Citat:
Ursprungligen postat av
Mellinie
Nej inte typen Haldol, kan ge svåra biverkningar som sitter kvar. Har fått konstant huvudvärk, känns som jag fått adhd och parkinsson. Fått svåra sömnstörningar... Är inte trött längre. Sover ngt mha sömntabletter. Gått igenom ca 10 läkemedel för att motverka biverkningar av olika slag.
Jag vill typ inte leva mer pga alla biverkningar men vill ju inte dö ändå.
Varje dag tror jag att det är min sista dag som jag sover.
Jag levde ett liv som alla andra... Lite känslosam ibland, behövde en del stöd av pojkvän mm, men ändå rätt lycklig ändå.
Men detta måste ju bara gå att fixa Mellie? En sån monstermedicin som förstör en för gott har jag aldrig hört talas om.
Kroppen o psyket ska kunna återställa sig på sikt, det gör den ju även på folk som missbrukat tung narkotika i många år om dom påbörjar ett nytt liv?
Vad har du testat att själv göra mot biverkningarna?
Exakt vad av följande har du provat?
1. Motionerat hårt 60-90 min timmar dagligen? Helst utomhus så du får solljus med.
2. Ta bort alla substanser i ditt liv, inklusive kaffe, te, nikotin, alkohol, sömntabletter o psykofarmaka?
3. Stänga av internet helt eller begränsa dina surf-, mobil- o TV-vanor till max 30 min om dan?
4. Skapa konst, skriva dagbok, träffa vänner i verkligheten och prata? Läsa böcker, hitta nya intressen? Tolka drömmar? Lära dig mer om din personlighet och vilka som är dess starka o svaga sidor?
5. Äta hälsosamt med vitaminer och hemlagad mat och undvika alla former av skräpmat, socker och halvfabrikat?
6. Göra upp en livsplan för hur du vill att ditt liv ska se ut om 10 år och förverkliga den, lite för varje dag?
7. Disciplinera din sexualitet om den är överdriven, eller å andra sidan söka dig utåt och träffa partners om du är understimulerad och saknar intimitet? Eller både och på samma gång? Vilket är fallet för många.
8. Meditera eller yoga en timme om dan, tex genom att följa anvisningar på youtube?