2019-06-03, 20:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Om det nu är så att de bara fått en invite och inte varit speciellt aktiva tycker jag det är ett konstigt beslut av admin att hänga ut just dessa "kändisar" i det första inlägget.

Är inte det en större anledning?

Att dessa "kändisar" med tämligen rabiata idioter och accepterar invites till höger och vänster?
Citera
2019-06-03, 20:31
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Men upp med allt på bordet istället för att göra det såhär.. Flashback kunde fan lanserat en temporär sida med all fakta istället för skvallerposter på forumet.. med nedladdningsbara fup:s osv

Ehm... Jaha?

Har du för vana att citera folk och svara på helt andra frågor än dd som ställs?
Citera
2019-06-03, 20:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Att dessa "kändisar" med tämligen rabiata idioter och accepterar invites till höger och vänster?

Prövar du att säga något nu..?
Citera
2019-06-03, 20:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fy fan vad falskt! Backstabbers.

Hela grejen känns som en sämre sortens dokusåpa.

Jag är nog lite benägen att hålla med. Popcornen hinner kallna i väntan på att nästa benknota ska kastas, så att säga.
Senast redigerad av Vintergrisen 2019-06-03 kl. 20:37.
Citera
2019-06-03, 20:38
Medlem
Följt denna tråd lite från sidan...
Undrar varför admin skapar en tråd och verkar bli skakig av några psychos, brottslingar och kvasikändisar? Har de något på JA?
Citera
2019-06-03, 20:39
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Jag förstår din poäng, vi får väl vänta och se tills admin postar mer information.
Citera
2019-06-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://www.theverge.com/2019/2/25/1...itions-arizona

https://www.cnet.com/news/facebook-c...s-who-does-it/

https://www.theguardian.com/technolo...-ptsd-symptoms

https://www.npr.org/2019/03/02/69966...=1559571548707

https://gizmodo.com/report-facebook-...oke-1832870719

Dina källor bevisar ju vad jag har sagt.
Jag citerar en av dina källor.

Citat:
“Randy,” a quality assurance worker at Cognizant charged with reviewing posts flagged by moderators

Facebook modereras utav underleverantörer, i det här fallet Cognizant så Facebook kan svära sig fri från ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
De skrämmer journalister till tystnad.
Fins det journalister i Svärje? Det var nått nytt på min ära!
Citat:
Om någon utsätter dig för utpressning så har du två alternativ.
1. Underkastelse
2. Avslöja de som hotar dig
Nja, det fins fler alternativ om män är lite härdad i gamet så att säga.
Citat:
Vi har valt det senare, och har under närmare ett år kartlagt gruppens aktiviteter och fått tillgång till material som de försökt radera från nätet. Vi har skärmdumpar från exempelvis Facebook där de diskuterar ryska virus och DDoS-attacker, och hur man ibland måste offra några oskyldiga för att lyckas med sitt mål.

De har även ett slutet forum (SIG) där endast de mest militanta är välkomna, och jag har skärmdumpar på exakt varje inlägg i det forumet.
Låter bra , publicera nu som riktiga journalister gör. Jag vill gärna ha en lång namn lista på samtliga i den hemliga FB klubben av ADHD lavemangs sexbrukare! ...Hmm hur gör man lavemang på ett skelett?
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-06-03 kl. 20:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Undrar varför admin skapar en tråd och verkar bli skakig av några psychos, brottslingar och kvasikändisar? Har de något på JA?
De hänger ju ut medlemmar och trakasserar annonsörer.

Räcker väl gott och väl?
Citera
2019-06-03, 20:41
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Håller med dig om Emilio och Kleerup, men Runar vetefan. Följt honom på Facebook i perioder och karln verkar stundtals gränspsykotisk.

Jo men karln bedriver väl nån slags verksamhet, nåt slags jobb? Döskallegänget är ju däremot riktiga no lifers som ägnar mer eller mindre varje vaken stund åt att jävlas med folk och myndigheter. Linda P vet jag är en tvättäkta rättshaverist som ägnat sina dagar åt att jävlas med Kalmar kommun (eller stad eller va fan det är). Jag har svårt att tro att Runar är på den nivån. Sånt här är ingen hobby som man pysslar med på helgerna när man är ledig utan man måste mer eller mindre dedikera sitt liv åt det.
Citera
2019-06-03, 20:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Gissar att bägaren rann över när de började ge sig på annonsörerna, men som sagt, bara en gissning.
Citera
2019-06-03, 20:44
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis

Garanterat ett rent sammanträffande. Du tror väl inte dessa dussinlirare sitter på tillräckligt med cash för att hyra ett botnät stort nog att ta ner Google? På sin höjd skulle man kunna ddosa Anna Books blogg om man samlade ihop alla sina pantburkar.

Jag tror TS menar att de hotat anställda på Google. Det är FB de DDos-attackerat. Övriga medier har de använt hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in