen blir bara mer och mer bisarr. En sak är definitivt säker; det måste brunnit i huvudet på medlemmarna när de gick med, för nog måste vederbörande förstått att deras historier någon gång skulle komma till ytan igen... .
Kan du länka domen?

Vilket mord var det en i gruppen åtalades och dömdes för?
Citera
2019-06-03, 22:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Läste precis "Adams" överklagande i Svea hovrätt mål nr B 781-15. Den homosexuelle prästen utnyttjade en konfirmand flera gånger och försökte sedan bortförklara detta som "ett ömsesidigt förhållande", killen var 14 år. Av domen framgår att "Adam" är en renodlad psykopat i ordets rätta bemärkelse. OBS jävligt grafisk och obehaglig historia. I domen finns information med vilken det går att gräva vidare om "Adam", jag hittade en hel del skit på ~ 10 minuter.

Den här gruppen blir bara mer och mer bisarr. En sak är definitivt säker; det måste brunnit i huvudet på medlemmarna när de gick med, för nog måste vederbörande förstått att deras historier någon gång skulle komma till ytan igen... .

Mördare, pedofiler, nekrofiler och byggskojare. Inte direkt smickrande att vara med i det sällskapet. Jag hade omedelbart raderat min konton i sociala medier och flyttat till en nerlagd gruva i Peru och hoppas att man slipper få nyllet i Expressens söndagsavslöjande.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-06-03 kl. 22:29.
Citera
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Det gör dom visst. Deta är känt sedan länge att googles sökresultat dels är censurerad, med såklart dom företag som betalar mest överst.

Slutade använda Googles "tjänster" för ett bra tag sedan.
medlem a12
https://www.breakit.se/artikel/3899/...gsta-domstolen
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ganska uppenbart eftersom Döskallegänget försöker stoppa Flashback genom att strypa dess finansiering. Sen hindrar ju inte det direkt pajasgänget från att hota andra men det är mer en fråga för rättsstaten. Däremot kan det ju ha en väldigt effektiv indirekt verkan. Vad spelar det för roll om man hotar nån stackars lokaltidningsjournalist från att publicera en artikel om pedoprästen Adam om all information redan ligger online och som första sökresultat?

För övrigt tycker jag du är jävligt cool som hatar all reklam.
Men vad kan vi medlemmar göra för att stoppa gruppen? Det var det jag frågade. Att ge Flashback en massa annonspengar lär ju inte stoppa dem.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Spännande och läskigt samtidigt.

Flashback kan inte tystas ner hur mycket de än försöker.

Jag har nu också tagit bort Adblock för att stötta Flashback.
Gjorde samma sak som du. Yttrandefrihetens dödgrävare måste bekämpas. Det är okej att inte gilla allt vad som sägs men det är inte okej att hindra dem från att säga det.
Citera
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/N...jande-av-barn/

Svea hovrätt har i dag meddelat dom i ett mål om sexuella kontakter som en präst haft med en konfirmand. Hovrätten dömer den åtalade mannen för sexuellt utnyttjande av barn till fängelse 1 år.

En präst hade under våren 2014 vid flera tillfällen sexuella kontakter med en konfirmand. Kontakterna bestod av samlag och därmed jämförliga handlingar. Konfirmanden var 14 år och 9 månader när den första sexuella kontakten ägde rum.

Denna mån tro?

Charmerande.
Citera
2019-06-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Kan du länka domen?

Vilket mord var det en i gruppen åtalades och dömdes för?

Det var ett mord på en 38 åring i Uppsala. Han bjöd hem en random kille och skar halsen av honom med en kniv som han hade fått av sin arbetsgivare, ett styckeri, för typ "månadens medarbetare". Det är ironi.
Citera
2019-06-03, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag håller med dig att man brukade se vanligtvis 50-70k inloggade samtidigt, detta minns jag mycket väl.
Dock ser jag att orsakerna till detta är strukturella förändringar där folk gör över till andra medier men även att Flashback sänkt sig själv lite genom att skjuta sig i foten.

