Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Eradico: Har du alltid varit dålig på vissa aspekter i skolan eller var det bara att du behövde friska upp minnet? Kanske stressen som gjorde att du fick längre än du förtjänade? Hur mycket har du pluggat och hur länge?
Tänkte på att du har ju höjt dig rejält

Egentligen så har jag faktiskt haft ganska så blandat med begåvningar. När jag gick i gymnasiet så var biologi, kemi, samhällskunskap, historia och miljökunskap de roligaste ämnena jag hade. Däremot så har jag varit deprimerad och stundtals gått på antidepressiva vilket i kombination med en jobbig studiesituation i klasser jag inte trivts i (först en halvkriminell klass och sedan en extremnördklass) tog död på studiemotivationen. När jag gick i låg och mellanstadiet så var jag t ex grymt intresserad av matte och var riktigt bra på det men någonstans så tappade jag bort det. Generellt sätt är jag bra på språk och humanistiskt inriktade saker men jag gillar faktiskt kemi-biologi och i viss mån matte som har återkommit som intresse på senare tid. De enda ämnen jag faktiskt hatade i gymnasiet var nog fysik, idrott och programmering.
Pluggat mycket och mycket kan vi väl diskutera. Jag pluggade nog runt 50 timmar på första provet (som var det jag uppfattade som livsavgörande, vilket kan vara stressande) annars så har det gått i vågor. Skulle jag uppskatta mängden tid jag lagt ner så har det nog rört sig om mellan 40-60 timmar, vilket inte är jättemycket. Dock så studerar jag pararellt på högskolan vilket gör att det mest är matten jag tragglat.
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Oj

. Ser ju riktigt lovande ut. Vore riktigt kul om någon greja en rejäl höjning på lite plugg. När du funderar på att revidera dina livsplaner. Finns det något annat du är intresserad av? Lite nyfiken.

Det ser lovande ut men jag tror att jag kommer att landa någonstans mellan 1,3-1,5 och det är jag väldigt nöjd med. Om jag däremot får 1,7-1,9 kommer jag nog att överväga antingen läkarprogrammet, arkitektprogrammet eller biologprogrammet (som jag iofs redan kommer in på) men den som lever får se.