2010-10-22, 20:35
Medlem
Uhlvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Värst vad folk har opti-nojjan Måste sova exakt x tim y min, måste äta exakt rätt... fan man blir bara nervös av det. Sov bra, ta med lite att käka inte så noga och ta det chill på provet bara. Stressa inte.

precis man ska tänka att det är vilket prov som helst. då minskar man stressen.
Citera
2010-10-22, 20:36
Bannlyst
Citat:
Värst vad folk har opti-nojjan Måste sova exakt x tim y min, måste äta exakt rätt... fan man blir bara nervös av det. Sov bra, ta med lite att käka inte så noga och ta det chill på provet bara. Stressa inte.

Haha
Citera
2010-10-22, 20:37
Medlem
rooobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgeng
Haha samma här. Har tänkt i 2 månader nu att jag ska plugga, men det har inte blivit av.
Var nyss och handlade fyra bananer och tre st energidrickor. Har aldrig druckit energidricka förut så får se hur det blir på provet haha. Nu ska jag prova göra ett gammalt prov.

Men precis som du så satsar jag också på nästa år (i vår).

Då får jag önska dig lycka till! Ska nog ta med mig ett par bananer jag med, det kanske hjälper.
Citera
2010-10-22, 20:40
Medlem
Citat:

Ja, det är sant. Det allra viktigaste är att inte stressa.
Citera
2010-10-22, 20:40
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om folk börja fråga efter hur mycket kcal man bör få i sig, fördelat under hela dagen, beroende på vikt och längd.
Citera
2010-10-22, 20:42
Medlem
Narvals avatar
Finns det en gräns för hur många pennor/överstrykningspennor man får ta med sig?

Får jag ha necessär?
Citera
2010-10-22, 20:44
Bannlyst
Förstår inte varför man ska stressa( lättare gjort än sagt), men det förstör allting bara. Det är bara ta det lungt, det är inte i hela världen egentligen. Värre saker kan hända. Når man inte sitt mål, så ska man fortsätta kämpa på.
Citera
2010-10-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narval
Finns det en gräns för hur många pennor/överstrykningspennor man får ta med sig?

Får jag ha necessär?

Necessär lär du inte få ha framme på bänken. Däremot är det inga problem att ha den i en väska som du hänger av dig inför varje block.

Mig veterligen finns ingen gräns för hur många pennor man får ha framme. Två pennor har nog de flesta, vilket kan vara klokt om stiften börjar haka upp sig eller liknande.
Citera
2010-10-22, 20:46
Medlem
Jag är rädd att sömnen kommer bli kass inatt. Men det får man väll ta... Fan att man sov länge immorse...
Citera
2010-10-22, 20:46
Medlem
Uppslagsverks avatar
Har en fråga angående läsförståelsen eng och svenska.

Kommer svaren på frågorna i ordning, eller kan svaret på fråga ett ibland hittas i slutet av texten?

ex:
Text
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx <-- Svaret på fråga ett finns här någonstans
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx <-- Svaret på fråga två här
xxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx <-- Tre här
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx <-- Fyra här

Citera
2010-10-22, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk

Kommer svaren på frågorna i ordning, eller kan svaret på fråga ett ibland hittas i slutet av texten?

ex:
Text
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx <-- Tre här
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx <-- Fyra här

Det är två "hitta" frågor och två "fatta" frågor. På hitta frågorna så står oftast direkt i texten, men den kan också vara formulerad på annat sätt. Svaret står alltså inte ordagrant i texten så som jag har uppfattat det. Nu snackar jag om LÄS.

På ELF står det oftast i texten direkt, min svåraste del. men men.
Citera
2010-10-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk

ex:
Text
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx <-- Tre här
xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx <-- Fyra här

Samtliga frågor i slutet om jag kommer ihåg rätt.

Fan såg nu att man bara får ha rak linjal... får la knäcka tumstocken då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in