Många spekulerar bland annat att det är 50/50 regeln som infördes som sänkte den intellektuella kvalitén på forumet som gjorde att det blev mycket ad-hominem etc, som gjorde att folk tröttnade och lämnade, många seriösa skribenter lämnade bl.a.

Successivt, tappade forumet folk på grund av denna regel, tills moderatorerna en dag vaknade upp och började hårdmoderera inlägg, då blev reaktionen att folk lämnade för att man hårdmodererade alldeles för mycket.

Dock ser jag inte problemet med att man annonserar om droger etc.
Vi lever inte direkt på 1930-talet längre där cannabis är " dödsknark".

Förövrigt, undrar jag vart du har information om att det var turkiska hackare som DDoS:ade Flashback, har du källor på detta?

Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.

Jag är inte en förespråkare av knark, det räcker med att vi har alkholimsproblemet i vårt avlånga land. Men poängen du inte förstår är att många unga vände sig hit för att köpa knark via reklamen flashback tillät, vet du hur många dödsoffer vi hade åren då?

Källor på turkiska hackare, läs i länken jag har länkat, det är admin som påstår det.
Citera
2019-06-03, 22:28
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bakgrund:
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna

Robert

Robert blev medlem i den slutna Facebook-gruppen den 23 december 2017, och har periodvis varit en av gruppens mest aktiva medlemmar. Enligt Robert så finns det två problem: Flashback och Google. Här nedan är några citat, hämtade från den slutna Facebook-gruppen, där Robert berättar om hur de med hot ska skrämma Google och Flashback till tystnad.

Robert har varit verksam inom byggbranchen under 20 år, och med tiden blivit flitigt omskriven för sina konkurser, miljonskulder och rättstvister. Han försattes 2012 i personlig konkurs, och har idag 3,4 miljoner i skulder hos Kronofogden.

Byggnadsarbetaren: Skojaren utslängd från tre byggen
Byggnadsarbetaren: Konkurser, miljonskulder och rättstvister
Fastighetsvärlden: Vasakronan i konflikt med byggentreprenör

Men Robert tycker inte om att bli granskad, och 2015 krävde han att Google skulle plocka bort sökresultat där han i tidningsartiklar beskrivits som "skojare". Google nekade och Robert valde att driva fallet vidare i domstol. Han förlorade mot Google i såväl Stockholms tingsrätt (mål T 4355-15 ) som Svea Hovrätt (mål T 4721-16). Robert blev skyldig att betala Googles rättegångskostnader på totalt 566 000 kronor plus ränta.

Byggvärlden: Bygg-vd vill bli glömd av Google

När Robert blev medlem i den slutna Facebook-gruppen var han redan från början tydlig med sitt mål. I ett inlägg föreslår han:

I ett senare inlägg skriver han att han förstår om vissa har svårt att förstå metoder som påminner om krig, men att dessa enligt Robert den enda lösningen.

Skärmdumpar

1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16

Fy fan, tar bort min adblock på flashback.
Citera
2019-06-03, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om du är så självsäker.., varför inte komma med en smula mer fakta. Än vad du bara syns och tycker..

P.s

Jag trivs på FB. Även om jag inte alltid håller med..

Vad för fakta vill du att jag ska komma med? Vad jag tycker är min åsikt, jag har lika mycket rätt att ha annan åsikt än vad du och dina gelikar har. Har inget emot att du trivs här.
Citera
2019-06-03, 22:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Forumet tappar användare hela tiden, det är inget nytt, men admin vill alltid skylla på någon, förr var det turkar, nu är det Kenta, imorn är det utomjordingar.

Jag är inte en förespråkare av knark, det räcker med att vi har alkholimsproblemet i vårt avlånga land. Men poängen du inte förstår är att många unga vände sig hit för att köpa knark via reklamen flashback tillät, vet du hur många dödsoffer vi hade åren då?

Källor på turkiska hackare, läs i länken jag har länkat, det är admin som påstår det.

Men värst vad du är OT konstant. Är det svårt att fokusera på en grupp kriminella som tror de ska stänga ner FB och Google?

Säg hej till Knesset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in