2019-06-09, 12:36
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag reagerar mest på att den pajasen sitter & förespråkar uthängningar av personer på Flashback, vilket är ett klart regelbrott. Det har ju inget med "debattklimatet" att göra.

Det må vara förbjudet på flashback med uthängningar, men på andra sidan är det helt lagligt. Flashback är en av extremhögerns plattformar, en plats för hets och hot under täckmantel. Personligen tar jag det med en nypa salt fullt medveten att privatpersoner råkat illa ut, däremot är kopplingen mellan Flashback och SD mycket mer intressant.
Å andra sidan ter sig den "andra sidan" inte heller som rumsrena, varför en genomlysning av dessa vore på sin plats.

Jag har varit uthängd på olika sätt i 13 år, utan någon praktisk betydelse, jag har aldrig smygit med mina värderingar någonstans, varken i privatlivet, på arbetsplatser eller i föreningslivet, men jag har inget sjukligt behov att tvinga på andra mina åsikter. Vad är ni rädda för?
Citera
2019-06-09, 12:36
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
a12 buntar ihop alla, skitsamma om det är nån deprimerad som akut söker hjälp för självmordstankar, någon som frågar om diabetes, flickvän som frågar i drogakuten, bästa romen för rom o cola, sy egna gardiner, hur byter man däck på en bil, stöldsäkra utombordsmotor, vad heter krukväxten, hur bäst koka ägg.....ALLA buntas ihop och kallas drägg.

Finns inga forum på flashback som är acceptabla att skriva i och det är en farlig attityd.
Ja precis. Kent/kändisskapet önskar att bli särbehandlade och ha speciella rättigheter utom att själva beakta andra på samma vis. Gudskomplex deluxe och jädrans hyckleri. Inget nytt med dessa kändisar, samma gamla.
Citera
2019-06-09, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det må vara förbjudet på flashback med uthängningar, men på andra sidan är det helt lagligt. Flashback är en av extremhögerns plattformar, en plats för hets och hot under täckmantel. Personligen tar jag det med en nypa salt fullt medveten att privatpersoner råkat illa ut, däremot är kopplingen mellan Flashback och SD mycket mer intressant.
Å andra sidan ter sig den "andra sidan" inte heller som rumsrena, varför en genomlysning av dessa vore på sin plats.

Jag har varit uthängd på olika sätt i 13 år, utan någon praktisk betydelse, jag har aldrig smygit med mina värderingar någonstans, varken i privatlivet, på arbetsplatser eller i föreningslivet, men jag har inget sjukligt behov att tvinga på andra mina åsikter. Vad är ni rädda för?
Vad får dig att tro att jag är rädd?

Som kommunist har du ju inget att frukta för egen del, inte så att konservativa skriver tidningsartiklar om dig, ringer din chef & försöker få dig avskedad, vandaliserar din bil & liknande. Sådant är det uteslutande vänster-hjon som pysslar med.

Därför är det festligt att se hur ni inom den odemokratiska vänstern nu gör gemensam sak med likskändare, pedofiler, mördare, psykopater & eko-brottslingar för att inskränka yttrandefriheten.

Ungefär vad man kan förvänta sig.
Citera
2019-06-09, 13:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det bör i sammanhanget även påpekas att ett flertal uppgifter är felaktiga.
Det har redan i denna tråd uppmärksammat hur en oskyldig person blivit angripen för att vara en av forumets moderatorer. Detta är långtifrån den enda gången som någon person, som saknar anknytning till Flashback, blivit uthängd av A12/IFI/SIG.

A12 anser att medlemmarna på Flashback är drägg, samtidigt som mer eller mindre alla som är medlemmar i A12 är, eller har varit, medlemmar på Flashback. Så de borde isf också drägg, knarkare och äckliga rasister. Bara för att ta några exempel på de epitet som man tilldelat forumets medlemmar.

Gruppen anser samtidigt att de som blir medlemmar på Flashback får skylla sig själva. De ska inte tro att de kan vara anonyma. Med undantag för om du är medlem i A12. Dessa konton får inte röjas. Detta är en av få åsikter där A12 och Flashback är av samma åsikt.

Gruppen skrattar åt personer som blir uthängda, och när de inser att de hängt ut fel person så försvinner allt utan minsta kommentar. Det är ju inte direkt någon engångsföreteelse att något gick fel. Hur många som hängts ut felaktigt? Jag vet inte, men det är betydligt fler än något enstaka fall.

