2019-06-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Min väninna valde att lämns alla sociala medier och börja ett nytt liv. Tyvärr så poppar hennes tråd på Flashback upp tid efter annan, typ, -" någon som vet vad hon gör idag"? Så jävla onödigt och taskigt.

Sen har vi denna SIG-grupp som pekar ut henne som kvinnlig modd här på Flashback. Med artistnamn, FB-nick och verkliga namn
med adress.

Helt galet med tanke på att min väninna avskyr Flashback men ryktena började gå i umgängeskretsen.

Kan också tillägga att hon fortfarande håller sig borta från sociala medier som oförskyllt gjort henne så illa.

Hon har fått betala ett högt pris för det här tjafset.
Du snyftar väldigt mkt om din väninna?

Om man är offentlig person så får man väl stå sitt kast?

Sluta snyfta nu. Du har upprepat detta i flera inlägg nu.
Citera
2019-06-08, 09:51
Medlem
Är det någon som har en bild på sektledaren Kent?

Åkte förbi Kents tidningsredaktion igår. Trodde redaktionen skulle vara i ett industriområde och se ut som Hells Angels klubblokal. Upptäckte till min förvåning att tidningsredaktionen ligger i sektledaren Kents garage, i ett välmående medelklassområde. Vet grannarna om att de har en galen sektledare till granne?

Om jag börjar dela ut flygblad, och informerar grannarna. Ska jag då bara berätta om det som står på Flashback, eller ska jag göra som Kent? Skriva några lögner också. Något som grannarna inte kan kontrollera. Berätta om hur Kent blivit anhållen, misstänkt för att ha förgripit sig på dotterns son, men att han friades i brist på bevis. Kanske vara förvånad över att dottern vågar låta sitt barn besöka Kent, efter allt som hänt. Det är väl inte första gången detta händer? Varför tror ni dottern skriver så positivt om incest?

Jag är inte samma kräk som Kent, så jag tänker inte sprida några lögner. Det räcker med sanningen. Jag läste igår på Twitter att några personer just nu planerar att besöka Kent med filmkamera och göra en intervju. Hoppas verkligen att detta blir verklighet, för den intervjun vill åtminstone inte jag missa.
Citera
2019-06-08, 10:42
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Han har även åtalats för skattebrott och penningtvätt så han har lika mycket skit på sitt samvete som dom andra två nötterna, om inte mer.

Han har även köpt falska handikapptillstånd för att kunna parkera bilen i Stockholm. Det är nästan lägre än kvinnomisshandel.
Citera
2019-06-08, 11:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag har besökt sidan med alla mina enheter, samt skrivit precis vad jag tycker om skeletthoran, baltludret Linda, skeletthorans psyksjuka far och resten av dårarna.

Vi får väl se om de kartlägger mig och alla mina konton här på Flashback.
Vad kan man vänta sig för åtgärder? Kommer de skicka sina töntiga maffiakompisar och mördare nu på mig eller?
Än så länge har inget direkt farligt hänt. Jag har fått ett gäng brev där jag ombeds göra diverse saker, annars kommer jag att bli uthängd. Det lustiga är att Benligan redan hade hängt ut mig så det var ju inte så mycket till hot. För att inte tala om att jag har så att säga hängt ut mig själv för flera år sedan.

Nu är jag ju som sagt ett rätt meningslöst mål eftersom jag inte är så hemlig men det är i alla fall vad som har hänt mig.

Är ni sugna på att läsa så kan jag lätt radera opassande information och ladda upp dom någonstans åt er.
Citera
2019-06-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Två moraliskt mycket klandervärdiga parter. Inte lätt att välja. Men motparten har faktiskt
sett till så att man inte ens är läsbar för sina kritiker. Och deras härskarteknik är bland det
mest raffinerade som skådats ...

"Du är blockerad från att följa @Sig_gruppen och att visa Tweets av @Sig_gruppen. Läs mer"

Som sagt var, den ena(andra) sidan tillåter inte ens att man tar del av det förtal de sprider.
Verkligen rart. Utsökt härskarteknik !

Men FB har ett annat sätt att tillintetgöra människor och är lätta att utnyttja för t ex en
slipad psykopat. Andra sidan anser sig som sagt var vara goda och välmenande. Det tror
jag inte att Admin skulle påstå om sig själv ...
Citera
2019-06-08, 11:18
Medlem
Hatgrupp , är admin besatt i att stämpla gruppen som i rubrikerna. Men vad är flashback om inte en koloni av hatgrupper som vädrar sina fördomar. Samma skrot och korn som bäst ifall man nu skall ta det för givet.

