Citat:
Ursprungligen postat av
fritt
Jag förstår inte hur lättlurade många av er är? Varför köper ni admins skit hela tiden? För 5 år sen skyter admin om hur sidan låg nere, dels för att det var många besökare,
när det inte var många besökare var det turkiska hackare som DDoS:ade flashback!
Admin ber alla om att stänga av adblocker för att det skadar forumets ekonomi. Vad har hänt, är admin ute efter svartfår som hen kan beskylla att forumet går åt helvete? Läs här själva vad admin skrev då, och vad han påstår nu.
(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar
Allt admin har skrivit finns det också hans egna ord som är hans motsatta. Skratta bara åt admin så att han förstår att flashbacks storhetstid är över.
Företagare som annonserar skräms inte av några som Kenta eller Kunta. Admin vill skylla på någon, sen måste man också inte se att seriösa företag inte vill annonsera här, titta på swecklockers bland annat, det har hur fina sponsorer som helst, inga platser ges till spelföretag. Flashback är också synonymt med droger, hur länge hade dom inte reklam för Spice?
Kort sammanfattning, flashback valde helt enkelt en fel väg och det får dom betala för idag. Bara tacka och buga för sig och dra igen draperiet, men kom inte och anklaga andra för ditt egna misslyckande!
Jag håller med dig att man brukade se vanligtvis 50-70k inloggade samtidigt, detta minns jag mycket väl.
Dock ser jag att orsakerna till detta är strukturella förändringar där folk gör över till andra medier men även att Flashback sänkt sig själv lite genom att skjuta sig i foten.
Många spekulerar bland annat att det är 50/50 regeln som infördes som sänkte den intellektuella kvalitén på forumet som gjorde att det blev mycket ad-hominem etc, som gjorde att folk tröttnade och lämnade, många seriösa skribenter lämnade bl.a.
Successivt, tappade forumet folk på grund av denna regel, tills moderatorerna en dag vaknade upp och började hårdmoderera inlägg, då blev reaktionen att folk lämnade för att man hårdmodererade alldeles för mycket.
Dock ser jag inte problemet med att man annonserar om droger etc.
Vi lever inte direkt på 1930-talet längre där cannabis är "
dödsknark".
Förövrigt, undrar jag vart du har information om att det var turkiska hackare som DDoS:ade Flashback, har du källor på detta?