2019-07-03, 20:49
Medlem
ghostedbymes avatar
har träffat på narcissister i diverse skalor förr , vissa är jävligt dryga mot allt och alla och även mot sej själva , medans andra har egenskapen lite mer dold i sin framtoning .
jag ger alla en chans då jag tycker psykiska egenskaper är intressanta att studera lite närmare
ser det inte som direkt smutsigt att hävda sej själv , om man kan backa upp det man snackar om

ser dock mycket självhat i det du skriver här , synd att du har hamnat i det läget ,
allt är inte så jävla dåligt som många förutställer sej , om du tänker efter lite så har vi har det otroligt bra trots allt , varför inte försöka må bra och njuta av det då !

läste på lite i går om vad du skrivit här tidigare , så bilden klarnar allt mer
Citera
2019-07-03, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
har träffat på narcissister i diverse skalor förr , vissa är jävligt dryga mot allt och alla och även mot sej själva , medans andra har egenskapen lite mer dold i sin framtoning .
jag ger alla en chans då jag tycker psykiska egenskaper är intressanta att studera lite närmare
ser det inte som direkt smutsigt att hävda sej själv , om man kan backa upp det man snackar om

ser dock mycket självhat i det du skriver här , synd att du har hamnat i det läget ,
allt är inte så jävla dåligt som många förutställer sej , om du tänker efter lite så har vi har det otroligt bra trots allt , varför inte försöka må bra och njuta av det då !

läste på lite i går om vad du skrivit här tidigare , så bilden klarnar allt mer
Tror du kan ah rätt med att jag ibland är för hård med mig själv, jag tar ofta på mig andras lidande och då om jag misslyckas att hjälpa blir det att jag anklagar mig själv och det kanske är där du hittar självhatet, jag kapitulerar då jag faktiskt inte har klarat av uppgiften en enda gång.

Nej jag tror egentligen inte att jag är narcissist. På höjden har jag lite maniska höjder då och då, men tror inte heller på bipolaritet. Jag är en vanlig jävla svensson!
Citera
2019-07-03, 20:55
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Tror du kan ah rätt med att jag ibland är för hård med mig själv, jag tar ofta på mig andras lidande och då om jag misslyckas att hjälpa blir det att jag anklagar mig själv och det kanske är där du hittar självhatet, jag kapitulerar då jag faktiskt inte har klarat av uppgiften en enda gång.

Nej jag tror egentligen inte att jag är narcissist. På höjden har jag lite maniska höjder då och då, men tror inte heller på bipolaritet. Jag är en vanlig jävla svensson!

inge fel att vara en vanlig jävla svensson !!
Citera
2019-07-03, 22:35
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
inge fel att vara en vanlig jävla svensson !!

Håller inte med dig på den punkten. Visst finns det okej svenskar med de är alldeles för få.

Tack vare svenskar tog jag nästan livet av mig.
Jag hatar typ 90 % av alla människor.
Litar inte på folk. Funderar på om livet är värt att leva när människor är så elaka.
Lögn efter lögn efter lögn.
Jag borde dra nytta av att jag kan se sanningen så pass ofta för vad den är men den gör mig så sjukt deprimerad.
Citera
2019-07-03, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Håller inte med dig på den punkten. Visst finns det okej svenskar med de är alldeles för få.

Litar inte på folk. Funderar på om livet är värt att leva när människor är så elaka.
Jag borde dra nytta av att jag kan se sanningen så pass ofta för vad den är men den gör mig så sjukt deprimerad.
Vad har du åstadkommit då som är så stort?
Citera
2019-07-03, 22:56
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:

tråkigt att du känner så
vist är det en hård värld vi alla lever i
men jag ser även mycket godhet i bland allt elände .

sen är jag en som inte tar åt mej så mycket av det negativa
jag kan hålla avstånd fast jag ser tydligt
och har inga problen med att bara dra vidare om det inte känns rätt

förstår att inte alla funkar så som mej i detta
och att det ställer till problem / lidande
då många tar åt sej väldigt mycket av sina dåliga erfarenheter

hoppas du hittar bra människor som du trivs med
döm inte i förväg , då alla behöver en chans
Citera
2019-07-03, 23:06
Bannlyst
Citat:
tråkigt att du känner så
vist är det en hård värld vi alla lever i
men jag ser även mycket godhet i bland allt elände .

