Citat:
Ursprungligen postat av
Krackhaus
Det sätter lite perspektiv på det, eller hur?
Jag tror man kommer ha nytta av erfarenheten i framtiden. Förhoppningsvis en ljusare framtid. Tror man blir härdad på många sätt. På djupare plan än vad man ens kan förstå, just nu, när man är mitt i det.
Jag har en hel del olika teorier till varför jag är ensam.
För låg IQ, för hög IQ, för hög moral, för sjuk i huvudet.....
Framförallt så upplever jag människor som onda. Vet inte om det beror på paranoia eller att jag själv inte kan begå sådana fruktansvärda handlingar.
Ibland undrar jag om det är pågrund av läkemedel eller droger som får folk att bli som de är.
Det har blivit en sådan vana för mig att leva ensamt och jag har aldrig upplevt någon vänskap sedan jag var 13 år gammal.
Alla födelsedagar efter det var jag ensam, firade aldrig studenten med någon.
De allra flesta andra människor ligger på ett helt annat plan vad gäller livserfarenheter inom vänskap.
Det jobbiga är också att jag själv ligger på ett helt annat plan vad gäller politik, matematik, filosofi mm.
Under all den tiden som typ andra i min ålder festade, åkte utomlands, tog droger "what ever" så satt jag typ framför internet och läste om konspirationsteorier, vetenskap mm.
Så eftersom mitt liv skiljer sig mycket från andras så är det svårt att hitta någon vars umgänge man faktiskt trivs med.
Det är så ofta jag inte vet vad folk snackar om när jag hänger här på forumet.
Kanske för att folk inte ens fattar vad de själva snackar om men säkert också för att jag själv inte kan relatera till mycket.
Att som vuxen inte fått leva ut sin barndom fullt ut sätter skäppar i hjulet lätt.
Att jag har ticks, epilepsi, elaka föräldrar och ett samhälle som ser ner på mig gör inte saken enklare heller.
Varje dag jag hänger här hittar jag bara på fler anledningar att klaga på mitt liv än att hitta lösningar på hur jag ska lösa det.
Jag har dock vart i värre situationer än vad jag är i nu och är tacksam över att jag överlevt.