2019-01-30, 20:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Skulle nog säga att den började vid 21.20 tiden
Eller något tidigare om man räknar med väntetid vid 112 el 11414.
Citera
2019-01-30, 20:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du är inte sann!

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Sedan sådana små patetiska varelser som dej bryr sej ingen om iaf!

En fråga: Har du någonsin träffat SR?
Jag har det vid ett par tillfällen både på travbanan och hos andra travtränare i Sala, att jag kände honom, nej det gjorde jag inte, men har bekanta vilka kände honom!
Tack för info och bra att det här kommer fram för vi är några som har funderat över detta.
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.
Problemet med såna män, ja jag har träffat på ett antal, är att dom är väldigt trevliga från början och sen kommer det krypande.
Kärleken är blind sägs det och kanske var Anna så kär så hon tyckte det var ok att avsluta sin sångkarriär efter påtryckningar från den svartsjuka kontrollerande SR.
Hon trodde väl att det skulle bli lugnt då och ingen svartsjuka eller kontroll.
Men tyvärr så försvinner inte sånt bara för att hon byter karriär. Han hittar genast annat att bli svartsjuk över och svartsjukan och kontrollen den finns där hela tiden.
Citera
2019-01-30, 20:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Japp stod i VLT. Polisens talman. Pallar dock inte leta reda på det nu och dryga. Sök själv!
Jag kan faktiskt inte hitta det nånstans.
Citera
2019-01-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Skulle nog säga att den började vid 21.20 tiden

Tack till dig som även tidigare lämnat trovärdig information via bjompa-kontot. Du vet, mycket värdefullt.
Citera
2019-01-30, 21:04
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl tämligen mycket som tyder på hämnd med tanke på vad vad han säger i sin video och vem han vems namn han upprepar flera gånger. Hade det varit någon typ av tillstånd där han i förvirrat tillstånd får för sig att han ska skydda några från fara genom att döda dem så hade han använt namn dem och dessutom gett en förklaring på vilken fara det fanns.

1. Skilsmässa = Depp.

2. Exet som varit väldigt viktig för honom skaffade ny man = Besviken. Hur kunde hon gå vidare så fort? Ännu mer depp.

3. Död nära vän. Denna person har möjligtvis varit väldigt viktig rent känslomässigt för honom efter skilsmässan. = Ännu mer ensamhet, hopplöshetskänslor och riktigt allvarlig depression. Förmodligen också här de allvarliga psykiska problemen börjar uppstå, och han börjar spåra ur.

4. Exet fortsätter frysa ut honom efter allt han varit igenom, när han behöver henne som mest. = I det förtvivlade skick han är i ser han exet som ett svin, och börjar planera sin hämnd.

Jag känner mig ganska säker på att detta är händelseförloppet baserat på allt vi vet hittills. Jag tror att han som tidigast den 14:e Januari börjat planera brottet. Jag tror att då han postade bilden på ungarna som öppnade julklappar vid jul, så hade han ingen aning om vad han skulle gå igenom, och att han då aldrig någonsin hade kunnat tänka sig att göra något liknande det som hände.

Tror det är dags för mig att lämna tråden nu, iallafall fram tills det kommer fram mer info. Har nog c.a 60 inlägg i den hittills. Finns nog inte så mycket mer att tillföra just nu.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-30 kl. 21:08.
Citera
2019-01-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ursäkta, men finns det någon som kan skriva en sammanfattning? 416 sidor är en del att läsa igenom så hade vart uppskattande om någon kunde skriva en sammanfattning om detta.
Finns ett par sammanfattningar i tråden. SR har mördat sina barn. Hade en livesändning på facebook där han pratade om att han skjutit sina barn och att KA, hans ex var en dålig människa. Pratade också om att hon hade träffat en afghan samt lite annat. Enligt källor här på flashback har han skickat sms till henne på kvällen och hon anlände innan polisen. SR har enligt uttalanden i tidningar mått dåligt en längre tid. Hans föräldrar dog 2016. Ett ex till honom hängde sig själv 2007. En annan god vän till honom dog i januari i år. Stod även att han hade ekonomiska problem. Sen har det kommit information från källor här som säger sig känna honom eller henne som har beskrivit deras personlighet, deras förhållande etc. Resten är väl rena spekulationer om hans välbefinnande, deras relation, vem som ärver honom, om exet tog livet av sig för att han var psykopat osv osv.
Citera
2019-01-30, 21:21
Medlem
Flashig78s avatar
Två män som dödar sina barn av hämnd. Dalarömannen och Salamannen. Jag ser en viss skillnad dock.

Dalarömannen: Tog bort stegen från våningssängen, tände på huset, låste dörren. Barnen fick lida en masse. Han skickade ett sms "hämnden är ljuv, din idiot". Han vågade inte ta sitt liv utan stack till Öland (om jag minns orten rätt). I domstolen sa han att "jag fattar inte, jag känner mig inte ens ledsen" (el något liknande).

Salamannen: Skjuter barnen. Han säger i en livesändning att barnen sov och inte märkte något. Han gråter alldeles förtvivlat i en livevideo, och verkar helt knäckt. Han tvekar inte att ta livet av sig själv. Om något sms är skickat är det i så fall inte verifierat. Nån här i forumet påstår det, men vad innehållet är kan hen inte redovisa.

