2019-06-16, 17:20
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Flashback kan inte överleva utan inkomster, och för tillfället är annonsintäkter forumets enda inkomstkälla. Det är samtidigt viktigt för oss att du som användare kan vara anonym, och att tjänsten är helt gratis.
Hur mycket har intäkterna minskat de senaste fem åren?
Hur mycket påverkan står de utpekade grupperna för?

Tidigare år verkar det ha gått bra, eller?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...joner-pa-hatet

(FB) Carina Rydberg bloggar: "Varför Flashback bör släckas ned" (Sammanfogad)
(FB) Original Gangsters-tråden, allt om OG och Dano Acar

Det finns en rad tidigare exempel på försök att släcka Flashback eller gå på Flashbacks personal, är det klarlagt att de nu nämnda grupperna inte har något med de tidigare att göra? En Ledande personlighet inom OG förefaller ha tagits av daga, så det verkar röra på sig, på sina håll. Kvarstår fortfarande hotbilden mot Flashbacks ägare Jan Axelsson från Dano Acar och OG?
Citera
2019-06-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Låt någon opartisk bedöma vad som hänt? Så varför inte en polisamälan om det nu föreligger brottslig verksamhet?

Det är redan ett polisärende.

admin

vad är brottsrubriceringen?
eller är det hemligt?
Citera
2019-06-16, 21:13
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
vad är brottsrubriceringen?
eller är det hemligt?
Ptja, behöver vi spekulera? Olaga hot, grovt olaga hot, förberedelse till dataintrång, diverse regelbrott mot internetlagstiftningen (DOS, osv), förtal, grovt förtal, anstiftan till förberedelse av brott, kanske uppvigling, osv. Det lär bli en lång lista. Synd att lagboken inte har den sammanförda "körd i skallen" som brottsbenämning. Det ser liksom inte så bra ut att diskutera hur man rent kriminellt ska angripa andra människor, för att de är ansvariga för företag, osv. "Föj de hataj ju!" Korkskallar.

Men som dårarna själva kallar det, de utförde bara "det goda hatet, för att stoppa hat". Patetiskt korkade människor.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-06-16 kl. 21:15.
Citera
2019-06-16, 21:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Då har vi inte ens nämnt de forum där människor faktiskt hjälper varandra att förstå saker och ting rent tekniskt, eller får råd vid bilreparationer, eller vad fan som helst. Här finns allt. Att människor vill flashback illa för att det existerar människor som är ur balans, är att inrikta sig på fel saker. Fokusera på problemen istället för symptomen, kanske? Men nej, det är alldeles för komplicerat för de flesta. Bättre hitta en syndabock, tysta ned samhällets baksida och begrav huvudet i jorden.
Flashback är ett typexempel på hur uruselt dålig människan är överlag på att urskilja bra från dåligt, är 1 av 100 personer i en grupp elak så blir alla 100 elaka typ.

Citat:
Forumet har exempelvis löst en mängd brott, som polisen själva inte klarat av, varhelst i landet de sker.
Glöm inte alla människor som lever idag tack vare psykforumen, drogakuten, medicin & hälsa med flera forum, tyvärr nåt som oftast ignoreras.
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
När allt kommer omkring har han nog lurat sig själv också och när han insett det så går han ur gruppen. Stänger ner den. Heter det. Vad som sker i verkligheten är en annan sak. Ligga lågt nu, men sen ska det väl hämnas. Men polisen har väl lite koll på de här folket kanske. SÄPO borde ha det.
Polisen har dåligt med resurser så tror inte dom bevakar a12 eller medlemmarna särskilt mycket om ens något alls.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
LindaP har fört sitt korståg mot Flashback i över tio år nu. Vad är oddsen att hon bara skulle ge upp sådär? Det är som att ha ett ex som trakasserar en år ut och år in och när man väl konfronterar dom så lovar dom på bättring, men man vet nog väl att det är en lögn.
Förmodligen kommer hon fortsätta vilket bara skapar problem i slutändan för henne själv, hade hon inte gett sig i lag med a12 så hade hon varit historia även på flashback men nu åker all skit fram igen.

Citat:
Som sagt så luktar det omgruppering.
Av dom få som finns kvar ja.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-06-16 kl. 21:34.
Citera
2019-06-17, 00:06
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Flashback är ett typexempel på hur uruselt dålig människan är överlag på att urskilja bra från dåligt, är 1 av 100 personer i en grupp elak så blir alla 100 elaka typ.

Detta. Jag skriver inte under på allt som postas på FB, men jag står för rättigheten att (även dessa) åsikter ska ha rätt att komma till tals.

