2019-06-03, 22:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag förstår inte hur lättlurade många av er är? Varför köper ni admins skit hela tiden? För 5 år sen skyter admin om hur sidan låg nere, dels för att det var många besökare, när det inte var många besökare var det turkiska hackare som DDoS:ade flashback!

Admin ber alla om att stänga av adblocker för att det skadar forumets ekonomi. Vad har hänt, är admin ute efter svartfår som hen kan beskylla att forumet går åt helvete? Läs här själva vad admin skrev då, och vad han påstår nu.

(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar

Allt admin har skrivit finns det också hans egna ord som är hans motsatta. Skratta bara åt admin så att han förstår att flashbacks storhetstid är över.

Företagare som annonserar skräms inte av några som Kenta eller Kunta. Admin vill skylla på någon, sen måste man också inte se att seriösa företag inte vill annonsera här, titta på swecklockers bland annat, det har hur fina sponsorer som helst, inga platser ges till spelföretag. Flashback är också synonymt med droger, hur länge hade dom inte reklam för Spice?

Kort sammanfattning, flashback valde helt enkelt en fel väg och det får dom betala för idag. Bara tacka och buga för sig och dra igen draperiet, men kom inte och anklaga andra för ditt egna misslyckande!

Du kan alltid starta en tråd i konspirationsforumet. Här är vi mer intresserade av gruppen som tror de kommer att släcka Flashback.
Citera
2019-06-03, 22:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hur dessa udda individer har hittat till samma forum är för mig en gåta.

Får vi svar på det?
Citera
2019-06-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är sant.
Dock behöver admin och fb gnugga knölarna för att finna en backup-plan ifall annonsintäkterna dalar totalt.
Att se flashback dö pga dalande annonsintäkter skulle vara som att se yttrandefrihetens sista anhalt dö, plågsamt..

Att ett gäng nekrofiler, mördare, pedofiler och lavemangsförespråkande tomtar går samman och mass-mailar annonsörer och på så vis sänker fb är helt enkelt inte ett alternativ.

Borde sätta upp en kryptoadress ditt man kan donera t.ex monero. Hade gärna skänkt några tusen i krypto årligen då FB är den sidan jag besöker mest på nätet och som ger mig glädje och kunskap.

Vet inte hur bra tekniken är eller om det är lönsamt idag men man hade kanske kunnat sätta upp att när besökare besöker sidan så används besökarnas datorkraft till att "minea" krypto. Kan ju vara ytterligare en inkomstkälla för framtiden.
Citera
2019-06-03, 22:11
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Man åker inte först på våldtäkt mot barn som senare ändras till sexuellt utnyttjande av barn om offret är över 15. Offret kan max ha varit 14 år alltså. Kanske en konfirmand? Hur som helst så lär det ju vara en hyfsad beroendeställning med i bilden, vilket är snuskigt bara det.

http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/N...jande-av-barn/

Svea hovrätt har i dag meddelat dom i ett mål om sexuella kontakter som en präst haft med en konfirmand. Hovrätten dömer den åtalade mannen för sexuellt utnyttjande av barn till fängelse 1 år.

En präst hade under våren 2014 vid flera tillfällen sexuella kontakter med en konfirmand. Kontakterna bestod av samlag och därmed jämförliga handlingar. Konfirmanden var 14 år och 9 månader när den första sexuella kontakten ägde rum.

Denna mån tro?
Citera
2019-06-03, 22:12
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envispojke
Roberts Twitter: https://twitter.com/RobertHellgren2/

Följer MAGA-folk, AfS-supporters, RT/Sputnik, diverse svenska högerkonton. Verkar obsessed med Gula västarna, och även Frankrike i allmänhet. Övertygad om att Notre Dame-branden var en terrorattack Kanske inte så konstigt med tanke på hans urusla CV som byggentreprenör. Han kanske själv har erfarenheter av att tutta fjutt på byggnader - stod i en av artiklarna att han vunnit och sedan fuckat upp ett renoveringsprojekt av en skola som hade brunnit!

Det verkar som att Robert Hellgren är en av dem som gått med i gruppen enbart för att få bort information från nätet om sig själv. Om han nu är misstänksam mot etablissemanget gällande branden i Notre Dame och att pengarna är slut i statskassan så borde han väl ha intresse av att Flashback finns kvar eftersom det är det enda ställe i dag där man fritt kan diskutera dessa saker. Om branden har han förmodligen rätt, t.o.m. Notre Dames förre brandingenjör har sagt att branden är anlagd. Finns video på Youtube.
Citera
2019-06-03, 22:13
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur lättlurade många av er är? Varför köper ni admins skit hela tiden? För 5 år sen skyter admin om hur sidan låg nere, dels för att det var många besökare, när det inte var många besökare var det turkiska hackare som DDoS:ade flashback!