sen är jag en som inte tar åt mej så mycket av det negativa
jag kan hålla avstånd fast jag ser tydligt
och har inga problen med att bara dra vidare om det inte känns rätt

förstår att inte alla funkar så som mej i detta
och att det ställer till problem / lidande
då många tar åt sej väldigt mycket av sina dåliga erfarenheter

hoppas du hittar bra människor som du trivs med
döm inte i förväg , då alla behöver en chans
Du pratar om det här med chanser. Låt säga att du har en mördare framför dig och han vill bli din vän, skulle du då gett denna en chans?
Citera
2019-07-03, 23:11
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Du pratar om det här med chanser. Låt säga att du har en mördare framför dig och han vill bli din vän, skulle du då gett denna en chans?

ja jag tror nog det !! , jag tror inte en mördare bara mördar utan anledning
sedan beror det väl på hur människan är rent allmänt , om det ska bli någon vänskap
Citera
2019-07-03, 23:13
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:

Så här är det va . Du har rätt i den analysen.
Men mår du i inte ens bra i dig själv . Blir det inget bra heller och undvika människor .
De flesta människor är jävla kräk men även träffat många bra . Man ser det man vill se .
Men som sagt jag är lite inne på samma linje som dig just nu . Väldigt trött på mänskligheten i överlag .
Citera
2019-07-03, 23:18
Bannlyst
Citat:
ja jag tror nog det !! , jag tror inte en mördare bara mördar utan anledning
sedan beror det väl på hur människan är rent allmänt , om det ska bli någon vänskap
Okej, hehhe, då tror jag att jag förstår din inställning! Ja den delar jag ju inte men alla åsikter är såklart bra! Tack för att du delar med dig.
Citera
2019-07-03, 23:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Okej, hehhe, då tror jag att jag förstår din inställning! Ja den delar jag ju inte men alla åsikter är såklart bra! Tack för att du delar med dig.
Du läser ju från ett manus eller ?
Citera
2019-07-03, 23:58
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Ursäkta gullet men till och med dem inom psykiatrin säger sedan flera år att jag inte har psykos, eftersom jag slutat att prata helt om allt vad som handlat om kriminella människor eller brott jag upplevt eller mitt liv. Det betyder inte att inte en jäkla massa andra människor vet att allt jag säger stämmer. Visst det kanske sitter idioter i Västerås och läser mina texter och tror att jag när jag skrivit en kortare berättelse kring en flyktig bekant som beskjutits, sitter och fantiserar om Västeråsare jag inte haft ett skit med. Betyder inte att det inte finns folk i min stad som vet att jag som tonåring varit i flera olika kretsar och känner igen det jag berättar om.

Jag har varit tonåring jag också. Det gör inte mina minnen till psykotiska fantasier. Däremot så gör ni samhället alla ni som slår er på era självgoda bröst. Du försökte dra in mig gällande skjutningar häromdagen eftersom skuldbeläggning funkar för er idioter. Men ni glömmer att det jag pratar om när jag diskuterar egna erfarenheter, kommer från min tonårstid. Och jag kan garantera att det finns människor jag själv inte känner som varit mer medvetna än vad du är, om mitt liv.

Det är lite mer än tio år sedan jag blev dålig. Din korkade hora. Och jag blev det inte för att jag var sjuk utan pga trauman eller främst stress och verkliga människor. I utsatta liv, är det inte fult att människor har paranoior eftersom det är normaltillstånd. Människor som skulle få dig att kissa i byxorna har mer förståelse för att man får psykotiska genomslag än vad du har eftersom du enbart är okunnig och sannolikt inte någon som skulle hålla själv och komma ut hel på andra sidan. Ditt övermod berättar mer än vad du tror.

Vill bara säga att jag kan relatera till nästan allt du skriver om din bakgrund och hur det påverkat din syn på livet och människor.

Ibland känns mitt liv mindre overkligt av att det finns människor som går att relatera till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in