På vilket sätt skulle världen bli en bättre plats om alla avvikande åsikter tvingades under jorden där dom står oemotsagda? För det är ju nämligen det som är grejen. Även om vissa åsikter förbjöds så finns det alltid sätt för dom att leva vidare, och när dom gör det så frodas dom eftersom de enda som deltar i diskussionerna är de redan invigda.

Kanske det går att minska på antalet, men de som står kvar är mer extrema.

Jag har t.ex. svårt att sympatisera med all form av extremism (både vänster- och höger), eftersom jag anser att dessa -ismer ger lätta svar på svåra frågor, men jag kommer aldrig att vara av den åsikten att någondera av sidorna borde tystas. För att citera godhetsvänstern; "Jag gillar olika". Att gilla olika innebär inte att man bara tycker om samma åsikter, utan att man också - om inte gillar - så tolererar man oliktänkande och låter dom komma till tals.

Det som på riktigt är "skrämmande" för mig är de som är beredda att göra vad som helst för att tysta alla som har en avvikande åsikt, oavsett vilken politisk åskådning man än må ha. Det är ett samhälle som jag personligen inte vill leva i.

Länge leve det fria ordet. Länge leve Flashback!
Citera
2019-06-17, 10:32
Administrator
admins avatar
Här kommer lite fler skärmdumpar och citat

"Linnar Carlsson" och "Natalie Loreus" har vid upprepade tillfällen diskuterat advokaten Martin Cullberg, som enligt "Linnar" är utsatt för utpressning av Flashback. I ett inlägg i A12:s slutna Facebook-grupp skriver Kent:
"Har talat med en person som känner advokaten. Han är tydligen utsatt för utpressning, de hotar göra hans familj illa om han inte gör som dessa kriminella vill."
Skärmdumpar: 1,2

Vem "Linnnar Carlsson" är har jag redan berättat. Här kommer en ledtråd gällande vem som äger kontot Natalie Loreus. Samt ett inlägg där Kent ifrågasätter varför #jagärhär inte hjälper honom i kampen mot näthat.

Skärmdumpar: 1, 2

Här uppmuntrar Kent medlemmen Carl att starta anonyma bloggar där medlemmar på Flashback hängs ut och hotas. Bifogar även en skärmdump där Carl berättar om hur hans kompis kompis är kriminaljournalist på en av de större dagstidningarna, och nu troligtvis kommer att skriva ett reportage om honom och Flashback. Ett flertal av medlemmarna i A12 skryter återkommande om sina kontakter inom media, och hur de har journalister som hjälper dem. Samtidigt som de är duktiga på att angripa journalister som granskar deras egen verksamhet.
"Jag tycker "det skall skapas" en anonym sida på nätet i något korrupt land där "någon" hänger ut näthatare och moderatorer i stället för hemsidn enligt punkt 1."

"Seriösa metoder är verkningslösa. Det enda som biter är tuffa tag."
Skärmdump: 1, 2

Kent berättar även att han kommit över databasen över de som handlat i Nordfronts nätbutik, och att han har 2095 kunders mejladress och postadress. Nordfront har enligt Kent hängt ut tusentals i gruppen #jagärhär så han föreslår att A12/IFI/SIG kanske borde hänga ut Nordfronts kunder.

Skärmdump: 1

Här berättar Kent om att delar av gruppens verksamheter mot Flashback inte är "rumsren", och därför måste vara hemlig.

Det är skillnad på journalister och journalister. De som granskar gruppen, och de som inte granskar gruppen. De som raderar artiklar som gruppen ogillar, och de som inte raderar artiklar. De som ogillar Flashback, och de som inte ogillar Flashback.

1,2, 3, 4, 5, 6, 7

Kent startade i november 2018 uppropet "Stoppa Flashback", men nästan ingen ville hjälpa honom. Inte ens hans egna medlemmar. Han delade ut uppropet till både journalister och #jagärhär. Det gick inte så jättebra.

1,2, 3

Kent berättar i A12:s slutna Facebookgrupp om hur Helena fått skyddade personuppgifter, och att ingen borde få röja hennes hemadress. Ingen konstig åsikt i en grupp som officiellt vill "stoppa näthatet". Men samtidigt så anser gruppen att det är OK att sprida motsvarande uppgifter om de skyddade personuppgifterna avser någon på Flashback.

1,2

Det är avslutningsvis viktigt i sammanhanget att veta varför denna grupp försöker tysta Flashback. Linda, som nu meddelat att hon lämnat gruppen, hade under flera år ett forum som enbart handlade om Flashback. I hennes "Flashback-forum", med över 4 000 trådar om Flashback, bedrev hon bl.a. en kartläggning av forumets medlemmar. Ett drygt hundratal medlemmar på Flashback, varav vissa av dem aldrig ens hade hört talas om Linda innan, blev uthängda.