Admin ber alla om att stänga av adblocker för att det skadar forumets ekonomi. Vad har hänt, är admin ute efter svartfår som hen kan beskylla att forumet går åt helvete? Läs här själva vad admin skrev då, och vad han påstår nu.

Allt admin har skrivit finns det också hans egna ord som är hans motsatta. Skratta bara åt admin så att han förstår att flashbacks storhetstid är över.

Företagare som annonserar skräms inte av några som Kenta eller Kunta. Admin vill skylla på någon, sen måste man också inte se att seriösa företag inte vill annonsera här, titta på swecklockers bland annat, det har hur fina sponsorer som helst, inga platser ges till spelföretag. Flashback är också synonymt med droger, hur länge hade dom inte reklam för Spice?

Kort sammanfattning, flashback valde helt enkelt en fel väg och det får dom betala för idag. Bara tacka och buga för sig och dra igen draperiet, men kom inte och anklaga andra för ditt egna misslyckande!

Jag håller med dig att man brukade se vanligtvis 50-70k inloggade samtidigt, detta minns jag mycket väl.
Dock ser jag att orsakerna till detta är strukturella förändringar där folk gör över till andra medier men även att Flashback sänkt sig själv lite genom att skjuta sig i foten.

Många spekulerar bland annat att det är 50/50 regeln som infördes som sänkte den intellektuella kvalitén på forumet som gjorde att det blev mycket ad-hominem etc, som gjorde att folk tröttnade och lämnade, många seriösa skribenter lämnade bl.a.

Successivt, tappade forumet folk på grund av denna regel, tills moderatorerna en dag vaknade upp och började hårdmoderera inlägg, då blev reaktionen att folk lämnade för att man hårdmodererade alldeles för mycket.

Dock ser jag inte problemet med att man annonserar om droger etc.
Vi lever inte direkt på 1930-talet längre där cannabis är " dödsknark".

Förövrigt, undrar jag vart du har information om att det var turkiska hackare som DDoS:ade Flashback, har du källor på detta?
Citera
2019-06-03, 22:14
Medlem
JaredLetos avatar
Var är alla smaskiga länkar? Typ adress, jobb, telefonnummer, IG, twitter, FBook. Blir jävligt rörigt med två trådar som är superaktiva samtidigt. Eller är det bara jag?
Citera
2019-06-03, 22:14
Medlem
OvissFramtids avatar
Haha man undrar ju, vad är det för medlemmar i denna slutna Facebook-grupp som så gärna vill ”bekämpa” ett demokratiskt internetforum? Uppenbarligen har dessa medlemmar en jäkla massa skit på sina CVn som de gärna inte vill att folk ska kunna läsa på Flashback om. Verkar vara många medlemmar som är dömda för våldtäkt t.ex. och annan grov brottslighet. En grupp av små fittor som förtjänar en eller två stenar i deras fönster som en påminnelse om att: Dont fuck with the free word.
Citera
2019-06-03, 22:15
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Har du läst deras trådar här? Jag kan faktiskt förstå att de är bittra.

Adam, nej inte pedofil (de han utnyttjade var 15-17, som jag förstår det) och inte våldtäkt (sexuellt utnyttjande).

Robert, däremot verkar bara vara ett riktigt svin.

Ok att de är bittra på Flashback...
Men varför vill de hänga ut och hota anställda på Google?
Citera
Medlem
Citat:

Jag vet inte om du har läst trådstarten för du fokuserar väldigt mycket på admin...

Nu handlar det om mördarna och våldtäktsprästerna som samarbetar med skeletthoran och hennes psyksjuka far, har du någon kommentar kring detta?
Citera
Medlem
En sak jag inte förstår,Det skrevs väl i tråden att Skelettkvinnan fått barn men hon är väl född man.Har hon då fått adoptera?hemska tanke.
Citera
2019-06-03, 22:16
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur dessa udda individer har hittat till samma forum är för mig en gåta.

Får vi svar på det?
Hur svårt kan det vara att knyta sådana kontakter idag?
Man läser trådar, kollar fup, facebook, meddelanden hit och dit.
Inga problem alls att hitta vem man vill.

Att knyta kontakter i det läget är jättelätt och en av våra äldsta egenskaper.
Det bästa sättet att få en vän är genom att ha en gemensam fiende.

Stenåldersgenen ringde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in