2019-02-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mincol
Jag fråga varför inlägget försvann, då jag ville bidra med en slant. Fick till svar att hon ändrade till privat inställning för att hon skulle landa lite i detta o inte längre fram inse att hon ångrar att det spridit sig så stort. Jag swishade en slant. ♥️
Jag hoppas ingen blir lurad att swisha pengar... det har hänt tidigare.
Mitt tips är att inte föra över några pengar innan Ni är 100% säkra på att det går till rätt person!
Citera
2019-02-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Mitt tips är att inte föra över några pengar innan Ni är 100% säkra på att det går till rätt person!

Numret var till den Karin som la ut inlägget. Får hoppas att inte det finns människor som gör detta för egen vinning. Men det finns såklart folk till allt
Citera
2019-02-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mincol
Numret var till den Karin som la ut inlägget. Får hoppas att inte det finns människor som gör detta för egen vinning. Men det finns såklart folk till allt

Eftersom även KA är taggad i inlägget så betvivlar jag starkt att det handlar om att lura någon
Citera
2019-02-14, 14:28
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har alltid slagits av att de som påstår sig "förklara", alltid har förklaringar som förminskar förrövarens eget ansvar. "Han var full", "Han var sjuk", "Hans fru drev honom till det" yada yada.

Min förklaring till morden på pojkarna är att Samuel hade en narcissistisk, psykopatisk personlighet. Han klarade inte av att se sin egen del i sitt havererade förhållande utan allt var exets fel. Dela på gemensamma tillgångar kan tyckas normalt när man går skilda vägar. Men i Samuels värld utpressade Karin honom. Och så blockade hon honom på olika ställen - kanske inte så konstigt om man har en narcissistisk psykopat efter sig, men i Samuels värld var det Karin som återigen var att klandra. Han rationaliserade morden på pojkarna inför sig själv med att han menade att de vantrivdes hos modern - och då kunde de lika gärna dö, som straff för Karin.

Det finns inget försvar för hans handlande, men visst finns det en förklaring.

Japp, håller med!
Citera
2019-02-14, 14:28
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man inte kan försöka förstå vad som kan ligga bakom en oönskad händelse kan man aldrig heller ingripa i tid och förhindra att den återupprepas igen av någon annan men med samma förödande resultat. Då har man inte lärt sig någonting.

Exakt...
Citera
2019-02-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Insamlingen är 100% seriös!
Telefonnumret som är angivet innehas också av kvinnan KWF som har lagt ut inlägget i vilken också KA är taggad.
Citera
2019-02-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singleheart
Eftersom även KA är taggad i inlägget så betvivlar jag starkt att det handlar om att lura någon

Så jag med tänkte..
Citera
2019-02-14, 19:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Det pratades lite om en ev insamling till Karin.
Detta är saxat från Facebook.

INSAMLING till Karin Andersson

Den här fantastiska kvinnan har varit med om det absolut värsta en människa kan behöva uppleva. På sin födelsedag den 23 januari 2019 förlorade hon båda sina barn Melker och Walter på värsta sätt. Pojkarna blev skjutna av sin egen pappa, de var bara 5 och 7 år gamla.
Karin har nu sitt livs största utmaning framför sig, att hitta en ny mening med livet, att finna orken och viljan att fortsätta kämpa för att kunna fortsätta leva och inte fastna i sorgen.
Hur en människa klarar av ett sånt här trauma vet jag inte, men jag hoppas att det finns en inre styrka, som driver de smulor som finns kvar av Karins hjärta framåt.
Hennes hundar finns i hennes liv och de hjälper henne att kliva upp ur sängen, att äta och att komma ut och få frisk luft. Men ska hon någonsin kunna leva på riktigt igen behöver hon mer än så.
För Karin har hästarna alltid varit en väldigt viktig del, och hon tror att det kan vara dom som kommer kunna hjälpa henne att se framåt.
Jag vill nu att vi alla som kan och vill, ska försöka hjälpa Karin att komma en bit på vägen mot hennes stora dröm och önskan, att en dag kunna köpa en egen islandshäst.
Genom att vi alla bidrar med det lilla eller stora vi kan, så kanske vi kan hjälpa Karin en liten bit på vägen, mot hennes nya framtid, mot viljan att fortsätta leva.
Ni som vill bidra kan swisha valfri summa till 070-9980991. Skriv gärna GÅVA som meddelande.
Vill du hellre föra över via bank kan det göras till Nordeakonto (3204) 01 48604.
Utomlands ifrån till BIC/Swift: NDEASESS, IBAN: SE3130000000032040148604.
Vill du vara anonym så ange det eller skriv det direkt till mig. Annars kommer Karin få namn på alla som bidragit.
(Karin har godkänt detta.)