En av Flashbacks tidigare medlemmar hängdes ut med både namn, adress, passbild och t.o.m. fotografier på personens hus och trädgård. Hon kontaktade även medlemmens fru på hennes arbetsplats, och postade personliga utredningar om medlemmens dotter som gick i förskola.

Linda gav Flashback ett ultimatum 2011. Om vi raderade inläggen om henne, så kommer hon upphöra med att hänga ut medlemmar på Flashback och sluta kontakta Flashbacks annonsörer. Hennes kompis skulle sluta med att starta bloggar, om vi raderade inläggen om honom.
"Jag tar bort allting om ert forum hos mig, slutar informera era annonsörer osv om ni tar bort allt om mig hos er"

"Jag kan också se till så bloggen "Stoppa Flashback nu" försvinner och jag observerar att den är INTE min. Om den ska tas bort, så förutsätter det ju också att dess ägare får sina trådar bortraderade från Flashback"
1,2

Båda Robert Hellgren och "Natalie Loreus" har efter uppmärksammandet på Flashback begärt att få lämna A12. Kent fortsätter sitt artbete med att tysta Flashback, och har nu startat Facebook-gruppen AFG.

admin
Citera
2019-06-17, 13:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Kent startade i november 2018 uppropet "Stoppa Flashback", men nästan ingen ville hjälpa honom. Inte ens hans egna medlemmar. Han delade ut uppropet till både journalister och #jagärhär. Det gick inte så jättebra.
Lite skrämmande att så mycket som var det tre(?) jourmalister som gick med.
Men det finns ju dårar bland dem med...

Lite gulligt dock att han tänkte dra tillbaka uppropet innan Flashback uppmärksammade hur misslyckat det blev...
Citera
2019-06-17, 14:02
Medlem
Citat:

1,2, 3

Det här inlägget av Kent summerar ganska bra vad det handlar om.
De flesta motarbetar oss och det gäller även myndigheter. Många journalister vi talat med håller inte med oss, de tycker Flashback är bra. Det samma gäller jurister. Till och med flera som är uthängda och förtalade är emot vårt arbete att stoppa Flashback. Vårt upprop har till nu fått 22 underskrifter. Inte ens våra egna medlemmar i denna grupp har skrivit under.

Det är lite som den gamla farbrorn som körde i fel riktning på motorvägen och hörde trafikvarningen på radion. Parkera och begrunda kartan.
Citera
2019-06-17, 14:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Här kommer lite fler skärmdumpar och citat

"Linnar Carlsson" och "Natalie Loreus" har vid upprepade tillfällen diskuterat advokaten Martin Cullberg, som enligt "Linnar" är utsatt för utpressning av Flashback. I ett inlägg i A12:s slutna Facebook-grupp skriver Kent:
"Har talat med en person som känner advokaten. Han är tydligen utsatt för utpressning, de hotar göra hans familj illa om han inte gör som dessa kriminella vill."
Skärmdumpar: 1,2

Vem "Linnnar Carlsson" är har jag redan berättat. Här kommer en ledtråd gällande vem som äger kontot Natalie Loreus. Samt ett inlägg där Kent ifrågasätter varför #jagärhär inte hjälper honom i kampen mot näthat.

Skärmdumpar: 1, 2

Här uppmuntrar Kent medlemmen Carl att starta anonyma bloggar där medlemmar på Flashback hängs ut och hotas. Bifogar även en skärmdump där Carl berättar om hur hans kompis kompis är kriminaljournalist på en av de större dagstidningarna, och nu troligtvis kommer att skriva ett reportage om honom och Flashback. Ett flertal av medlemmarna i A12 skryter återkommande om sina kontakter inom media, och hur de har journalister som hjälper dem. Samtidigt som de är duktiga på att angripa journalister som granskar deras egen verksamhet.
"Jag tycker "det skall skapas" en anonym sida på nätet i något korrupt land där "någon" hänger ut näthatare och moderatorer i stället för hemsidn enligt punkt 1."

"Seriösa metoder är verkningslösa. Det enda som biter är tuffa tag."
Skärmdump: 1, 2

Kent berättar även att han kommit över databasen över de som handlat i Nordfronts nätbutik, och att han har 2095 kunders mejladress och postadress. Nordfront har enligt Kent hängt ut tusentals i gruppen #jagärhär så han föreslår att A12/IFI/SIG kanske borde hänga ut Nordfronts kunder.

Här berättar Kent om att delar av gruppens verksamheter mot Flashback inte är "rumsren", och därför måste vara hemlig.