Same, same but different. Ganska stora skillnader kan jag tycka. Vet inte vad man kan dra för slutsats av det hela, men medan jag tror Dalarömannen var renodlat ond så känns Salamannen mentalt sjuk i någon slags djup depression samt alkoholpåverkan.
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-30 kl. 21:28.
Citera
2019-01-30, 21:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Betala räkningar och skriva brev kan han mycket väl gjort full. Låter inte klokt om han planerat detta nykter, att han tänkt det länge nykter kan vara möjligt men som han säger i videon att han trodde aldrig det skulle hända.

Det verkar ju som att hon knäckt honom rejält i vart fall.
Dalaröpappan som brände inne två barn var inte full när han planerade morden och det var hat och hämnd som drev honom.
Har man sett liven så är det hat och hämnd som driver SR också.

SR har förberett sig i dagar och han var troligen nykter under förberedelserna men på kvällen när allt skulle ske så styrkte han sig med alkohol för att kunna genomföra det.

Dalaröpappan gjorde allt nykter och det var ingen som hade knäckt honom!
Men uppbrottet från sambon knäckte honom och det har inget med mamman att göra mer än att hon inte ville ha honom längre för ha var så knepig.

Varför någon måste ha knäckt SR förstår jag inte.
Det är skillnad på att bli knäckt av någon och att bli knäckt av något.
SR blev troligen knäckt av att Karin lämnade honom och han kunde inte få henne tillbaka, men hon ska inte ha någon skuld för det.

Varför hon lämnade vet bara hon och några av hennes nära. Men det finns uppgifter i tråden om att SR drack mycket, var lynnig, labil och opålitlig och dessutom otrogen och kladdade på och uppvaktade andra kvinnor.
Han tuggade ihop till sin situation själv och med hans svaga psyke så blev resultatet förödande.

Hur menar ni som tror att hon har knäckt honom?
Skulle hon ha stannat kvar i ett sjukt förhållande och stå ut med skiten för att hålla honom och barnen vid liv?
Tänk lite för helvete!
Citera
2019-01-30, 21:29
Medlem
Fortfarande ingen som vilket typ av vapen han använde?
Citera
2019-01-30, 21:30
Medlem
Ciaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det finns mängder med likheter men tyvärr får vi inget facit i form av fup och dom i det här fallet när mördaren tog sitt liv. Men det är HÄMNDMORD och inget annat.
Det blir en fup men den blir inte offentlig tyvärr.
Hade fupen blivit offentlig så hade vi med största sannolikhet fått läsa liknade saker som i Dalarö fallet. Den mamman kunde ju aldrig tro att pappan skulle mörda barnen och han hade också planerat det.

Det pratas så mycket om att SR var blockad av Karin och troligen var han blockad på facebook och instagram men han var inte enligt trovärdiga källor blockad för sms.
Karin fick ju ett sms som gjorde att hon åkte till hans bostad efter morden på kvällen.
När man har barn tillsammans så är det självklart att någon linje måste finnas öppen och det räcker med telefon.
Men det finns ingen som helst anledning att han ska ha tillgång till facebook och instagram och med tanke på vad vi vet om hans skrivande på kvällarna, troligen på fyllan, så kan jag mer än väl förstå dom blockeringarna.

Problemet i den här tråden är att det sitter en massa kvinnohatare här som gärna vill lägga skulden på mamman, sjuka jävlar Hoppas verkligen att dom inte har varken en partner eller barn.

Alla dissekerar inte och vill gärna har info för att kunna förstå det hela.
Tack för att du vill dela med dig av det du vet.

Bra och klokt inlägg!
Citera
2019-01-30, 21:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Min fetning ovan: Har du någon professionell källa till att detta skulle vara ett motiv till utvidgat självmord? Eller är det bara din egen tanke? Varför tar då inte alla föräldrar med sig sina barn i döden? Alla är ju fästa vid sina barn. Nej, det där är bara dumheter. Han dödade barnen för att de var verktyg i hans hämnd på sitt ex. Det är den förklaring som professionella källor ger.
Exakt det som jag fetade och många tycks inte ha någon som helst kunskap om hämndmord.
Läs på lite innan ni svävar ut i det blå och en massa hittepå.
Citera
2019-01-30, 21:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Karin är ju INTE intressant alls, då vilken kvinna som helst hade kunnat lämna denna man med samma resultat!
Om man inte klarar av att bli lämnad ska man kanske inte gå in i en relation. Det är allas rätt att lämna och på vilket sätt man önskar. Man är ALDRIG ansvarig för den lämnade när relationen är slut.
Vad är det för j:a mentalitet här inne. Hoppas ni lever som ni lär.
TACK! Helt rätt. Det hade varit intressant att få veta hur han har fungerat i andra relationer innan både Karin och Anna.
Han är 46 år nu och Anna hängde sig 2007 och då var han runt 34 år gammal.
Hur länge var dom tillsammans innan hon hängde sig?
Hade han andra långa förhållanden innan Anna.

Ska vi förstå den här mannen så behöver vi mer info men för min del räcker det med infon som många har gett som kände SR eller vänner till honom.
Några ord från LawNumberSix som man verkligen kan ta fasta på är dessa och det förklarar väldigt mycket.

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Och detta från LawNumberSix som till skillnad från många andra har information från närstående till SR.

Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in