2019-06-10, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
2017 års resultat var 155tkr. Dessutom har olaget i Sverige eget kapital. Ägarna kan ju även stoppa in mer kapital om de vill. Att tro att FB kommer försvinna om något år är ju fiktion.

Jag är dum som svarar dig. Du är så dum att du inte kan se något. 155 tusen är i vinst. Bra ,sluta nu och gå vidare.
Citera
2019-06-10, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjohaj
Axelsson är miljonär. Självklart borde han kunna pynta in kapital.

Men det verkar han inte vilja. admin skriver att donationer tittar man på. Någon måste ju betala miljonären sas.

Det är poängen, han vill inte ta därifrån.
Citera
2019-06-10, 00:19
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Axelsson är miljonär. Självklart borde han kunna pynta in kapital.

Men det verkar han inte vilja. admin skriver att donationer tittar man på. Någon måste ju betala miljonären sas.
Vilka stora sajter på nätet bedriver gratis verksamhet? Flashback skulle kunna köra som Aftonhoran och slänga upp feta banners + pop ups, eller varför inte som Zuckan och börja kartlägga medlemmarna för riktade annonser? Istället är det relativt harmlösa små banners..
Citera
2019-06-10, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Vilka stora sajter på nätet bedriver gratis verksamhet? Flashback skulle kunna köra som Aftonhoran och slänga upp feta banners + pop ups, eller varför inte som Zuckan och börja kartlägga medlemmarna för riktade annonser? Istället är det relativt harmlösa små banners..
Snart är det donationer till ägaren och miljonären Axelsson (enl uppgift från Expressen) som gäller för att upprätthålla denna skuta.

Jag värderar inte. Jag konstaterar fakta.
Citera
2019-06-10, 00:31
Medlem
Joomlas avatar
Jag hade också mer än gärna donerat en summa månatligen om det varit möjligt. Eller så kanske webbshoppen kan öppnas igen, för en sådan har det väl funnits en gång i tiden? Hade gärna haft en flashback-mugg till exempel

Hur ska man tolka blogginlägget om flashback-medlemmen Darrar? Det låter ju nästan som att det är gruppen som ligger bakom detta, men det känns ju för bisarrt för att vara sant. https://static.flashback.org/bilder/337.png
Citera
2019-06-10, 00:33
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Eller så kan de införa något i stil med "betala X kr i månaden så slipper du reklamen och stöttar Flashback", vilket är något som blivit allt mer populärt på hemsidor idag.
Citera
2019-06-10, 00:34
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
[b]
"Någon har postat nedstående. Jag har tagit bort posten så att den inte avslöjar vem det är."
Skärmdumpar: 1,2, 3, 4, 5, 6, 7
LOL!
Nja.
Den som anv google/facebook/youtube/messenger/*valfri internettjänst där det uttryckligen står i användarvillkor att information, media, all slags data kan komma att utlämnas till tredjepart om företagen så känner för det*.. är inte direkt ett ställe man ska bedriva kriminalitet via.

Lagras i evigheter, oavsett om en post sas 'raderas'.
Kan mycket väl komma till nytta för framtida bruk om användarna blir ett gissel för facebook, polisen eller vem som nu kan komma att behöva läsa de där 'raderade' inläggen.

Det som skrivits/skickats/gjorts på internet, försvinner aldrig, det är bara för folk som anv internet att acceptera det faktum.
Citera
2019-06-10, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Man kan gå ut på google och finna folk som beklagar sig över flashbacks moderatorer och administratörer nästan 10 år bakåt i tiden. Har ni problem med intäkter mm så kanske ni ska fundera på hur ni på riktigt förhåller er till era klienter, det är oss ni lever på så försök inte dra nåt trams.

Forumet kommer att självdö, är helt säker på det och det är ingen annans fel än erat.

Så rätt så rätt av dig. Problem admin inte vill inse är att han vill gynna några enskta personer som vill skriva om vissa människor, i det här fallet kan vi ta skelettet men å andra sidan har vi en större majoritet som tycker att det här är obehagligt att några svin här inkräktar i tex Anna Books liv.