De påstår sig vilja "stoppa näthatet", och gör detta genom att bl.a. angripa föräldrar och anhöriga. Hur känner sig dessa personer när de kontaktar en 70-årig kvinna, och anklagar hennes son för att vara en vidrig person som stödjer pedofiler, när de inser att personen är någon helt annan.

admin
Definitivt viktigt att påpeka. Att "hitta" mig är ju ingen konst så det är inte så mycket att komma med. För att inte tala om hur meningslösa felaktiga uthängningar är. Jag trodde liksom på något sätt att det var såna saker som dom var emot. Virrigt värre.
Citera
2019-06-09, 13:14
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Vad får dig att tro att jag är rädd?

Som kommunist har du ju inget att frukta för egen del, inte så att konservativa skriver tidningsartiklar om dig, ringer din chef & försöker få dig avskedad, vandaliserar din bil & liknande. Sådant är det uteslutande vänster-hjon som pysslar med.

Därför är det festligt att se hur ni inom den odemokratiska vänstern nu gör gemensam sak med likskändare, pedofiler, mördare, psykopater & eko-brottslingar för att inskränka yttrandefriheten.

Ungefär vad man kan förvänta sig.

Men du och dina gelikar har aldrig smusslat med era högerextrema åsikter, därför är ni inte rädda, därför har ni bergfast tilltro till den öppna och fria diskussionen. Av denna enkla anledning känner ni er trygga.

Det blir kanske så att Flashback efter detta blir ett mer transparent forum där alla kopplingar redovisas öppet, hur moderatorer väljs, band till partier och organisationer e.t.c. Rädslan att förlora annonsörer leder till storstädning, det kan bli så.
Citera
2019-06-09, 13:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Riktigt äckligt att dom blandar in din mamma.
Jag vet uppriktigt inte hur jag hade hanterat något sådant. Antagligen inte med samma lugn som du.
Det är inte första gången någon försöker pressa mig. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända om man börjar pressa hårdare men i min bok så är hämnd en rätt som man serverar iskall. Jag vet inte riktigt varför han blandar in min mamma, men det är väl förkastligt av henne att låta mig bo här eller något.

I ärlighetens namn så har jag lite suttit och väntat på om något mer skulle hända. Jag är som sagt inte alls säker på hur jag kommer att reagera och jag är lite nyfiken. Inte för att jag för den sakens skull välkomnar det här beteendet men ändå.
Citera
2019-06-09, 13:36
Medlem
Jag har fått mitt namn uthängt här på Flashback, fått mitt privatliv dissekerat och min mammas arbetsplats och personuppgifter röjda. Det var inte kul. Men det måste få hända. Det måste finnas en plats där man kan diskutera saker fritt och öppet. Tvärtom tycker jag FB ofta har ett för hårt regelverk, men det kanske är lite mycket begärt att internet fortfarande ska vara en plats där man öppet kan diskutera statshemligheter och whatnot.

Överlag är Flashback najs och viktigt. Den här "hatgruppen" med tomtebloss har bara skitstora egon och egenintressen.
Citera
2019-06-09, 13:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Jag har fått mitt namn uthängt här på Flashback, fått mitt privatliv dissekerat och min mammas arbetsplats och personuppgifter röjda. Det var inte kul. Men det måste få hända. Det måste finnas en plats där man kan diskutera saker fritt och öppet. Tvärtom tycker jag FB ofta har ett för hårt regelverk, men det kanske är lite mycket begärt att internet fortfarande ska vara en plats där man öppet kan diskutera statshemligheter och whatnot..

Beklagar!

Däremot så kan man vara vuxen nog att inse att allt har en baksida, till och med yttrandefrihet*. Men vad är alternativet till yttrandefrihet? Inget trevligt direkt, såvida man inte gillar Kinas fascistmetoder, som Skelettgruppen verkar göra.

* Det finns ett helt forum om denna fråga: (FB) Censur och yttrandefrihet
Citera
2019-06-09, 14:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Men du och dina gelikar har aldrig smusslat med era högerextrema åsikter, därför är ni inte rädda, därför har ni bergfast tilltro till den öppna och fria diskussionen. Av denna enkla anledning känner ni er trygga.

