2019-06-08, 11:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIG-gruppen.
Du fattar bara inte, en kallar den andre för saker men vad är denne själv ?

Flashback är bara förtalets Mekka bland fega tangentbordkrigare och inget mer. Yttrandefrihet ja, vilket vackert ord att klä sig i för att se ut som perfekta offret. Så är det bara, somliga ser sina åtgärder som sista utvägen mot detta.

Varför är du här då själv? Nu är du också en av oss. En som enligt dig förtalar. Fy skäms på dig! Smäll på fingrarna. Vad ska mamma säga om det här? Nu får du ingen veckopeng!

Man måste vara bra nog korkad om man blir medlem av ett forum man inte vill vara medlem av.
Citera
2019-06-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Japp, så är det så klart. Kriminella och bedragare vill oftast på alla sätt stoppa just folks yttrandefrihet.
Man är alltså enbart kriminell och bedragare om man vill stoppa förtal emot sig ? (eller, just det yttrandefrihet kallas det här)
Citera
2019-06-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Än så länge har inget direkt farligt hänt. Jag har fått ett gäng brev där jag ombeds göra diverse saker, annars kommer jag att bli uthängd. Det lustiga är att Benligan redan hade hängt ut mig så det var ju inte så mycket till hot. För att inte tala om att jag har så att säga hängt ut mig själv för flera år sedan.

Nu är jag ju som sagt ett rätt meningslöst mål eftersom jag inte är så hemlig men det är i alla fall vad som har hänt mig.

Är ni sugna på att läsa så kan jag lätt radera opassande information och ladda upp dom någonstans åt er.
Mja, jag är mest nyfiken på om de skulle komma hem till en och försöka spela häftiga så man får en chans att ta ner dom på jorden lite...

Men uthängningar bryr jag mig inte riktigt om, det skulle verkligen ha noll effekt på mitt liv. Vore kanske kul om de skickar trolljägarna på en men jag har för "rätt" åsikter för det tror jag...
Citera
2019-06-08, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Läst lite på Kentas blogg nu där han svarar på trådarna. I Folkets Intresse heter bloggen/hemsidan. Han kör med en fuling och påstår att ”Darrar” som främst näthatat Anna Book på Flashback, nyligen blivit mördad på grund av sitt näthat. Kent varnar därför för att lämna ut för mycket information om sig själv och sin släkt i trådar. Det är alltså sin egen SiG-metod han varnar för, vilket kortfattat går ut på att han och Helena siktar in sig på Flashbackalias och genom att lusläsa inlägg försöker kartlägga var de bor och vad de heter!

Eftersom Kent näppeligen kan veta att ”Darrar” mördats pga näthat på Flashback, så kan man omöjligt se det som annat än ett indirekt försök att påskina att SiG-gruppen kan komma att mörda fler än ”Darrar” om de inte lägger av med att skriva på Flashback. För inte tror jag de menar att Anna Book sökt upp och dödat ”Darrar”.

Aliaset ”Darrar” ska givetvis bara illustrera hur flashbackanvändarna bör känna sig och kan vara ett fingerat alias som ursprungligen skapades för att ”dö”
Kanske lite OT, men hur vet man att "Darrar" blivit mördad?
Han skrev rätt mycket om någon kriminell klan från Mellanöstern vill jag minnas.
Citera
2019-06-08, 12:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man är alltså enbart kriminell och bedragare om man vill stoppa förtal emot sig ? (eller, just det yttrandefrihet kallas det här)
Nej, men om man är kriminell så vill man sannolikt dölja detta från omvärlden.
Citera
2019-06-08, 12:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vad är det som säger att den nyreggade medlemmen är den nicket ger sken av?

Vad då ger sken av? Jag vet inget om vad personen ger sken av. Jag vet bara att personen inte gillar Flashback. Och det behöver man inte vara en litteraturprofessor för att förstå. Personen har under de få dagar som gått av denna månad bemödat sig till att bli medlem bara för att berätta hur fel det är med Flashback. Inte för att fråga om hur man dämpar smärta vid nageltrång eller hur man mätte jordens omkrets innan satelliterna skickades upp.

