Här kommer lite fler skärmdumpar och citat
"Linnar Carlsson" och "Natalie Loreus" har vid upprepade tillfällen diskuterat advokaten Martin Cullberg, som enligt "Linnar" är utsatt för utpressning av Flashback. I ett inlägg i A12:s slutna Facebook-grupp skriver Kent:
"Har talat med en person som känner advokaten. Han är tydligen utsatt för utpressning, de hotar göra hans familj illa om han inte gör som dessa kriminella vill."
Skärmdumpar:
1,
2
Vem "Linnnar Carlsson" är har jag redan berättat. Här kommer en ledtråd gällande vem som äger kontot Natalie Loreus. Samt ett inlägg där Kent ifrågasätter varför #jagärhär inte hjälper honom i kampen mot näthat.
Skärmdumpar:
1,
2
Här uppmuntrar Kent medlemmen Carl att starta anonyma bloggar där medlemmar på Flashback hängs ut och hotas. Bifogar även en skärmdump där Carl berättar om hur hans kompis kompis är kriminaljournalist på en av de större dagstidningarna, och nu troligtvis kommer att skriva ett reportage om honom och Flashback. Ett flertal av medlemmarna i A12 skryter återkommande om sina kontakter inom media, och hur de har journalister som hjälper dem. Samtidigt som de är duktiga på att angripa journalister som granskar deras egen verksamhet.
"Jag tycker "det skall skapas" en anonym sida på nätet i något korrupt land där "någon" hänger ut näthatare och moderatorer i stället för hemsidn enligt punkt 1."
"Seriösa metoder är verkningslösa. Det enda som biter är tuffa tag."
Skärmdump:
1,
2
Kent berättar även att han kommit över databasen över de som handlat i Nordfronts nätbutik, och att han har 2095 kunders mejladress och postadress. Nordfront har enligt Kent hängt ut tusentals i gruppen #jagärhär så han föreslår att A12/IFI/SIG kanske borde hänga ut Nordfronts kunder.
Skärmdump:
1
Här berättar Kent om att delar av gruppens verksamheter mot Flashback inte är "rumsren", och därför måste vara hemlig.
Skärmdump:
1
Det är skillnad på journalister och journalister. De som granskar gruppen, och de som inte granskar gruppen. De som raderar artiklar som gruppen ogillar, och de som inte raderar artiklar. De som ogillar Flashback, och de som inte ogillar Flashback.
1,
2,
3,
4,
5,
6,
7
Kent startade i november 2018 uppropet "Stoppa Flashback", men nästan ingen ville hjälpa honom. Inte ens hans egna medlemmar. Han delade ut uppropet till både journalister och #jagärhär. Det gick inte så jättebra.
1,
2,
3
Kent berättar i A12:s slutna Facebookgrupp om hur Helena fått skyddade personuppgifter, och att ingen borde få röja hennes hemadress. Ingen konstig åsikt i en grupp som officiellt vill "stoppa näthatet". Men samtidigt så anser gruppen att det är OK att sprida motsvarande uppgifter om de skyddade personuppgifterna avser någon på Flashback.
1,
2
Det är avslutningsvis viktigt i sammanhanget att veta varför denna grupp försöker tysta Flashback. Linda, som nu meddelat att hon lämnat gruppen, hade under flera år ett forum som enbart handlade om Flashback. I hennes "Flashback-forum", med över 4 000 trådar om Flashback, bedrev hon bl.a. en kartläggning av forumets medlemmar. Ett drygt hundratal medlemmar på Flashback, varav vissa av dem aldrig ens hade hört talas om Linda innan, blev uthängda.
En av Flashbacks tidigare medlemmar hängdes ut med både namn, adress, passbild och t.o.m. fotografier på personens hus och trädgård. Hon kontaktade även medlemmens fru på hennes arbetsplats, och postade personliga utredningar om medlemmens dotter som gick i förskola.
Linda gav Flashback ett ultimatum 2011. Om vi raderade inläggen om henne, så kommer hon upphöra med att hänga ut medlemmar på Flashback och sluta kontakta Flashbacks annonsörer. Hennes kompis skulle sluta med att starta bloggar, om vi raderade inläggen om honom.
"Jag tar bort allting om ert forum hos mig, slutar informera era annonsörer osv om ni tar bort allt om mig hos er"
"Jag kan också se till så bloggen "Stoppa Flashback nu" försvinner och jag observerar att den är INTE min. Om den ska tas bort, så förutsätter det ju också att dess ägare får sina trådar bortraderade från Flashback"
1,
2
Båda Robert Hellgren och "Natalie Loreus" har efter uppmärksammandet på Flashback begärt att få lämna A12. Kent fortsätter sitt artbete med att tysta Flashback, och har nu startat Facebook-gruppen AFG.
admin