Citat:
Ursprungligen postat av
ghostedbyme
klart detta är sekundära berättelser , men dock direkt från mäniskor som upplever allt som är fel
läkare måste börja LYSSNA på mäniskor !!! , det är det som är mitt medelande till dej i detta .
bara för att du utbilldat dej till läkare så kan du inte pissa på passientens ord
du är där för att lyssna och hjälpa OM du kan
kan du inte så låt bli , för i dessa fall gör du det bara värre för den som drabbas av dej .
hårda ord men sanningen !!!
sedan så förstår jag att tunga mediciner behövs vid de extrema fallen och tillfälligt , inte i över 10år som om henne jag skrev om tidigare , hon blev vid ETT TILLFÄLLE hysterisk , fick en psykos , polis kom och hon blev förd till psykvården , och där tog hennes liv slut
hon har frågat läkare åtskilliga gånger om detta att minska dos eller byta till nått lindrigare läkemedel , men det är tvär nej varje gång .
denna kvinna är inte tokig , ytterst vanlig förutom att hon mår så dåligt över sin hopplösa situation med psykvården , det är den som kommer ta livet av henne tids nog , tyvärr

Be din väninna besöka fler läkare för en alternativ bedömning(kan även söka privat). I övrigt låter dina historier väl dramatiserade och impressionistiska utan detaljer som
förklarar vari exakt problemen består. Ingen läkare nedvärderar sina patienter, alla lyssnar så gott dom förmår och agerar efter nationella och väl beprövade riktlinjer.
Läkare kan vara stressade ibland och dåliga läkare finns, men begår man allvarliga felbedömningar och sätter in fel behandling som förstör livet för patienter ställs man till svars och förlorar sin legitimation. Det finns ingen konspiration inom kåren mot patientgruppen, väldigt viktigt att understryka detta här då jag upplever att många på forumet hyser misstänksamhet.
Själv drivs jag av stor empati, en vilja att förstå de bakomliggande orsakssambanden i det jag bevittnar och utveckla min tvärvetenskap till något bättre.
Min personliga förebild är vårt lands mest kända psykiater Johan Cullberg (ursprungligen freudian och med nära anhöriga som drabbats av schizofreni) och jag kan verkligen rekommendera alla hans böcker för att förstå hur samspelet mellan psykiatri och psykologi har växt fram i det moderna Sverige, liksom för att inse kulturens betydelse som en alternativ väg till mental hälsa. Hans livsgärning är svår att överskatta, särskilt eftersom tiden idag blivit väl medicinskt quickfix-orienterad, men det kan vända lika snabbt igen. Det är också en fråga om vem som ekonomi och har råd att betala sin egen mer långsiktigs terapi, tyvärr, eftersom resurser är begränsade.