2019-11-09, 21:23
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det går att testa på något enkelt, låt oss säga att jag längtar efter en ny mobiltelefon eller en chokladbit och sedan slutar längta efter en ny mobiltelefon eller chokladbit, fortfarande finns det nya mobiltelefoner och chokladbitar.

Jag har en dröm som är väldigt svår att förverkliga och jag längtar inte efter att förverkliga den, men min dröm finns fortfarande oavsett.

Jag mår inte dåligt pga en dröm!! Så du har en väldigt förenklad bild av det enda anledningen att må dåligt skulle vara en dröm. Om man lever i en tortyr då ska man må bra sålänge man inte drömmer om något och då märker man inte hur det är??
Citera
2019-11-09, 21:27
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag mår inte dåligt pga en dröm!! Så du har en väldigt förenklad bild av det enda anledningen att må dåligt skulle vara en dröm. Om man lever i en tortyr då ska man må bra sålänge man inte drömmer om något och då märker man inte hur det är??

Nej jag säger inte att du mår dåligt p.g.a en dröm, det jag säger är att du mår dåligt för att du vill att din dröm ska vara verklighet.

Citat:
Vill bo på landet ha en stor trädgård och att det ska va sommar
Bjuda dit mina vänner (har inga vänner längre) och göra roliga saker ihop
Kommer inte h några pengar när jag är klar med utbildning

Första ordet.
Citera
2019-11-09, 21:30
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nej jag säger inte att du mår dåligt p.g.a en dröm, det jag säger är att du mår dåligt för att du vill att din dröm ska vara verklighet.

Första ordet.

okej inte mitt problem att du har fel. Du vet verkligen inget om varför jag mår som jag. Du behöver inte svara på mina inlägg mer om du bara ska skriva samma skitsnack.
Citera
2019-11-09, 21:34
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
okej inte mitt problem att du har fel. Du vet verkligen inget om varför jag mår som jag.
Du mår som du gör för att du längtar och vill ha saker i ditt liv som du inte har.

Citat:
Du behöver inte svara på mina inlägg mer om du bara ska skriva samma skitsnack.
Nej men jag vill det ändå. Du behöver inte läsa eller svara på mina inlägg.
Citera
2019-11-10, 05:27
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Jag känner att jag har betett mig riktigt illa. Näthatat och trackat svaga människor. Ja, svinat omkring. Betett mig riktigt illa mot min omgivning både på flashback och IRL. Hur påverkar det mig då? Jo, hälsomässigt så känns det som att när jag mår väldigt dåligt och allt i livet känns svart, som en mörk himmel som målas upp ovanför mig, så känns det bra ibland att trycka ner andra eller bara få dom att ta del av mina problem. För mig är det ett sätt att dra igång konflikter genom att först börja prata om det som gör mig deppig och sen ifrågasätta de som vill hjälpa, sätta dem på defensiven och sen rullar det igång. Jag känner att det gör bara så den andra blir lika eländig som jag fast åtminstonde är jag inte ensam om att må dåligt. Jag tycker ändå det känns som att det skulle kännas bättre för mig, jag skulle bli mycket gladare av att sprida mer positivitet till andra och få folk att må bra så man kan gå ifrån med en positiv känsla. Jag var från början mycket mer schysst och så, och det känns som att det är mer jag. Och då menar jag att jag var seriös i diskussionerna och hade sakliga argument. IStället för att dra loss och svina. Så nu vill jag helst att jag ska vara mer positiv och starta bra relationer; min dröm är att ha kompisar irl och vara känd som en schysst människa. Det skulle vara guld och få mig att må mycket bättre för min hälsa. Tror att allt egentligen handlar om att jag varit fast i en ond cirkel där jag mått dåligt av ensamhet och sen självsaboterat nya bekantskaper genom extrem pessimism och attityd. Jag tror ändå på att jag kan hitta till nya situationer nu och börja på ett nytt blad.
Citera
2019-11-11, 04:25
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Jag har fortfarande inte somnat. Det som är ännu mer drygt är att jag ska vara på jobbet kl 10. Jag ska kliva upp om bara 5 timmar.

Yeeeeah! Det här kommer bli en jävligt bra dag.

Jag vaknade 12:30 idag. Så inte konstigt att jag fortfarande är vaken.

Jag ska bli författare istället. Då kan man jobba när man känner för det. Då slipper man åka till ett jobb trots att man är trött som en zombie.
Citera
2019-11-11, 07:15
Medlem
Citat:
Du mår som du gör för att du längtar och vill ha saker i ditt liv som du inte har.