Det är skillnad på journalister och journalister. De som granskar gruppen, och de som inte granskar gruppen. De som raderar artiklar som gruppen ogillar, och de som inte raderar artiklar. De som ogillar Flashback, och de som inte ogillar Flashback.

1,2, 3, 4, 5, 6, 7

1,2, 3

Kent berättar i A12:s slutna Facebookgrupp om hur Helena fått skyddade personuppgifter, och att ingen borde få röja hennes hemadress. Ingen konstig åsikt i en grupp som officiellt vill "stoppa näthatet". Men samtidigt så anser gruppen att det är OK att sprida motsvarande uppgifter om de skyddade personuppgifterna avser någon på Flashback.

1,2

Det är avslutningsvis viktigt i sammanhanget att veta varför denna grupp försöker tysta Flashback. Linda, som nu meddelat att hon lämnat gruppen, hade under flera år ett forum som enbart handlade om Flashback. I hennes "Flashback-forum", med över 4 000 trådar om Flashback, bedrev hon bl.a. en kartläggning av forumets medlemmar. Ett drygt hundratal medlemmar på Flashback, varav vissa av dem aldrig ens hade hört talas om Linda innan, blev uthängda.

En av Flashbacks tidigare medlemmar hängdes ut med både namn, adress, passbild och t.o.m. fotografier på personens hus och trädgård. Hon kontaktade även medlemmens fru på hennes arbetsplats, och postade personliga utredningar om medlemmens dotter som gick i förskola.

Linda gav Flashback ett ultimatum 2011. Om vi raderade inläggen om henne, så kommer hon upphöra med att hänga ut medlemmar på Flashback och sluta kontakta Flashbacks annonsörer. Hennes kompis skulle sluta med att starta bloggar, om vi raderade inläggen om honom.
"Jag tar bort allting om ert forum hos mig, slutar informera era annonsörer osv om ni tar bort allt om mig hos er"

"Jag kan också se till så bloggen "Stoppa Flashback nu" försvinner och jag observerar att den är INTE min. Om den ska tas bort, så förutsätter det ju också att dess ägare får sina trådar bortraderade från Flashback"
1,2

Båda Robert Hellgren och "Natalie Loreus" har efter uppmärksammandet på Flashback begärt att få lämna A12. Kent fortsätter sitt artbete med att tysta Flashback, och har nu startat Facebook-gruppen AFG.

admin

Jösses. Kent är ju helt tappad. Ett psykfall av rang. Skulle Admin eller forumets användare hota Cullberg för att han ska fortsätta annonsera på forumet?

Han måste lida av någon allvarlig diagnos, det går inte ens att hitta på allt det här.

Att Kent även krigar mot Nordfront är patetiskt. Bara hoppas han bränner ut sig i sitt krigande.
Citera
2019-06-17, 15:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jösses. Kent är ju helt tappad. Ett psykfall av rang. Skulle Admin eller forumets användare hota Cullberg för att han ska fortsätta annonsera på forumet?

Jag försökte faktiskt läsa det flera gånger och fattade inte riktigt vad deras slutsats var. De verkar ha fått en rejäl tankevurpa och blandat ihop det med en historia om hur Cullberg sökte till polishögskolan, men fick nobben på grund av att han agerat som advokat för människor inblandad i organiserad brottslighet och därmed så uppstod givetvis en rejäl intressekonflikt.

På något vänster verkar de ha fått denna historia till att han de facto är hotat av dessa att agera i deras intresse... och någonstans där kommer Flashback in?

Citat:
Att Kent även krigar mot Nordfront är patetiskt. Bara hoppas han bränner ut sig i sitt krigande.

Det skulle inte förvåna mig om han tror att Nordfront och Flashback på något sätt har med varandra att göra. Han verkar minst sagt ha en unik tolkning av omvärlden.
Citera
2019-06-17, 17:35
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Just for the record: Det är Natalie som drar egna slutsatser i sitt svar på Linnars inlägg. Han rättar henne med "Nej, de tvingar honom inte att annonsera på Flashback men mycket annat"
Vilka dessa kriminella utpressare är och vad utpressningen går ut på är höljt i dunkel.
Möjligt att "moralhora" är inne på något. Men jag får inte ihop det riktigt med den förklaringen heller..
Citera
2019-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ptja, behöver vi spekulera? ......

uppenbarligen behöver vi spekulera/fantisera om brottsrubriceringen, eftersom ingen insatt har svarat.

Nåja, om polisanmälan gjorts (som admin gav sken av tidigare) då kan vi kanske se fram emot ett FUP, med mer uppgifter om samtliga berörda parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in