Det att sen göra ämnet till tråden med stora rampljusen avslöjar hur butthurt desperat våran Idi Amin själv är, åtgärderna mot hans verksamhet har tydligen haft effekt.
Citera
2019-06-08, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIG-gruppen.
Hatgrupp , är admin besatt i att stämpla gruppen som i rubrikerna. Men vad är flashback om inte en koloni av hatgrupper som vädrar sina fördomar. Samma skrot och korn som bäst ifall man nu skall ta det för givet.

Det att sen göra ämnet till tråden med stora rampljusen avslöjar hur butthurt desperat våran Idi Amin själv är, åtgärderna mot hans verksamhet har tydligen haft effekt.
Det handlar väl inte om "fördomar", snarare juridiska domar.
Citera
2019-06-08, 11:31
Medlem
mezmerises avatar
Citat:

Likskändarbarnknullarmördarbedrägeri-gruppen blev väl helt enkelt för långt

Jag förstår att man desperat försöker få narrativet att bli till att båda sidor är likadana. Det är dom inte.

FB består till en majoritet av helt vanligt folk med en klick rötägg som oftast blir avstängda förr eller senare. SIG (skelettincestgruppen?) verkar till en majoritet bestå av dömda brottslingar och rena psykfall som välkomnas med öppna armar. Allt går så länge man hatar samma sak.

Ett perfekt exempel på varför man aldrig borde ha sparat pengar inom psykvården.
Citera
2019-06-08, 11:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom gör ju alltid det. Det finns ett franskt ordspråk som går ungefär så här:
"En dåre hittar alltid en värre dåre, som beundrar honom."

Det stämmer allt som oftast.

Citat:
Det handlar väl inte om "fördomar", snarare juridiska domar.

Exakt. När det är oroligt i en bygd eller stad och det bildas ett medborgargarde för att hålla koll på området, så leds det ofta av personer som Kent, 59 (känd kvinnomisshandlare och langare till tonåringar) samt Thony, 47 (knarkdomar, fyllekörningar, rån och övergrepp i rättssak). Dvs de som medborgargardet vill skydda folk från. Men det är alltid den typen av dårar som hittar varandra och ska låtsas leka goda när allt de vill är att slåss.

Så också i SIG-gruppen. En bunt kriminella narcissister som tar till hot och illegala metoder medan de säger sig stå på de svagas sida, när allt egentligen går ut på se till att deras egen kriminalitet suddas ut från nätet.
Citera
2019-06-08, 11:47
Medlem
Citat:
Men vad har detta med medlemmarna i SIG att göra?
Du fattar bara inte, en kallar den andre för saker men vad är denne själv ?

Flashback är bara förtalets Mekka bland fega tangentbordkrigare och inget mer. Yttrandefrihet ja, vilket vackert ord att klä sig i för att se ut som perfekta offret. Så är det bara, somliga ser sina åtgärder som sista utvägen mot detta.
Citera
2019-06-08, 11:50
Medlem
Läst lite på Kentas blogg nu där han svarar på trådarna. I Folkets Intresse heter bloggen/hemsidan. Han kör med en fuling och påstår att ”Darrar” som främst näthatat Anna Book på Flashback, nyligen blivit mördad på grund av sitt näthat. Kent varnar därför för att lämna ut för mycket information om sig själv och sin släkt i trådar. Det är alltså sin egen SiG-metod han varnar för, vilket kortfattat går ut på att han och Helena siktar in sig på Flashbackalias och genom att lusläsa inlägg försöker kartlägga var de bor och vad de heter!

Eftersom Kent näppeligen kan veta att ”Darrar” mördats pga näthat på Flashback, så kan man omöjligt se det som annat än ett indirekt försök att påskina att SiG-gruppen kan komma att mörda fler än ”Darrar” om de inte lägger av med att skriva på Flashback. För inte tror jag de menar att Anna Book sökt upp och dödat ”Darrar”.

Aliaset ”Darrar” ska givetvis bara illustrera hur flashbackanvändarna bör känna sig och kan vara ett fingerat alias som ursprungligen skapades för att ”dö”
Senast redigerad av Florman 2019-06-08 kl. 11:55.
Citera
2019-06-08, 11:51
Medlem
najass avatar
Citat:
Du fattar bara inte, en kallar den andre för saker men vad är denne själv ?

Flashback är bara förtalets Mekka bland fega tangentbordkrigare och inget mer. Yttrandefrihet ja, vilket vackert ord att klä sig i för att se ut som perfekta offret. Så är det bara, somliga ser sina åtgärder som sista utvägen mot detta.

Japp, så är det så klart. Kriminella och bedragare vill oftast på alla sätt stoppa just folks yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in