2019-07-24, 13:28
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Tyvärr inte . Aldrig trött längre, bara ett av mina problem.

Min familj har bara förstört för mig. Och vid ett svagt tillfälle fanns dem där för mig att förstöra mitt liv.
Hade med svårt att sova men det blev bra när jag fick melatonin utskrivet. Somnar som en stock. Kanske värt att kika på?
Hur förstörde din familj?
Citera
2019-07-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Hade med svårt att sova men det blev bra när jag fick melatonin utskrivet. Somnar som en stock. Kanske värt att kika på?
Hur förstörde din familj?

Tar nu fem sömntabletter för att kunna somna. Provat melatonin men fick ingen effekt .

Lurade mig till psykiatrin och fick mig inlåst på psyket. Och nu mår jag så dåligt pga alla kvarstående biverkningar som jag fick för ett halvår sedan.
Senast redigerad av Mellinie 2019-07-24 kl. 13:44.
Citera
2019-07-24, 14:13
Medlem
zammas avatar
Citat:
Tar nu fem sömntabletter för att kunna somna. Provat melatonin men fick ingen effekt .

Lurade mig till psykiatrin och fick mig inlåst på psyket. Och nu mår jag så dåligt pga alla kvarstående biverkningar som jag fick för ett halvår sedan.
Men dom lurade dig inte. Dom trodde ju att det skulle hjälpa dig. Annars hade dom ju inte gjort det.
Citera
2019-07-24, 14:48
Medlem
Citat:
Men dom lurade dig inte. Dom trodde ju att det skulle hjälpa dig. Annars hade dom ju inte gjort det.

Familj betyder inget. Önskar att jag aldrig träffat dem eller brutit med dem när jag fyllde 18 år.
Tyvärr är det inte så.
Citera
2019-07-24, 14:51
Medlem
quid-est-veritass avatar
Citat:
Hur fan går man vidare efter jobbiga händelser? Blev en natt med mardrömmar precis som väntat.
Betedde mig på ett sätt som jag tycker känns helt stört i efterhand och kommer inte till ro med det. Sjukt mycket ångerst och känner att jag kan inte prata om det. För det hela känns så jävlar stört i efterhand. Jag vet inte vad jag ska göra för att komma vidare.
Klarar knappt av att se mig själv i speglen längre. Mår illa av mig själv efter det hela. Vill bara försvinna.
Har du någonsin testat att prata med någon? Du bör inte gå runt ensam med detta. Det är jävligt läskigt att öppna upp sig i början, men hittar du en bra terapeut kommer du märka hur det kommer naturligt till slut.
Skicka gärna ett PM om du behöver skriva av dig - kanske det kan hjälpa.
Citera
2019-07-24, 15:00
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quid-est-veritas
Har du någonsin testat att prata med någon? Du bör inte gå runt ensam med detta. Det är jävligt läskigt att öppna upp sig i början, men hittar du en bra terapeut kommer du märka hur det kommer naturligt till slut.
Skicka gärna ett PM om du behöver skriva av dig - kanske det kan hjälpa.
Tack så mycket. Ska försöka öppna upp om det. Kanske skickar ett pm och berättar om vad som hände. Hade varigt skönt på ett vis att få det ur sig.
Citera
2019-07-24, 16:03
Medlem
zammas avatar
Citat:
Familj betyder inget. Önskar att jag aldrig träffat dem eller brutit med dem när jag fyllde 18 år.
Tyvärr är det inte så.
Men hur vet du att dom hade för avsikt att göra illa dig? Varför är det inte mer logiskt att dom faktiskt brydde sig om dig och trodde du skulle bli hjälpt? Jag har svårt att tänka mig att någon skickar någon till psyk med avsikt att skada personen.
Citera
2019-07-24, 16:44
Medlem
Citat:
Men hur vet du att dom hade för avsikt att göra illa dig? Varför är det inte mer logiskt att dom faktiskt brydde sig om dig och trodde du skulle bli hjälpt? Jag har svårt att tänka mig att någon skickar någon till psyk med avsikt att skada personen.

Vad deras avsikt var spelar ingen roll. Mina föräldrar fick mig undersökt för våldtäkt som barn. När jag sa att inget hänt...
Det är inte ok, inte omtanke. Det handlar om en slags kontroll.

Jag har inte klarat av att stå emot min pappa tyvärr, tillslut tog han mitt liv.
Fick mig att börja ta sömnmedel trots att sömnen var ok, läkemedel mot depression trots att jag inte hade några depressiva tankar.

Förstår inte själv hur det kunnat bli såhär.

Och nu är jag döende .

Ville träffa min hund, mina vänner och min pojkvän som jag var förälskad i.
Citera
2019-07-24, 16:51
Medlem
Citat:

Psyk är inte ett trevligt ställe.
Citera
2019-07-24, 17:56
Medlem
Förstår inte detta från helt frisk till multisjuk.
Jag vet inte, kändes som livet började nu. Ville skaffa barn och såg en mening med livet.
Kände en sån livslust .

Ångrar att jag inte skaffade barn när jag var 20 , känns som det var meningen med livet.

Man tar saker och ting för givet.

Att psykiatrin tillslut skulle förstöra mitt liv, det trodde jag inte. Det krävdes att jag skulle säga upp kontakten med min familj. Ett nödvändigt beslut som jag inte tog.
Citera
2019-07-24, 18:25
Medlem
zammas avatar
Citat:
Förstår inte detta från helt frisk till multisjuk.
Jag vet inte, kändes som livet började nu. Ville skaffa barn och såg en mening med livet.
Kände en sån livslust .

Ångrar att jag inte skaffade barn när jag var 20 , känns som det var meningen med livet.

Man tar saker och ting för givet.

Att psykiatrin tillslut skulle förstöra mitt liv, det trodde jag inte. Det krävdes att jag skulle säga upp kontakten med min familj. Ett nödvändigt beslut som jag inte tog.
På vilket sätt är ditt liv förstört?
Citera
2019-07-24, 18:26
Medlem
zammas avatar
Citat:
Psyk är inte ett trevligt ställe.
Nej jag vet. Men har räddat mig många gånger att komma dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in