Varför är det alltid i hela fridens alltid flashback som drabbas? Flashback hackas, flashback motarbetas, flashback så flashback si Jan Axelsson undr hot. Men varför? Varför händer det inget mot swecklockers? eller skalman? Varför kan dom driva ett forum utan problem men inte flashback? Är det för att dom saknar yttrandefrihet? Vad är yttrandefrihet enligt dig frågar jag admin?

När ett företag går dåligt börjar ägaren först titta vad det beror på , vad kan jag göra så det blir bättre, men här vill admin inte inse fakta och bemöta sanningen, istället vill ha skylla det på någon.

Jag vet inte hur Kristen admin är men det är aldrig fel att läsa Bibeln och ta till sig saker, som det här:

Citat:
Döm inte, och ni skall inte bli dömda. Fördöm inte, och ni skall inte bli fördömda. Förlåt, och ni skall bli förlåtna. 38Ge, och ni skall få. Ett gott mått, packat, skakat och rågat skall Gud ge er i famnen. Ty med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er.” 39Han gav dem också en liknelse: ”Kan väl en blind leda en blind? Faller då inte båda i gropen? 40En lärjunge är inte förmer än sin lärare, och när någon har blivit fullärd blir han som sin lärare. 41Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? 42Hur kan du säga till din broder: Broder, låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta bort flisan ur din broders öga.

Så länge admin inte kan det utantill kommer han se flashback vackla mer och mer bakåt.
Citera
2019-06-10, 00:46
Medlem
mezmerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag vet inte hur Kristen admin är men det är aldrig fel att läsa Bibeln och ta till sig saker, som det här:

Har du inte några sköna bibelcitat (varför det nu ska vara något rättesnöre för något ) anser om att knulla lik, mörda, ljuga och bedra också?

Bibeln är nog det sista jag personligen skulle citera, om jag försökte försvara likskändarligan
Citera
2019-06-10, 00:52
Bannlyst
Citat:
Här är tråden om mordet på Darrar:
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

Har alltså denna grupp hängt ut signatur Darrar vilket lett till att han mördats?
Önskar även svar på detta.
Någon som sitter på info?
Citera
2019-06-10, 00:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Så rätt så rätt av dig. Problem admin inte vill inse är att han vill gynna några enskta personer som vill skriva om vissa människor, i det här fallet kan vi ta skelettet men å andra sidan har vi en större majoritet som tycker att det här är obehagligt att några svin här inkräktar i tex Anna Books liv.

Varför är det alltid i hela fridens alltid flashback som drabbas? Flashback hackas, flashback motarbetas, flashback så flashback si Jan Axelsson undr hot. Men varför? Varför händer det inget mot swecklockers? eller skalman? Varför kan dom driva ett forum utan problem men inte flashback? Är det för att dom saknar yttrandefrihet? Vad är yttrandefrihet enligt dig frågar jag admin?

När ett företag går dåligt börjar ägaren först titta vad det beror på , vad kan jag göra så det blir bättre, men här vill admin inte inse fakta och bemöta sanningen, istället vill ha skylla det på någon.

Så länge admin inte kan det utantill kommer han se flashback vackla mer och mer bakåt.

I det här fallet handlar det om en grupp kriminella, pedofiler och nekrofiler som uttalat vill sänka Flashback. Hade Sweclockers haft en tråd om dessa avarter så hade dessa sjuka muppar gett sig på dem istället.
Citera
2019-06-10, 00:58
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Här är tråden om mordet på Darrar:
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

Har alltså denna grupp hängt ut signatur Darrar vilket lett till att han mördats?
Efter att ha läst Darrars tråd om området verkar det relativt troligt att A12 gruppen på något sätt kontaktat den kriminella gruppen han beklagade sig över. Nog kan vi konstatera att om det är marockanerna som mördat honom så har de förmodligen inte listat ut vem Darrar var på egen hand. Blir intressant att följa. RIP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in