Citat:
Jag tycker det känns bra att vara schysst mot andra och bygga positiva relationer med andra, fast självklart ska det vara på mina villkor och tjäna mina intressen. Helt enkelt att man både är schysst, tar för sig och får det man vill ha. Jag tror inte på att vara alltför schysst, på något sätt så tror jag ju att jag är en nice guy. Som blir trampad på. Och att mitt utåtagerande har varit en produkt av min omgivning. Anledningen till att jag säger det är att jag vill kunna komma förbi det hindret och kunna få till en vardag med vänner och så. För jag mår dåligt för att jag inte har det och jag inte fått mina behov tillfredsställda, ändå kan jag ju fortfarande komma vidare längre fram. Målet är då i första hand inte tjejer utan bara att få vänner. Vill komma bort från den negativa skiten.
Det låter som att du är på rätt väg, försök att använda denna mentalitet av schysst-het och godhet mot dig själv också precis som du gör mot andra människor, finns inget anledning till att du inte ska behandla dig själv schysst och gott precis som du känner att du vill behandla andra. Om du gör detta tillräckligt så kommer din hjärna att skapa nya neologiska nervbanor och ditt undermedvetna kommer programmeras, till slut kommer du inte behöva tänka på denna förhållning till dig själv och andra och det kommer skötas automatiskt likt att du tidigare varit hård och elak.
Gå inte över för långt till den "positiva" sidan dock, kan hända i framtiden att du får ett liknande ryck som du har nu för att du blivit för snäll så att folk trampar på dig och utnyttjar dig, vilket kan göra att du hamnar i denna situation igen. Försök hitta en balans mellan positivitet och negativitet, kom ihåg att det kan vara positivt att bli arg och säga ifrån. Positivitet och negativitet reflekterar varandra i tolkningar och i många fall kan det negativa ses som positivt och det positiva som negativt.
Gå inte över för långt till den "positiva" sidan dock, kan hända i framtiden att du får ett liknande ryck som du har nu för att du blivit för snäll så att folk trampar på dig och utnyttjar dig, vilket kan göra att du hamnar i denna situation igen. Försök hitta en balans mellan positivitet och negativitet, kom ihåg att det kan vara positivt att bli arg och säga ifrån. Positivitet och negativitet reflekterar varandra i tolkningar och i många fall kan det negativa ses som positivt och det positiva som negativt.