2021-07-12, 22:06
Medlem
Ibland undrar jag verkligen varför jag är vän eller fortsätter vara vän med vissa personer? Orkar verkligen inte med personer som inte förstår. Man ska måsta lägga massa jävla energi på att försöka förklara något och personen kommer ändå inte att fatta. Det märks så väl på personens sätt att uttrycka sig att det är som att det inte går in vad man säger. Antingen att personen inte lyssnar eller bara utgår från sig själv och inte kan förstå att andra personer funkar eller tänker annorlunda och då tar deras tänkande liksom slut. De försöker inte lyssna eller vara ett stöd fastän de inte håller med eller ser saker på samma sätt. Gud vad jag inte orkar med det...

Det är sånt här som gör att jag många gånger bara vill avsluta livet för jag orkar inte med ensamheten. Alltså den riktiga känslan av att ingen fattar vad jag menar eller vad jag känner så jag slutar berätta och prata med folk. Spelar ingen roll att jag omger mig med 50 personer om ändå ingen kan förstå det jag säger eller vem och hur jag är som person. Jag håller uppe den där fasaden inför alla för att det är så mycket lättare än att ödsla tid på att förklara för personer som aldrig kommer förstå. För ödsla tid... det är exakt vad man gör om man försöker förklara för dem hur man känner eller tänker. Försöker förklara det man går igenom och ingen fattar eller förminskar ens problem så man ångrar att man ens öppnade munnen och sa något ifrån första början. Man valde att öppna upp sig för någon för att kunna häva ur sig sin ångest och lätta på trycket och istället känner man desto mer ångest när man öppnat upp sig och personen inte förstått något alls och fått en att slösa energi på att förklara och att sen bara känna sig ångestfylld för att man ens sa något från första början.

Nä hålla tyst är det bästa. Ensam är bättre och starkare än att prata med andra. Jag kan vara mitt eget stöd, min egen styrka, min egen klippa att hålla fast i.
Citera
2021-07-13, 20:53
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutupanddrive
Ibland undrar jag verkligen varför jag är vän eller fortsätter vara vän med vissa personer? Orkar verkligen inte med personer som inte förstår. Man ska måsta lägga massa jävla energi på att försöka förklara något och personen kommer ändå inte att fatta. Det märks så väl på personens sätt att uttrycka sig att det är som att det inte går in vad man säger. Antingen att personen inte lyssnar eller bara utgår från sig själv och inte kan förstå att andra personer funkar eller tänker annorlunda och då tar deras tänkande liksom slut. De försöker inte lyssna eller vara ett stöd fastän de inte håller med eller ser saker på samma sätt. Gud vad jag inte orkar med det...

Det är sånt här som gör att jag många gånger bara vill avsluta livet för jag orkar inte med ensamheten. Alltså den riktiga känslan av att ingen fattar vad jag menar eller vad jag känner så jag slutar berätta och prata med folk. Spelar ingen roll att jag omger mig med 50 personer om ändå ingen kan förstå det jag säger eller vem och hur jag är som person. Jag håller uppe den där fasaden inför alla för att det är så mycket lättare än att ödsla tid på att förklara för personer som aldrig kommer förstå. För ödsla tid... det är exakt vad man gör om man försöker förklara för dem hur man känner eller tänker. Försöker förklara det man går igenom och ingen fattar eller förminskar ens problem så man ångrar att man ens öppnade munnen och sa något ifrån första början. Man valde att öppna upp sig för någon för att kunna häva ur sig sin ångest och lätta på trycket och istället känner man desto mer ångest när man öppnat upp sig och personen inte förstått något alls och fått en att slösa energi på att förklara och att sen bara känna sig ångestfylld för att man ens sa något från första början.

Nä hålla tyst är det bästa. Ensam är bättre och starkare än att prata med andra. Jag kan vara mitt eget stöd, min egen styrka, min egen klippa att hålla fast i.

Det där känner jag igen som fan..
Det är skitjobbigt.. Man lär sig vilka som det är nån mening att dela nånting med. Kanske att du ska ta o släppa ur dig lite i taget?

Allt på en gång kan bli för mycket för folk... Många har även själva saker som tynger som de inte vågar/orkar ta upp.

Men jag hör exakt hur du har det.. Har varit där du är och det finns vägar ut..

Pm går fint om du vill prata av dig
Citera
2021-07-23, 03:24
Medlem
Orkar inte med mitt liv som en långsam krasch blir det sämre och sämre. Snart ska jag sjukskriva mig på jobbet i alla fall eftersom jag inte kan jobba längre
Citera
2021-08-02, 17:40
Medlem
Nu är man jäkligt nervös och något rädd, får ta en tablett och lugna ner mig. Vill inte att en viss person ska tro att jag är intresserad på det sättet, och ju mer jag läser vissa saker desto mer misstänker jag att han är intresserad av en vilket är inte bra. Gillar honom, men thats it.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-08-02 kl. 17:42.
Citera
2021-08-03, 18:12
Medlem
Jag hatar mitt liv
Citera
2021-08-04, 20:01
Medlem
Hupats avatar
Har sån jävla ångest. Massa saker jag måste göra. Inte gjort ett skit idag och bara tanken ger mig ångest. Gör inte saken bättre att man vakna sent och var extremt bakfull heller. Blev för vilt igår. Vill inte. Borde dra på mig kläder och dra till Coop. Vill inte. Kan inte.
Citera
2021-08-04, 21:11
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Har sån jävla ångest. Massa saker jag måste göra. Inte gjort ett skit idag och bara tanken ger mig ångest. Gör inte saken bättre att man vakna sent och var extremt bakfull heller. Blev för vilt igår. Vill inte. Borde dra på mig kläder och dra till Coop. Vill inte. Kan inte.
Dra till coop. Köp lite Cola och en fryspizza. Det är du värd.
Citera
2021-08-04, 21:41
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Tänk på att alkohol och bakfylla skapar obalans i kroppen som leder till ångest och oro, så att du mår piss beror inte på att du gjort något dåligt eller dumt bara att hjärnan är lite i obalans, det ordnar sig! Gå till Coop och köp något gott att äta!
Citera
2021-08-05, 01:40
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Tänk på att alkohol och bakfylla skapar obalans i kroppen som leder till ångest och oro, så att du mår piss beror inte på att du gjort något dåligt eller dumt bara att hjärnan är lite i obalans, det ordnar sig! Gå till Coop och köp något gott att äta!

Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
Dra till coop. Köp lite Cola och en fryspizza. Det är du värd.
Tack! Tryckte i mig gårdagens rester och fixade det mest krävande på listan, och lite diy rörmokeri. Känns bättre nu och lär kännas ännu bättre imorgon när det är mindre att göra. Får hålla mig borta från veteöl ett tag, förbannat gott, men lömskt.
Citera
2021-08-07, 15:43
Medlem
gulsoldats avatar
Förlåta sig själv är snäppet inpå omöjligt.
Citera
2021-08-09, 20:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulsoldat
Förlåta sig själv är snäppet inpå omöjligt.
Jag håller inte med, säger dock inte att det är lätt. Man har oftast så mycket lättare att förlåta andra än sig själv.
Citera
2021-08-14, 22:58
Bannlyst
skulle verkligen behöva en stor lång kram i kväll

hela livet är helt hopplöst , orkar inte mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in