2021-07-09, 22:25
Medlem
HeadCreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Alltså fy fan, är så jävla klumpig hela tiden. Skulle precis käka kvällsmat, och för trettiotusende gången så tappar man mat så den studsar på tröjan, smeker båda byxbenen i grenen och ner på en helvit matta... Blir så jävla trött på mig själv och att jag alltid lyckas skapa problem för mig själv. Ett annat exempel är när jag skulle vara snäll och rengöra kaffemaskinen på jobb, häller ut den sista halvdesin pulver-mjölk i vasken. Tro fan inte vasken proppas igen av pulvret så jag måste öppna och rengöra allt i köksskåpet. Det är inte det att jag är ohändig, utan bara att ofta när jag vill vara snäll så blir det merarbete eftersom man antingen spiller något eller välter ut något när man är igång.

Kan man gå över till att bara äta mat som man inte kan spilla? Vad skulle det då vara?

Mycket av dina dagar måste gå ut på att städa efter dig själv.

Om du äter enbart nudlar och snurrar dom noga och hårt runt gaffeln kanske du inte dräller.
Citera
2021-07-10, 00:12
Medlem
Citat:
Alltså fy fan, är så jävla klumpig hela tiden. Skulle precis käka kvällsmat, och för trettiotusende gången så tappar man mat så den studsar på tröjan, smeker båda byxbenen i grenen och ner på en helvit matta... Blir så jävla trött på mig själv och att jag alltid lyckas skapa problem för mig själv. Ett annat exempel är när jag skulle vara snäll och rengöra kaffemaskinen på jobb, häller ut den sista halvdesin pulver-mjölk i vasken. Tro fan inte vasken proppas igen av pulvret så jag måste öppna och rengöra allt i köksskåpet. Det är inte det att jag är ohändig, utan bara att ofta när jag vill vara snäll så blir det merarbete eftersom man antingen spiller något eller välter ut något när man är igång.

Kan man gå över till att bara äta mat som man inte kan spilla? Vad skulle det då vara?
Äpplen är väldigt goda. Brukar käka kvarg med äppelklyftor.

Förstår dock din frustration, men så länge du fortsätter vara snäll och flitig så tror jag det kommer löna sig i längden. Lycka till!
Citera
2021-07-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Jag har inte vart mig själv senaste tiden. Har avslöjat för arbetskamrater under fyllan om min familjesituation. Har inte vågat möta dem igen efter det.
Det har aldrig hänt innan och jag märker att jag genomgått en personlighetsförändring.
Tror det bara är tillfälligt. Du kommer alltid ha din personlighet kvar som grund, sen kan du naturligtvis förändras under livets gång, men tror inte att du behöver oroa dig värst mycket. Fylleångest är fruktansvärt, men alla går igenom det och skulle känna igen sig i din situation. Hoppas det ordnar sig.
Citera
2021-07-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ah varför skulle just jag bli helt galet misslyckad. Tråkigt när det händer.
Hur står det till?

Sjukt jobbigt att känna sig misslyckad, det känner jag mig ofta. Försöker dock fokusera på andra saker som gör mig tillfälligt glad och sätter upp framtidsmål som är uppnåeliga. Nu i sommar ska jag resa utomlands för första gången på säkert 10 år, helt själv dessutom (jepp, inga vänner), det kommer blir roligt. Hur som helst, hoppas det ordnar sig för dig annars får du gärna slänga iväg ett PM om du vill snacka.
Citera
2021-07-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ok. Varför blir jag så otrevligt osocial i nya sammanhang.

Varför kliar vissa människor mer än andra?

Är det mitt bias?
Interesting. Jag är supertrevlig när jag träffar nya människor, typ charmar dem. Sen stänger jag av helt och blir otrevlig och frånstötande. Folk måste tro jag är galen.
Citera
2021-07-10, 00:24
Medlem
Är orolig för min hälsa. Vet inte om det är nåt fel eller om det bara är ångest. Känner oro en stor del av dagen. Häromdagen stod jag i duschen och trodde jag skulle svimma. Försöker trycka undan allt och ignorera men det kommer tillbaka varje dag. Typ att jag ska falla ihop när som helst. Har semester och vet inte hur det kommer gå att börja jobba igen. Har mått så här i typ flera månader nu. Men det finns ingen jag kan prata med det om.
Citera
2021-07-10, 03:37
Medlem
Jag vill inte leva men jag kan inte dö.

Jag orkar inte mer.

Depression och utmattning.

Arga sms från min man. Han skriver det inte rätt ut men det är uppenbart att han tycker jag är lat och oduglig.

Jag är så trött på det här livet.

Att aldrig få stöd. Bara bråk skäll och gnäll.

Kan jag bara inte få leva själv tills jag blivit frisk igen?

Eller dö snabbt och enkelt. Utan att jag själv orsakat det.
Citera
2021-07-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VrickadM-oe-ssa
Jag vill inte leva men jag kan inte dö.

Jag orkar inte mer.

Depression och utmattning.

Arga sms från min man. Han skriver det inte rätt ut men det är uppenbart att han tycker jag är lat och oduglig.

Jag är så trött på det här livet.

Att aldrig få stöd. Bara bråk skäll och gnäll.

Kan jag bara inte få leva själv tills jag blivit frisk igen?

Eller dö snabbt och enkelt. Utan att jag själv orsakat det.
Du är bra som du är, jag lovar dig. Du är en fin och stark människa som kämpar varje dag med dig själv och dina fighter. I sociala medier (i.e. instagram, facebook etc.) så syns alltid den perfekta och glada människan. Men den är falsk och ovanlig. Lyckas du övervinna dina problem är du en på tusen. Lycka till!
Citera
2021-07-10, 21:10
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Om du koncentrerar dig och fokuserar på det du ska göra för tillfället så tappar du färre saker och framför allt, du tvingas till att vara riktigt närvarande i nuet.. Nånting väldigt bra.
Så stressa inte för att få saker avklarat, gör det lugnt, nogrannt och fokuserat
Citera
2021-07-11, 19:29
Medlem
gulsoldats avatar
Varje eviga kväll. Måste hålla sig vaken så att sömn medicinen kickar in. Så jävlar tröttsamt. Suuuuuuck.
Citera
2021-07-12, 03:38
Avslutad
Jag är inte felfri, det har jag aldrig påstått att jag är och ja - naiv och blåögd absolut, men jag outar inte andra på det så kallade "anonyma forumet." Jag har däremot lärt mig att aldrig lita på någon mer, att alltid vara vaksam. Men trots detta har jag bra saker på gång i livet - arbete och mycket annat och det skall bli för jävla skönt att slippa detta forumet mer än vad som är nödvändigt.
Citera
2021-07-12, 16:27
Medlem
Vill bara dö, dö, dö misslyckad och finns inget hopp om att vända detta. Väntar och väntar för är fortfarande rätt ung tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in