2019-07-03, 12:41
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
vad är det som drar dej till just knarkandet och verklighetsflykten när du redan vet vad det innebär ?
är det inte bättre att du hittar andra grejer i livet som gör det lite mer spännande !
Ångersten och skammen över vad jag gjort tidigare i livet är för stor. Orkar inte kännas vid den längre. Funderar seriöst på att ta livet av mig. Har redan planerat hur osv.
Jag vill helt enkelt inte detta livet längre.
Senast redigerad av zamma 2019-07-03 kl. 12:45.
Citera
2019-07-03, 12:47
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Ångersten och skammen över vad jag gjort tidigare i livet är för stor. Orkar inte kännas vid den längre. Funderar seriöst på att ta livet av mig. Har redan planerat hur osv.
Jag vill helt enkelt inte detta livet längre.

bara dina hjärnspöken som drar i dej
, hänt är hänt och gjort är gjort och du behöver titta in i framtiden , inte grubbla på gammalt skit som bara drar ner dej i eländet .
du verkar ha ånger och inser att det inte va bra , så du gör nog inte om .

tja död hinner du vara tids nog !! försök att leva nu och kom på fötter , för det går om du bara vill
Citera
2019-07-03, 12:53
Medlem
zammas avatar
Citat:
bara dina hjärnspöken som drar i dej
, hänt är hänt och gjort är gjort och du behöver titta in i framtiden , inte grubbla på gammalt skit som bara drar ner dej i eländet .
du verkar ha ånger och inser att det inte va bra , så du gör nog inte om .

tja död hinner du vara tids nog !! försök att leva nu och kom på fötter , för det går om du bara vill
Tack. Kommer inte ta livet av mig men tankarna på det kommer och går.
Nej absolut. Man drar lärdom.
Citera
2019-07-03, 13:00
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Tack. Kommer inte ta livet av mig men tankarna på det kommer och går.
Nej absolut. Man drar lärdom.

skippa knarket och hitta nått annat du gillar i livet att pyssla med
finns massor om du bara tänker efter och ger det en riktig chans

jag tror många som mår psykiskt dåligt i livet skulle må mycket bättre direkt med en helt ny aktivitet i sina liv
att sitta och grubbla på gammalt skit är inget som gör nått bättre för någon .
Citera
2019-07-03, 13:14
Medlem
zammas avatar
Citat:
skippa knarket och hitta nått annat du gillar i livet att pyssla med
finns massor om du bara tänker efter och ger det en riktig chans

jag tror många som mår psykiskt dåligt i livet skulle må mycket bättre direkt med en helt ny aktivitet i sina liv
att sitta och grubbla på gammalt skit är inget som gör nått bättre för någon .
Bra ide. Ska ge mig ut i solen nu istället =)
Citera
2019-07-03, 13:37
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Bra ide. Ska ge mig ut i solen nu istället =)

ja ut och hitta på nått nu
Citera
2019-07-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Well, har inte du psykos då kan vi plocka bort manualen. Lycka till med din psykiska (o)hälsa.
Ursäkta gullet men till och med dem inom psykiatrin säger sedan flera år att jag inte har psykos, eftersom jag slutat att prata helt om allt vad som handlat om kriminella människor eller brott jag upplevt eller mitt liv. Det betyder inte att inte en jäkla massa andra människor vet att allt jag säger stämmer. Visst det kanske sitter idioter i Västerås och läser mina texter och tror att jag när jag skrivit en kortare berättelse kring en flyktig bekant som beskjutits, sitter och fantiserar om Västeråsare jag inte haft ett skit med. Betyder inte att det inte finns folk i min stad som vet att jag som tonåring varit i flera olika kretsar och känner igen det jag berättar om.

Jag har varit tonåring jag också. Det gör inte mina minnen till psykotiska fantasier. Däremot så gör ni samhället alla ni som slår er på era självgoda bröst. Du försökte dra in mig gällande skjutningar häromdagen eftersom skuldbeläggning funkar för er idioter. Men ni glömmer att det jag pratar om när jag diskuterar egna erfarenheter, kommer från min tonårstid. Och jag kan garantera att det finns människor jag själv inte känner som varit mer medvetna än vad du är, om mitt liv.

