2019-07-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Men fan då. Har kollat upp det verkar inte alls var vad jag förväntade mig. Utan en mild bög benzo. Får köpa en 70s till. Det blir väll bra?
Edit. Har undersökt saken nämre och läst om diverse fulla människor fått panik känslor när dom inte längre haft kraft att hålla sig över ytan. Dessa panik känslor borde väll 100mg stess ta bort?

Ja det kanske går med så mkt alkohol. Kan ju leda till andningsdepression också om man har tur...eller otur.
Varför vill du dö?
Citera
2019-07-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
vet att du verkligen inte haft det lätt i livet , efter att ha läst din blogg rätt noga
chockad över att du tagit dej igenom livet levande , och samtidigt ser jag att det lyser en styrka över dej inte många andra har !!
ja hur går man vidare och ja hur glömmer man allt det fruktansvärda du fått utstå ??
har inget bra svar tyvärr

vad tror du själv skulle behövas för att kunna gå vidare ? jag ser två olika Cherrybeat när du skriver , den ena veckan en rätt glad tjej för att andra veckor vara fullständigt förtvivlad ?
jag har läst och blivit lurad i detta ett antal gånger , typ sett att nu är du på gång att må bättre , men
det visat sej vara , så fel

helt ärligt så har jag aldrig sett något värre än det du upplevt , och så klart det sätter enorma spår i själen för lång tid frammåt eller för resten av livet på dej .

som sagt , fokusera och fundera över vad som krävs , för att livet ska kunna vända till det bättre för dej , skriv en önskelista typ , för när orden står där synligt så är det lättare att se och fokusera på det viktigaste och det lättaste att ta tag i först

STOR tröstkram på dej mitt i bland alla tårar , du är ALDRIG ensam i detta

Citat:
Ursprungligen postat av ktonisk
Sådana här berättelser imponerar stort, mitt i allvaret och sorgen. Har hört dom förr många gånger och det är vanligare än man tror att ansvaret läggs på en enda individ att axla en hel familjs konflikter och börda. Men att ta ansvar lönar sig i längden även om man var tvungen att bära det i en situation då man ännu inte var mogen, eller i fel roller. Din tid att vara lycklig kommer är jag övertygad om.

Gråt och sörj så länge du vill. Ge sen kärlek, värme och belöning till dig själv. Vilket i detta sammanhang betyder: sköt om dig själv och låt dig själv förtjäna att utveckla alla talanger du har - kreativa, intellektuella, sociala, praktiska? Undvik genvägar till belöning som förstör din hälsa och tänk långsiktigt och ta ett litet steg i taget varje dag.

Du kan bli din egen mamma/pappa/storebror/storasyster, om ingen var det till dig som ung, men om du fick ha den rollen själv.

Ta gärna hjälp av konstruktiv litteratur på vägen. Rekommenderar även här Johan Cullbergs böcker.

Hej igen, ghostedbyme och ktonisk!

Det är precis som ghostedbyme säger ovan, jag har kraftiga svängningar i mitt mående. Det är underbart ena stunden, andra ett helvete. Det har varit värre förut, idag så är det likadant men bara lite längre mellan det att jag faller. Bara lite jobbigt att göra det om och om igen...

Sorg är en process att ta sig igenom, men desto viktigare att våga göra det. Det stämmer att man ska ta ett steg i taget, kämpa och sen säga: Se vad jag har klarade av! Det är en belöning i sig.

Jag tackar för era svar, båda två ♥ ♥ Uppskattar det verkligen!

Kram
Citera
2019-07-10, 14:21
Medlem
BewilderedHulders avatar
Sju års fängelse skulle lösa mitt moment 22-problem. Sinnessjukt.
Citera
2019-07-10, 16:24
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Vanskap är väl de som betyder de vanligaste? Att man vänjer sig typ, inte något speciellt .
Se .

Du får se dig själv som en fridlyst blomma, och tänka på att du vill folk ska prata med dig.
Jag gör det nu, jag lyssnar på dig också och jag gillar det.
Alla är inte elaka, men jag vet hur din upplevelse är.
Det tar ganska lång tid att nå fram till se dom som dig, du är så extremt ovanlig att de är svårt att hitta dig.
Jag tycker du ska fortsätta vara du!

Men du är inte en blomma? du har ben eller?

Du är mer vänskapt än vanskapt Mina odenvitsar

Även om jag inte riktigt förstår vad du menar så var det snällt sagt
Citera
2019-07-10, 19:41
Medlem
ghostedbymes avatar
jag är riktigt glad i dag , livet kommer med överaskningar i bland
Citera
2019-07-10, 20:41
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Sju års fängelse skulle lösa mitt moment 22-problem. Sinnessjukt.

nyfiken vad detta handlar om ?
Citera
2019-07-11, 10:03
Medlem
Varför kontaktade jag psykiatrin, varför lyssnade jag på min pappa? Min pappa har verkligen jobbat hårt för att köra mig i botten...
Allt han sagt har varit fel gällande precis allt.
Borde inte haft någon kontakt med dem, men min mamma drog mig tillbaka hela tiden. Han hade ett sånt stort kontrollbehov. Hur kunde det bli såhär... . Kände mig bara så ensam och ville ha någon att prata med.
Citera
2019-07-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
jag är riktigt glad i dag , livet kommer med överaskningar i bland

Jag ligger typ bara i sängen hela dagarna . Saknar när jag var glad. Tänk att mitt liv är slut nu.
Saknar när jag kunde gå och köpa en *-kaffe på morgonen. Blev så lycklig av en kopp kaffe. Gå ut med hunden på en långpromenad, hälsa på grannvovvarna.
Citera
2019-07-11, 12:55
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jag ligger typ bara i sängen hela dagarna . Saknar när jag var glad. Tänk att mitt liv är slut nu.
Saknar när jag kunde gå och köpa en *-kaffe på morgonen. Blev så lycklig av en kopp kaffe. Gå ut med hunden på en långpromenad, hälsa på grannvovvarna.
Vad är det som stoppar dig ifrån att gå upp från sängen, klä på dig och ta en promenad och gå och köpa den där kaffen?
Citera
2019-07-11, 12:58
Medlem
MrFiremans avatar
Citat:

Tråkigt att du inte mår bra, vad är det som tynger dig vännen?

Försök slappna av, ta djupa andetag och försök minnas de goda minnena, kan du inte försöka ta en promenad ?
Skickar en styrkekram till Dig!
Citera
2019-07-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vad är det som stoppar dig ifrån att gå upp från sängen, klä på dig och ta en promenad och gå och köpa den där kaffen?

En känsla av att må dåligt hela tiden, huvudvärk, rastlöshet... Vill aldrig vara där jag är. Kan inte finna ro. Jag går ju ut flera gånger varje dag, men mår ju bara dåligt.
Bör nog undvika kaffe pga mina sömnbesvär.
Citera
2019-07-11, 17:14
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
En känsla av att må dåligt hela tiden, huvudvärk, rastlöshet... Vill aldrig vara där jag är. Kan inte finna ro. Jag går ju ut flera gånger varje dag, men mår ju bara dåligt.
Bör nog undvika kaffe pga mina sömnbesvär.
Mår du verkligen dåligt när du går en promenad ute i solljuset? Prova lyssna på musik när du är ute och promenerar, och känn dig fri! Jag är helt säker på att din huvudvärk och känsla av att må dåligt kommer försvinna Ja, prova sluta dricka kaffe - det är ju också ångestframkallande och kommer säkert göra att du börjar sova bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in