Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Anna verkar ha delat inlägget med insamlingen på sin FB också. KA har väl fler vänner och bekanta som delar inlägget för större spridning.
Ja det är två insamlingar igång till KA.
Den första är startad av KWF som är KA:s vän och uppfödare till hennes hundar. Där är även KA taggad i inlägget. Startad 12 feb 2019. Det finns många bilder på barnen där.
INSAMLING till Karin Andersson
Den här fantastiska kvinnan har varit med om det absolut värsta en människa kan behöva uppleva. På sin födelsedag den 23 januari 2019 förlorade hon båda sina barn Melker och Walter på värsta sätt. Pojkarna blev skjutna av sin egen pappa, de var bara 5 och 7 år gamla.
Karin har nu sitt livs största utmaning framför sig, att hitta en ny mening med livet, att finna orken och viljan att fortsätta kämpa för att kunna fortsätta leva och inte fastna i sorgen.
Hur en människa klarar av ett sånt här trauma vet jag inte, men jag hoppas att det finns en inre styrka, som driver de smulor som finns kvar av Karins hjärta framåt.
Hennes hundar finns i hennes liv och de hjälper henne att kliva upp ur sängen, att äta och att komma ut och få frisk luft. Men ska hon någonsin kunna leva på riktigt igen behöver hon mer än så.
För Karin har hästarna alltid varit en väldigt viktig del, och hon tror att det kan vara dom som kommer kunna hjälpa henne att se framåt.
Jag vill nu att vi alla som kan och vill, ska försöka hjälpa Karin att komma en bit på vägen mot hennes stora dröm och önskan, att en dag kunna köpa en egen islandshäst.
Genom att vi alla bidrar med det lilla eller stora vi kan, så kanske vi kan hjälpa Karin en liten bit på vägen, mot hennes nya framtid, mot viljan att fortsätta leva.
Ni som vill bidra kan swisha valfri summa till 070-9980991. Skriv gärna GÅVA som meddelande.
Vill du hellre föra över via bank kan det göras till Nordeakonto (3204) 01 48604.
Utomlands ifrån till BIC/Swift: NDEASESS, IBAN: SE3130000000032040148604.
Vill du vara anonym så ange det eller skriv det direkt till mig. Annars kommer Karin få namn på alla som bidragit.
(Karin har godkänt detta.)
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Den andra är startad av AnnaE som fyller år samma dag som KA och som är en av hennes bästa vänner. Startad 13 feb 2019
Karin Andersson är kvinnan, mamman och min absoluta bästa vän❤️ som förlorade sina barn i en fruktansvärd tragedi den 23e Januari 2019!
På våran födelsedag ändrades hela världen och hoppet om liv, ljus och en bättre plats försvann!
Tillsammans via detta kan vi samla in pengar till Karin, dels för att hon ska kunna köpa sig den där islandshästen hon alltid velat ha, men oxå kunna finansiera denna begravning för världens underbaraste, härligaste och varmaste barn! Allt för att hon ska kunna se ett litet ljus i detta overkliga mörker!
Min önskan är att alla skänker det lilla, med det lilla kan vi förändra vardagen för denna varma kvinna som förlorat allt! Tack!
https://www.facebook.com/donate/285480332143632/
AnnaE har även delat den första insamlingen på sin facebook.