2012-03-07, 17:29
  #17437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Fick idag 12/20 på LÄS följt av 13/20 på ELF. Vad fan händer?

Hade dock gjort 2 DTK, ett NOG + rättning innan jag satte igång med LÄS och ELF. Men ändå? ELF vet jag att jag kan göra bättre, men LÄS känner jag mig osäker på. Måste, måste plugga den verbala delen. Vet att jag är dålig på MEK också. Detta bådar inte gott
Vilken metod körde du på LÄS? Min metod kan mkt väl inte funka för dig. Hur gick DTK och NOG?
Citera
2012-03-07, 17:32
  #17438
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Vilken metod körde du på LÄS? Min metod kan mkt väl inte funka för dig. Hur gick DTK och NOG?

Jag tycker att din metod verkar vettig Kan dock inte tillämpa den än, måste få upp läshastigheten först. Hinner inte med annars.

DTK: 17/20, 16/20 (som vanligt, för seeeeeg. snittar ca 58 min)

NOG: 18/22 (gjorde detta på 30 min)


Citat:
Ursprungligen postat av xanan
tackar!

Måste nog säga skit sida, går absolut inte att registrera, har valt regga med facebook, ibland kommer inte äns reg rutan upp, och när den kommer upp så hädner ingenting när man reggat, och händer ingenting när man väljer "regga utan facebook" wtf

Testa igen Borde fungera. Du skulle kunna testa byta webbläsare eller dylikt
Citera
2012-03-07, 17:35
  #17439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Jag tycker att din metod verkar vettig Kan dock inte tillämpa den än, måste få upp läshastigheten först. Hinner inte med annars.

DTK: 17/20, 16/20 (som vanligt, för seeeeeg. snittar ca 58 min)

NOG: 18/22 (gjorde detta på 30 min)




Testa igen Borde fungera. Du skulle kunna testa byta webbläsare eller dylikt
Vill dock inte ta på mig ansvaret ifall min metod är kass. Säger bara att den funka för mig.

DTK och NOG ser väl ändå rätt bra ut. Vad började du med på dom bitarna?
Citera
2012-03-07, 17:38
  #17440
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Vill dock inte ta på mig ansvaret ifall min metod är kass. Säger bara att den funka för mig.

DTK och NOG ser väl ändå rätt bra ut. Vad började du med på dom bitarna?

Kommer inte anklaga eller skylla på dig för att du försöker hjälpa till

Kommer helt ärligt inte ihåg. DTK har jag för mig att jag skrev 7/12 respektive 5/12 när jag testa fjolårets höstprov för någon vecka sedan.

På samma prov tror jag att jag fick 7/12 på NOG-delen.

Har inbillat mig att plugget på NOG-delen kommer hjälpa på KVA och XYZ också. Har inte tillgång till att plugga dom nya delarna på något annat sätt.

EDIT: Det börjar bli kris med den verbala delen. Inte för att jag känner mig säker på den kvantitativa, men jag måste börja plugga LÄS, MEK, och ORD!
Citera
2012-03-07, 17:41
  #17441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Kommer inte anklaga eller skylla på dig för att du försöker hjälpa till

Kommer helt ärligt inte ihåg. DTK har jag för mig att jag skrev 7/12 respektive 5/12 när jag testa fjolårets höstprov för någon vecka sedan.

På samma prov tror jag att jag fick 7/12 på NOG-delen.

Har inbillat mig att plugget på NOG-delen kommer hjälpa på KVA och XYZ också. Har inte tillgång till att plugga dom nya delarna på något annat sätt.
Då har du höjt sig iaf .

Vet inte hur mkt NOG ger på KVA och XYZ. Kanske inte jättemkt men det skadar iaf inte så kör på. Se hur det går nu i vår och sen efter det analysera vad du behöver öva på.
Citera
2012-03-07, 17:55
  #17442
Medlem
Vad är din teknik på LÄS, Mark? Blev intresserad. Du får även gärna dela med dig dina tankar om att LÄS/ELF skulle vara så stressigt? Som jag får det till har man nästan 10-15 minuter över för att rätta, om jag nu räknat rätt.