Du vill saker men när hon vill saker är det fel?
Citera
2019-11-11, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jag känner att jag har betett mig riktigt illa. Näthatat och trackat svaga människor. Ja, svinat omkring. Betett mig riktigt illa mot min omgivning både på flashback och IRL. Hur påverkar det mig då? Jo, hälsomässigt så känns det som att när jag mår väldigt dåligt och allt i livet känns svart, som en mörk himmel som målas upp ovanför mig, så känns det bra ibland att trycka ner andra eller bara få dom att ta del av mina problem. För mig är det ett sätt att dra igång konflikter genom att först börja prata om det som gör mig deppig och sen ifrågasätta de som vill hjälpa, sätta dem på defensiven och sen rullar det igång. Jag känner att det gör bara så den andra blir lika eländig som jag fast åtminstonde är jag inte ensam om att må dåligt. Jag tycker ändå det känns som att det skulle kännas bättre för mig, jag skulle bli mycket gladare av att sprida mer positivitet till andra och få folk att må bra så man kan gå ifrån med en positiv känsla. Jag var från början mycket mer schysst och så, och det känns som att det är mer jag. Och då menar jag att jag var seriös i diskussionerna och hade sakliga argument. IStället för att dra loss och svina. Så nu vill jag helst att jag ska vara mer positiv och starta bra relationer; min dröm är att ha kompisar irl och vara känd som en schysst människa. Det skulle vara guld och få mig att må mycket bättre för min hälsa. Tror att allt egentligen handlar om att jag varit fast i en ond cirkel där jag mått dåligt av ensamhet och sen självsaboterat nya bekantskaper genom extrem pessimism och attityd. Jag tror ändå på att jag kan hitta till nya situationer nu och börja på ett nytt blad.
Så som du behandlar dig själv. Behandlar du omgivningen.
Citera
2019-11-11, 07:26
Medlem
Citat:

Du tar din låra på bajsnödigt alvar märker jag. Att önska saker i livet behöver inte orsaka dig lidande. Det är som sagt. Skitsnack. Finns mycket jag hade tyckt varit kul att ha i livet utan att jag lider över detta. Mer pengar. Finare lägenhet. Bättre umgänge. Osv osv. Lider jag över detta? Nope.

Acceptans. Är nyckeln för mig. Personligen. Acceptans för mina drömmar och min önskan om något annat med. Den är ok.
Citera
2019-11-11, 07:35
Medlem
Citat:
Har väl personligen inte haft sådär grova problem med mitt förflutna som du har, när jag minns tillbaka till en handling som jag gjorde som jag idag anser vara ett misstag eller generellt något dåligt eller negativt tänker jag att jag inte kommer att göra det misstaget igen och göra bättre ifrån mig nu och framöver.

Ens förflutna och sina misstag kan vara en utav ens bästa lärare i livet om man tillåter det.

Men förlåtelse kan vara knepigt, speciellt om det är riktat från en själv till en själv, har du testat att helt enkelt säga till ditt förflutna och ditt förflutna "jag" att dra åt helvete? Att ha en slags "jag bryr mig inte"-attityd? Det är också ett sätt att frigöra sig från sitt förflutna och gå vidare med sitt liv, nackdelen är dock att man kanske inte lär sig något klokt från sitt förflutna om man har den attityden, men man kan iaf gå vidare med sitt liv och sluta lida.
Det dåliga som du säger du gjorde. Leder ibland till nått bra i förlängningen. Alltså var bra. Att det hände. Eller vad nått som gick som du ville. Vägen till något dåligt enligt dig. Man kan vända och vrida tills man blir galen.

Sluta lida verkar vara ett stort tema för dig. Varför då?
Citera
2019-11-11, 11:04
Medlem
Lätta på trycket? Ja tack.

Idioter. Med sina idéer om hur allt ska vara. Hur jag ska leva och vad jag får säga och inte säga realy grinds my gears. Tack.

När flashback tar tid på sig att uppdatera när jag ändrat i en text realy grinds my gears med.

När jag är upprörd och börjar fummla med saker som realy grinds my gears extra mycket.
Citera
2019-11-11, 11:20
Medlem
Citat:
Vill bo på landet ha en stor trädgård och att det ska va sommar
Bjuda dit mina vänner (har inga vänner längre) och göra roliga saker ihop
Kommer inte h några pengar när jag är klar med utbildning
Ja. Det vill jag med. En liten stuga. Har heller inga vänner. Eller ja ok. Arbetskamrater som är trevligt att prata med. Men absolut ingen att göra roliga saker ihop med. Förutom jobbet. Vilket är en rolig sak för mig.

Bekymra dig inte så mycket. När du börjar må bättre i dig själv. Faller det sig naturligt. Sen isolerar jag mig mycket frivilligt. Man glömmer lätt så mycket med när man mår dåligt. Som nu. Glömmer bort. Har ju kul med mina arbetskamrater. Sen finns det en kille utanför jobbet med. Och vi tittar på dam hockey ibland. Jätte trevligt. Man glömmer lätt när man mår dåligt.

Jag vet själv hur det är att må dåligt. Har levt totalt isolerad i flera år. Jag om någon vet. Ensam. Allt är mörkt. Ser inga utvägar. Landa i det. Så hittar du ut. Som du började göra. Innan idioten kom och skulle pajja allt. Jätte fint att du börjar titta på hur du skulle vilja ha det. Fortsätt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in