2019-07-06, 17:19
Medlem
Börjar misstänka PMS. Vore sjukt om jag lidit av det hela livet utan hjälp. Har bokat tid för undersökning. Hade isåfall ordentliga problem i tonåren. Hoppas inte eftersom hela mitt liv gått och inte har många år kvar. Vore slöseri i med tid och de har kallat det ADHD utan att respektera mitt ord om att medicinsk behandling för det inte funkar (jag är normalt mycket lugn och samlad). Håller tummarna för att det inte är det. Sjukt att vården aldrig utreder allt från hormoner till vitamin och minerslbrister etc utan säger att man som kvinna bara är galen.
Citera
2019-07-06, 20:32
Medlem
EghtLeggeds avatar
Efter sommaren kommer de att röntga hjärnan på mig igen.
Då kanske jag får reda på att jag har cancer. Vill njuta så mycket jag kan under denna sommar men har inga vänner att dela den med.
Hur hittar man som eventuellt geni/idiot/epileptiker lite trevligt främmande folk att umgås med.
Dvs folk som inte tar död på en eller så.
Hade vart najs att gå uppleva lite gemenskap innan man får reda på att man ska dö.
Citera
2019-07-06, 20:34
Medlem
ktonisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
klart detta är sekundära berättelser , men dock direkt från mäniskor som upplever allt som är fel
läkare måste börja LYSSNA på mäniskor !!! , det är det som är mitt medelande till dej i detta .
bara för att du utbilldat dej till läkare så kan du inte pissa på passientens ord
du är där för att lyssna och hjälpa OM du kan
kan du inte så låt bli , för i dessa fall gör du det bara värre för den som drabbas av dej .

hårda ord men sanningen !!!

sedan så förstår jag att tunga mediciner behövs vid de extrema fallen och tillfälligt , inte i över 10år som om henne jag skrev om tidigare , hon blev vid ETT TILLFÄLLE hysterisk , fick en psykos , polis kom och hon blev förd till psykvården , och där tog hennes liv slut
hon har frågat läkare åtskilliga gånger om detta att minska dos eller byta till nått lindrigare läkemedel , men det är tvär nej varje gång .
denna kvinna är inte tokig , ytterst vanlig förutom att hon mår så dåligt över sin hopplösa situation med psykvården , det är den som kommer ta livet av henne tids nog , tyvärr

Be din väninna besöka fler läkare för en alternativ bedömning(kan även söka privat). I övrigt låter dina historier väl dramatiserade och impressionistiska utan detaljer som
förklarar vari exakt problemen består. Ingen läkare nedvärderar sina patienter, alla lyssnar så gott dom förmår och agerar efter nationella och väl beprövade riktlinjer.

Läkare kan vara stressade ibland och dåliga läkare finns, men begår man allvarliga felbedömningar och sätter in fel behandling som förstör livet för patienter ställs man till svars och förlorar sin legitimation. Det finns ingen konspiration inom kåren mot patientgruppen, väldigt viktigt att understryka detta här då jag upplever att många på forumet hyser misstänksamhet.

Själv drivs jag av stor empati, en vilja att förstå de bakomliggande orsakssambanden i det jag bevittnar och utveckla min tvärvetenskap till något bättre.

Min personliga förebild är vårt lands mest kända psykiater Johan Cullberg (ursprungligen freudian och med nära anhöriga som drabbats av schizofreni) och jag kan verkligen rekommendera alla hans böcker för att förstå hur samspelet mellan psykiatri och psykologi har växt fram i det moderna Sverige, liksom för att inse kulturens betydelse som en alternativ väg till mental hälsa. Hans livsgärning är svår att överskatta, särskilt eftersom tiden idag blivit väl medicinskt quickfix-orienterad, men det kan vända lika snabbt igen. Det är också en fråga om vem som ekonomi och har råd att betala sin egen mer långsiktigs terapi, tyvärr, eftersom resurser är begränsade.
Citera
2019-07-07, 02:14
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
bra att du läste det jag skrev här och tänkte till , önskar er all lycka in i framtiden

Mycket väl valda ord som gav en tankeställare. Tack så mycket!

Det känns skumt att någon jag delade fantastiskta upplevelser med under vår relation bara vände ryggen. Jag greppar inte det. Jag gjorde inget fel men så känns det. Jag vet inte om han någonsin kommer att säga ett enda ord till mig igen. Det gör mig sorgsen. Jag saknar inte relationen men jag saknar personen och vänskapen.