Det blir kanske så att Flashback efter detta blir ett mer transparent forum där alla kopplingar redovisas öppet, hur moderatorer väljs, band till partier och organisationer e.t.c. Rädslan att förlora annonsörer leder till storstädning, det kan bli så.
Jag är inte på något vis "högerextrem". Jag skulle närmast jämföra mig med Tage Erlander kring 1960.
Men det börjar nog bli lite väl mycket OT nu. Så åter till likskändarna.
Citera
2019-06-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är så det kan se ut bland psykopater. De döljer sitt egna skit genom att ljuga om andra människor.
Jag har mött två psykopater under mitt liv. De kan gå över lik ( äta lik) för att få det de vill.
I de här fallen försöker de gnaga på yttrandefriheten genom att använda " näthat" som en anledning att bete sig som svin. Det som är mest farligt är att de har etablissemanget i ryggen, både politiker, media och övriga yttrandefrihetsgoda.
Etablissemanget tror antagligen att den här gruppen gör bra saker eftersom " näthatarjakt"
är inne. Eller också använder etablissemanget " näthat" för att kunna inskränka ytterligare på yttrandefriheten utan att det skall synas för allmänheten. Allmänheten tror att det är den goda viljan.
Den här gruppen och andra "goda ondingar" är ett perfekt verktyg att använda och flashback är ett perfekt verktyg att använda även det i och med att ämnen som är tabu i samhället lyfts här inne.
Bra att klippa och klistra i om man vill för att använda någon att hänga offentligt och i ett avskräckande syfte som i sig är ytterligare ett sätt att inskränka på yttrandefriheten utan att det märks.
Så ser jag på allt.

Precis som du säger. Man märker ju tydligt på de och deras lakejer här i trådarna som försvarar A12 (ironiskt namn!) deras psykopati. Flashback har att göra med en sekt med religiösa undertoner.
Citera
2019-06-09, 14:14
Medlem
pelle_snusks avatar
Jag har inte läst hela trådarna men gjort nerslag här och var (läst mycket i dem).

Hatgruppen verkar knäpp och obalanserad men det stämmer in på många användare på Flashback också som anonymt hatar och hänger ut folk, uppmanar till förföljelse och säger att de de inte gillar förtjänar att dö.

FB var faktiskt bättre förr i mångt och mycket. Men att FB skulle stå för "yttrandefrihet på riktigt" stämmer inte - moderatorerna gör sin tolkning av vad som får sägas och inte och reglerna lämnar ett stort utrymme för personligt tyckande. Dessutom är volymen av meddelanden som kommer in så stor att det är svårt att hinna med.

Ytterst på skalan skulle yttrandefrihet innebära att alla får säga "vad fan som helst", men det funkar inte och därför finns reglerna på FB.

Jag skulle gärna se att reglerna (som i grund och botten är helt OK men lämnar för mycket öppet) på FB tillämpades hårdare - det finns talrika exempel på brott mot 1.03, 1.04, 1.12 och 0.09 - en del av dem så allvarliga att de skulle fällas i svensk domstol. Väldigt många diskussioner är helt osakliga och spårar ur helt i ryktesspridning, personangrepp och hot mot meningsmotståndare.

Detta är inte detsamma som censurivrande utan mer att låta underbyggda åsikter (oavsett om man gillar dem eller inte) enligt det regelverk som finns komma till tals och inte dränkas i bruset. Den som brusar mest kan kväva en skenbar yttrandefrihet genom att spamma. Polariseringen på FB gör också att de olika sidorna försöker vinna över och förlöjliga varandra snarare än att övertyga motståndaren eller få med sig de som inte tagit ställning. Pajkastning helt enkelt.

Att hatgruppen enl trådstarten hänger ut och hotar användare och moderatorer på FB är inte OK men de beter sig inte så mycket mer olika än många FB-användare. Kort sagt - FB kunde städa framför egen dörr med självreglering eller tydligare moderering innan man kränkt säger att hatarna hotar det fria ordet. Då skulle det dessutom kännas mer meningsfullt att diskutera på FB och hatarna skulle vara lättare att bemöta.
Citera
2019-06-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Här är i alla fall ett av dom.
http://www.bilddump.se/bilder/201906...169.43.130.jpg

det står där att han vill
"få hjälp att ta bort mina personuppgifter på Flashback som sedan 2005 läggs ut av en identifierad stalker"

Vad fick han för svar på den begäran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in