Det är lite mer än tio år sedan jag blev dålig. Din korkade hora. Och jag blev det inte för att jag var sjuk utan pga trauman eller främst stress och verkliga människor. I utsatta liv, är det inte fult att människor har paranoior eftersom det är normaltillstånd. Människor som skulle få dig att kissa i byxorna har mer förståelse för att man får psykotiska genomslag än vad du har eftersom du enbart är okunnig och sannolikt inte någon som skulle hålla själv och komma ut hel på andra sidan. Ditt övermod berättar mer än vad du tror.
Citera
2019-07-03, 15:23
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Knajtande har jag aldrig varit mycket för. Jag säger det jag upplever och det jag upplever stämmer. Du kanske har varit inne på någon ovanligt (för att vara Flashback) del av forumet och träffat på friska människor, men de jag har stött på har varit närmast representativa för närmsta psykmottagning.

jag ser lite djupare in i människor innan jag dömmer någon , en tokskalle kan bli ytterst vanlig bara man lär känna denne lite bättre , alla människor upplever glädje och sorg under sin livstid och det färgar ofta beteendet för dagen .
i allra flesta fall är det helt vanliga människor , riktiga dårar träffar man bara på ytterst sällan ,
för de är de som är svårast att upptäcka , överintelligenta beräknande rovdjur typ
sådana som gör att man får obehagliga krypande kalla kårar , brukar se de men kan ta lite tid .

nej du har fel när du dömmer alla till idioter , vi är inte mer än människor , med brister och otroliga förmågor .
Citera
2019-07-03, 15:30
Medlem
EghtLeggeds avatar
Jag får en känsla över att psykologer kuratorer mm är mer intresserade över att skydda mig från andra människor än att hjälpa mig.
Dvs jag har gått igenom så mycket skit att de kanske är rädda för att jag ska sjuta ihjäl folk eller liknande.
Jag tror på allvar att de flesta människor inte hade hanterat den situation jag hamnat i så bra.
När man känner att hela världen är emot en så blir man deprimerad.
I alla fall jag.
Hade jag verkligen vart mentalt frisk om jag vart glad.
Oftast lever jag mig bort i musik, nostalgi från barndomen, minecraft mm.
Känns fel att jag sysslar med så barnsliga saker. Kanske för att jag inte kunnat utvecklas till att bli en ordentligt vuxen individ. Eller så vill jag bara tillbaka till den tiden då man trodde att vuxna människor visste bättre än barn.
Samtidigt känner jag mig mer vuxen än de andra. Känner att jag tar mer ansvar eftersom jag inte blundar för problem helt och hållet. Även om jag drömmer mig bort ibland så stoppar jag inte huvudet i sanden. Så sjukt många människor som gör det.
Jag blir så förbannad på dem och önskar att de inte kunde fly verkligheten.
Citera
2019-07-03, 20:02
Bannlyst
Citat:
jag ser lite djupare in i människor innan jag dömmer någon , en tokskalle kan bli ytterst vanlig bara man lär känna denne lite bättre , alla människor upplever glädje och sorg under sin livstid och det färgar ofta beteendet för dagen .
i allra flesta fall är det helt vanliga människor , riktiga dårar träffar man bara på ytterst sällan ,
för de är de som är svårast att upptäcka , överintelligenta beräknande rovdjur typ
sådana som gör att man får obehagliga krypande kalla kårar , brukar se de men kan ta lite tid .

nej du har fel när du dömmer alla till idioter , vi är inte mer än människor , med brister och otroliga förmågor .