10 minuter till ORD/MEK. Sen gjorde jag kanske 8 uppgifter på 13 minuter på läs och ELF liknande men var ganska seg där. Alltså har man typ 10-15 minuter över efter man gjort allt?

Angående DTK är jag extremt seg. Är nästan dubbelt så seg som den rekommenderade tidsramen och gör slarvfel.
__________________
Senast redigerad av Haannes 2012-03-07 kl. 18:09.
Citera
2012-03-07, 18:01
  #17443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Vad är din teknik på LÄS, Mark? Blev intresserad. Du får även gärna dela med dig dina tankar om att LÄS/ELF skulle vara så stressigt? Som jag får det till har man nästan 10-15 minuter över för att rätta, om jag nu räknat rätt.

10 minuter till ORD/MEK. Sen gjorde jag kanske 8 uppgifter på 13 minuter och ELF liknande men var ganska seg där. Alltså har man typ 10-15 minuter över efter man gjort allt?

Angående DTK är jag extremt seg. Är nästan dubbelt så seg som den rekommenderade tidsramen och gör slarvfel.
Kan länka inlägget:
https://www.flashback.org/sp36081295

Dock vet jag somsagt inte om den passar alla. Vissa anser ju man ska bara ytligt läsa igenom frågor. Andra att man helt ska läsa texten först. Vissa förespråkar lverstrykningspenna. Andra att det räcker med blyerts.
__________________
Senast redigerad av mark.knopfler 2012-03-07 kl. 18:06. Anledning: skrev fel
Citera
2012-03-07, 18:05
  #17444
Medlem
Gällande tid så är det tråkigt nog att öva. Ju mer du läser ju snabbare blir du. Samma med DTK. Du måste öva på att arbeta fort och effektivt.
Citera
2012-03-07, 18:07
  #17445
Medlem
Är det någon mer än jag som inte kan logga in på studera.nu och se mitt högskoleprovsresultat? Inte för att jag behöver kunna logga in, jag vet redan vad jag fick och skrev ut resultaten, men jag försökte logga in nyss av någon anledning och det gick inte . Går inte med det nya lösenordet man får skickat till sig heller.
Citera
2012-03-07, 18:11
  #17446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Är det någon mer än jag som inte kan logga in på studera.nu och se mitt högskoleprovsresultat? Inte för att jag behöver kunna logga in, jag vet redan vad jag fick och skrev ut resultaten, men jag försökte logga in nyss av någon anledning och det gick inte . Går inte med det nya lösenordet man får skickat till sig heller.
Hm, går utmärkt för mig. Anger du rätt personnummer? Glöm inte att du inte kan skriva 910101 utan måste skriva ut året. Dvs: 199101010101 Dvs hela året och inget bindestreck mellan datumet och fyra sista siffrorna.
Citera
2012-03-07, 18:11
  #17447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Kan länka inlägget:
https://www.flashback.org/sp36081295

Dock vet jag somsagt inte om den passar alla. Vissa anser ju man ska bara ytligt läsa igenom frågor. Andra att man helt ska läsa texten först. Vissa förespråkar lverstrykningspenna. Andra att det räcker med blyerts.

Jag kör också att kolla frågorna först men glömmer de nästan direkt så kommer bara ihåg första frågan sen stryker jag under om jag kommer ihåg ett namn som nämns och läser igenom texten så fort jag kan utan att missa allt för mycket.

Har dock halvt om halvt gett upp att studera ren matematik. Kör mest ord och DTK.
Citera
2012-03-07, 18:14
  #17448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Jag kör också att kolla frågorna först men glömmer de nästan direkt så kommer bara ihåg första frågan sen stryker jag under om jag kommer ihåg ett namn som nämns och läser igenom texten så fort jag kan utan att missa allt för mycket.

Har dock halvt om halvt gett upp att studera ren matematik. Kör mest ord och DTK.
Jag brukar se till att jag minns frågorna någorlunda innan jag ger mig på texten. Hade samma problem som du i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in