Citat:
Ursprungligen postat av RullstolarN
Jag ska göra HP nu i slutet av mars. Förra gången fick jag rätt dåligt på NOG och de svenska orden (kommer inte på namnet). Undrar hur ni har gjort för att höja er på de delarna. Provade att komma in på ordprov.se men det gick inte? Ni kan gärna tipsa om hur jag höjer på resten av delarna med, då det också skulle behövas

Kör gamla prov och nöt ord på ordprov.se. Om det var länge sen du höll på med matematik kan du ju kolla upp böcker eller internet.
HP09VT DTK UPG 12 fattar jag inte. Det ska vara D men får det till A eftersom 31% av 8116 är cirka 2500. Någon som vill hjälpa?