Vi är alla människor bla bla bla. Psykopater är människor, ja du, ha du den inställningen, jag skulle älskat om du har den och du blir min chef. Golden shower possibility

Barn och mentalt handikappade vägrar att generalisera alla andra gör det medvetet eller omedvetet, helst ska man göra båda två. Säger varenda jävla expert på psykopat -- GÅ EFTER MAGKÄNSLAN. Enkelt, jag blir inte manipulerad, varför? Enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Ursäkta gullet men till och med dem inom psykiatrin säger sedan flera år att jag inte har psykos, eftersom jag slutat att prata helt om allt vad som handlat om kriminella människor eller brott jag upplevt eller mitt liv. Det betyder inte att inte en jäkla massa andra människor vet att allt jag säger stämmer. Visst det kanske sitter idioter i Västerås och läser mina texter och tror att jag när jag skrivit en kortare berättelse kring en flyktig bekant som beskjutits, sitter och fantiserar om Västeråsare jag inte haft ett skit med. Betyder inte att det inte finns folk i min stad som vet att jag som tonåring varit i flera olika kretsar och känner igen det jag berättar om.

Jag har varit tonåring jag också. Det gör inte mina minnen till psykotiska fantasier. Däremot så gör ni samhället alla ni som slår er på era självgoda bröst. Du försökte dra in mig gällande skjutningar häromdagen eftersom skuldbeläggning funkar för er idioter. Men ni glömmer att det jag pratar om när jag diskuterar egna erfarenheter, kommer från min tonårstid. Och jag kan garantera att det finns människor jag själv inte känner som varit mer medvetna än vad du är, om mitt liv.

Det är lite mer än tio år sedan jag blev dålig. Din korkade hora. Och jag blev det inte för att jag var sjuk utan pga trauman eller främst stress och verkliga människor. I utsatta liv, är det inte fult att människor har paranoior eftersom det är normaltillstånd. Människor som skulle få dig att kissa i byxorna har mer förståelse för att man får psykotiska genomslag än vad du har eftersom du enbart är okunnig och sannolikt inte någon som skulle hålla själv och komma ut hel på andra sidan. Ditt övermod berättar mer än vad du tror.

Du, jag säger normalt sett inte så rätt ut, men du är dessutom narcissistisk så whatever.

Bästa försvaret om du INTE vill bli förklarad som psykotisk är nog att hålla tyst/inte skriva något. För det dääär, ja det var psykotiskt!
Citera
2019-07-03, 20:13
Bannlyst
En sak jag börjar inse mer och mer och som jag egentligen har känt hela mitt liv är att jag ser saker mer knivskarpt och (mer logiskt) än vad ja nästan alla verkar göra. Jag vet inte varför eller hur jag gör detta men det gör jag, får ofta magkänslor och även om jag är jävligt dålig på att formulera känslorna (arbetrar på denna delen) så har jag nästan alltid rätt.

Tror varken på IQ, mentala energier eller något annat. Tror inte heller på diagnoser eller dylikt, jag vet helt enkelt inte varför det är så här. Allt jag vet är att människor är "idioter"? Varför är det så? Jag vet inte. Samtidigt är allt såklart relativt och jag är också en idiot, men det förklarar inte varför andra är det.

Sen är jag nog också en narcissist, men det ser jag som en styrka. Kan det vara så enkelt som att jag är en högintelligent men lat narcissist?
Citera
2019-07-03, 20:29
Medlem
ghostedbymes avatar
[quote=Filosofenshuvudbry|68013496]Vi är alla människor bla bla bla. Psykopater är människor, ja du, ha du den inställningen, jag skulle älskat om du har den och du blir min chef. Golden shower possibility

Barn och mentalt handikappade vägrar att generalisera alla andra gör det medvetet eller omedvetet, helst ska man göra båda två. Säger varenda jävla expert på psykopat -- GÅ EFTER MAGKÄNSLAN. Enkelt, jag blir inte manipulerad, varför? Enkelt

tror inte du har ett så kul liv med den inställningen , att vara en narcissistisk enstöring
måste ha orsaker ?

vad har du råkat ut för elände då i livet ? förklara så vi förstår ? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in