Lite sent ute kanske men man behövde tydligen vänta några dagar för att få sitt konto aktiverat här på FB.
Gjorde HP för andra gången nu i lördags och är relativt nöjd med resultatet.
kvant: 58
verb: 53
Törs jag hoppas på 1,4 eller?
Provet innan fick jag
kvant: 47
verb: 41
Vilket gav mig ett 1,05 som kanske inte är det bästa men ok då jag mest testade hur provet gick till.
Angående diskussionen om huruvida provet var enklare i år så upplevde jag det som det. Men då ska man ha i åtanke att första gången hade jag bara läst ma1c, var 17 bast och satsade inte speciellt mycket.
I år tog jag det lite mer seriöst, pluggade på kvanten från gamla prov två dagar innan. Det finns helt klart ett mönster hur uppgifterna är utformade. Lärde mig från förra provet att man alltid ska anta att saker kommer i den ordningen de kommer i uppgiften(något som egentligen inte är självklart men tydligen är det så på HP) och att det "saknas" lösningar när fler än två st finns. Detta bidrog helt klart till att jag höjde mig på kvanten utan att egentligen behöva vara kunnigare.
Pluggtaktik till nästa prov:
* Lära mig flera typer av uppgifter för att sedan bara känna igen dem så slipper man tänka på plats.
* Läsa mer för jag läser långsamt.
* Studera fler diagram, tabeller och kartor etc då jag stötte på sådana jag inte sett förut på provet(kompassdiagrammet).