Självklart är är det inte någon från SIG-gruppen. Det är bara en vanlig hattigfnattig FB-hatare som ger sig in i tråden för att få spy och kräkas lite. Nog för att SIG-gruppen är en hop korkade kriminella, men så dumma är det ju inte att de blir medlemmar i ett forum de hatar och därmed ser till att forumet får in mer pengar. Så dumma i huvudet kan inte ens det gänget vara att de gör något så kontraproduktivt.

Så det enda sken jag ser är det ljus som uppstår i genomlysningen av ett huvud utan hjärna, dvs när någon blir medlen av ett forum som man uppenbarligen hatar och inte vill vara medlem av.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-06-08 kl. 12:39.
Citera
2019-06-08, 12:12
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske lite OT, men hur vet man att "Darrar" blivit mördad?
Han skrev rätt mycket om någon kriminell klan från Mellanöstern vill jag minnas.

Du får följa tråden om aktuellt ämne:
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

//Brute
Citera
2019-06-08, 12:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Mja, jag är mest nyfiken på om de skulle komma hem till en och försöka spela häftiga så man får en chans att ta ner dom på jorden lite...

Men uthängningar bryr jag mig inte riktigt om, det skulle verkligen ha noll effekt på mitt liv. Vore kanske kul om de skickar trolljägarna på en men jag har för "rätt" åsikter för det tror jag...
Jag frågade om dom ville ta en fika och prata om saken, det uppfattade dom som ett hot. Sen skickar dom brev som inte bara kan uppfattas som hot utan som direkt är det.

Jag har valt att inte polisanmäla det eftersom jag till att börja med inte tar det på något större allvar och jag säger ju dessutom alltid att det är lite sånt här man får räkna med om man sticker ut hakan på något sätt.

Men det här som Benligan håller på det, det är ju på en helt annan nivå. Det är inte bara mot mig personligen, det är inte ens mot alla moderator och admins (och så vidare) utan det är mot oss alla som använder forumet. Dom skiter i om du pratar om rhododendron eller knyppling, är du en aktiv användare så är du en aktiv näthatare. Det är ju dessutom uppenbarligen ett mycket fult krig som dom för, inte sant?

Jag vågar fan i mig ta gift på att om dom mest aktiva inom Benligan bara hade legat lågt och låtsats att det regnade så hade ingen kommit ihåg dom idag. Det är mångt och mycket den så kallade Streisand-effekten i full, ehm.. effekt.
Citera
2019-06-08, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du får följa tråden om aktuellt ämne:
(FB) Mordbrand: Explosion/brand i lägenhet, Kallhäll/Järfälla, 2019-06-02

//Brute
Tack. Skrämmande läsning.
Citera
2019-06-08, 12:14
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:

Ingen rök utan eld? Som man bäddar får man ligga? Själv föredrar jag "tänk, före du pratar" då slipper människor hamna i den grupp som anser sig bli förtalda när andra har rätt och jag själv fel. Och ja alla har rätt att bli granskad, du, jag, kungen. Har du några lik i garderoben så får du även ta konsekvenserna av det.
Citera
2019-06-08, 12:22
Citat:

är inte förtal när man säger osanna saker om människor ?

sedan är inte flashback i sig deras grupps problem, utan människor i allmänhet, människor pratar alltid skit om allt och alla, enda skillnaden mellan flashback och verkligheten är att här kan den gruppen läsa vad folk tycker och tänker om deras handlingar och dem som personer, jobbigt va, men det som finns här är vad folk verkligen tycker, hade man hört folks tankar, hade vi förmodligen utrotat oss själva för länge sedan.

människor älskar att prata skit om andra och deras misslyckande.

sen kan fler människor ta del av deras handlingar ja, men stänger man ner flashback eller google, så finns det hundratals fler forum och sök motorer där folk kommer ta del av deras handlingar, så skulle gissa på att den gruppens bästa chans är att ta ett djupt andetag och ställa sig utanför ramp ljuset och hitta en givande hobby där dom undviker att vara rövhål emot andra människor, anpassa er in i ledet, enda sättet för en fungerande demokrati, vi alla vill slå folk på käften ibland, men undviker det då det inte leder någon vart.

Välkommen till internet åldern, allt sparas om allt och alla, så man får tänka till innan man utför en handling.

Skål!
Citera
2019-06-08, 12:25
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Helt sanslöst.... De borde byta intresse i den där gruppen. Börja med käpphästar istället. Att de bara orkar. Sanslöst att gruppen fortfarande finns.

Finns det fler kändisar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in