Ikväll tackade jag nej till droger. Jag hade dock behövt ett cleant MDMA-rus med trevligt sällskap men den bron är bränd sen förra helgens drug binge. Jag var nyligen måttligt ambivalent men jag är bergsäker på att jag gjorde det rätta för våra serotoninsystem. Vill uppleva något extraordinärt och då kan det inte förekomma till vardagds av erfarenheter och observationer. Saknar att förenas med någon under lite skön musik och bara vara i nuet.

Nej, nu har sömntabletterna pratat åt mig för mycket så nu önskar er en skön och god natt!
Citera
2019-07-07, 05:15
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Efter sommaren kommer de att röntga hjärnan på mig igen.
Då kanske jag får reda på att jag har cancer. Vill njuta så mycket jag kan under denna sommar men har inga vänner att dela den med.
Hur hittar man som eventuellt geni/idiot/epileptiker lite trevligt främmande folk att umgås med.
Dvs folk som inte tar död på en eller så.
Hade vart najs att gå uppleva lite gemenskap innan man får reda på att man ska dö.

vad är du intresserad av då ? och var i landet håller du hus ?

viktig info om du ska söka nya kontakter med nya människor

enklast att få kontakt i dag är väl över nätet , men gäller att välja sida noga vart man lägger upp sin förfrågan om detta , gäller att hitta ställen där folk verkligen hänger och tittar , gör du det så kommer du få kontakt
Senast redigerad av ghostedbyme 2019-07-07 kl. 05:24.
Citera
2019-07-07, 10:16
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag är så djävla förbannad så att det är svårt att andas.
Citera
2019-07-07, 10:26
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Jag är så djävla förbannad så att det är svårt att andas.

ta det lungt !! kamma svansen och sen boka ny avgång med kvasten , tänk på ljudnivån bara
Citera
2019-07-07, 10:40
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
ta det lungt !! kamma svansen och sen boka ny avgång med kvasten , tänk på ljudnivån bara

Om jag inte vore så klok och smart och med en gudomlig självbehärskning så skulle jag sy på en topp av en spikklubba på tippen av min svans och gå berserk.
Citera
2019-07-07, 10:43
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Om jag inte vore så klok och smart och med en gudomlig självbehärskning så skulle jag sy på en topp av en spikklubba på tippen av min svans och gå berserk.

vad är det som är så fel gullet ? viska lite i mitt öra så ska jag försöka hjälpa dej
Citera
2019-07-07, 15:47
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
vad är du intresserad av då ? och var i landet håller du hus ?

viktig info om du ska söka nya kontakter med nya människor

enklast att få kontakt i dag är väl över nätet , men gäller att välja sida noga vart man lägger upp sin förfrågan om detta , gäller att hitta ställen där folk verkligen hänger och tittar , gör du det så kommer du få kontakt

Har vart på flashback ett tag men får nog byta taktik.
Jag är en människa som bryr mig mycket om vad som är rätt eller fel.
Även när sanningen gör ont så blundar jag inte för den. Reflekterar ofta över mig själv eftersom ingen annan kan ge en reflektion av mig. Man vill umgås med folk så att man kan lära känna sig själv. Få reda på sina styrkor och svagheter.
Citera
2019-07-07, 15:56
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Har vart på flashback ett tag men får nog byta taktik.
Jag är en människa som bryr mig mycket om vad som är rätt eller fel.
Även när sanningen gör ont så blundar jag inte för den. Reflekterar ofta över mig själv eftersom ingen annan kan ge en reflektion av mig. Man vill umgås med folk så att man kan lära känna sig själv. Få reda på sina styrkor och svagheter.

ja att leta här är nog ingen större ide , vi bor ju utspridda över hela landet liksom ,
de som träffat någon här har nog haft turen att man bor rätt nära varandra för att kunna ses irl .

jo förstår hur du tänker , men då gäller det att hitta en vän som är så pass ärlig att denne vågar kritisera brister öppet och rakt , utan att vänskapen tar skada , alla vågar inte det tyvärr och då blir det lätt falskspel
Citera
2019-07-07, 16:57
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
ja att leta här är nog ingen större ide , vi bor ju utspridda över hela landet liksom ,
de som träffat någon här har nog haft turen att man bor rätt nära varandra för att kunna ses irl .

jo förstår hur du tänker , men då gäller det att hitta en vän som är så pass ärlig att denne vågar kritisera brister öppet och rakt , utan att vänskapen tar skada , alla vågar inte det tyvärr och då blir det lätt falskspel

Jag tycker att folk på flashback kritiserar mig alldeles för lite. Kan ju vara så att jag mestadels har goda poänger också ... men kan också bero på min jäkla mamma som inte bara kritiserar utan ljuger dåliga saker om mig.
Hon kanske är normal, vem vet.
Kollar man på hur människor behandlar varandra världen över så kanske det inte är så konstigt att behandla sina barn som egendom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in