https://m.facebook.com/story.php?sto...5&id=505784234
Jag har tittat på detta och många som har swishat är vän med den som startade insamlingen och hon är också vän med KA.
Vänner till den som startade insamlingen fortsatte att swisha även när den låg bara för vänner och det borgar i alla fall för mig att det är seriöst.
Dom har något gemensamt och det är hundrasen dom båda har.
Hittar inget lurt i detta och kommer självklart att lämna ett bidrag.
Senast redigerad av Timeout 2019-02-14 kl. 19:34.
Citera
2019-02-14, 21:50
Medlem
Är det två insamlingar an två olika?

https://m.facebook.com/anna.engstrom.5832?fref=pb
Citera
2019-02-14, 21:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theexecutioner
Är det två insamlingar an två olika?

https://m.facebook.com/anna.engstrom.5832?fref=pb

Anna verkar ha delat inlägget med insamlingen på sin FB också. KA har väl fler vänner och bekanta som delar inlägget för större spridning.
Citera
2019-02-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Anna verkar ha delat inlägget med insamlingen på sin FB också. KA har väl fler vänner och bekanta som delar inlägget för större spridning.
Scrolla ner, annat swish nummer och text.
Citera
2019-02-14, 22:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det är två insamlingar igång till KA.
Den första är startad av KWF som är KA:s vän och uppfödare till hennes hundar. Där är även KA taggad i inlägget. Startad 12 feb 2019. Det finns många bilder på barnen där.

INSAMLING till Karin Andersson

Den här fantastiska kvinnan har varit med om det absolut värsta en människa kan behöva uppleva. På sin födelsedag den 23 januari 2019 förlorade hon båda sina barn Melker och Walter på värsta sätt. Pojkarna blev skjutna av sin egen pappa, de var bara 5 och 7 år gamla.
Karin har nu sitt livs största utmaning framför sig, att hitta en ny mening med livet, att finna orken och viljan att fortsätta kämpa för att kunna fortsätta leva och inte fastna i sorgen.
Hur en människa klarar av ett sånt här trauma vet jag inte, men jag hoppas att det finns en inre styrka, som driver de smulor som finns kvar av Karins hjärta framåt.
Hennes hundar finns i hennes liv och de hjälper henne att kliva upp ur sängen, att äta och att komma ut och få frisk luft. Men ska hon någonsin kunna leva på riktigt igen behöver hon mer än så.
För Karin har hästarna alltid varit en väldigt viktig del, och hon tror att det kan vara dom som kommer kunna hjälpa henne att se framåt.
Jag vill nu att vi alla som kan och vill, ska försöka hjälpa Karin att komma en bit på vägen mot hennes stora dröm och önskan, att en dag kunna köpa en egen islandshäst.
Genom att vi alla bidrar med det lilla eller stora vi kan, så kanske vi kan hjälpa Karin en liten bit på vägen, mot hennes nya framtid, mot viljan att fortsätta leva.
Ni som vill bidra kan swisha valfri summa till 070-9980991. Skriv gärna GÅVA som meddelande.
Vill du hellre föra över via bank kan det göras till Nordeakonto (3204) 01 48604.
Utomlands ifrån till BIC/Swift: NDEASESS, IBAN: SE3130000000032040148604.
Vill du vara anonym så ange det eller skriv det direkt till mig. Annars kommer Karin få namn på alla som bidragit.
(Karin har godkänt detta.)
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Den andra är startad av AnnaE som fyller år samma dag som KA och som är en av hennes bästa vänner. Startad 13 feb 2019
Karin Andersson är kvinnan, mamman och min absoluta bästa vän❤️ som förlorade sina barn i en fruktansvärd tragedi den 23e Januari 2019!
På våran födelsedag ändrades hela världen och hoppet om liv, ljus och en bättre plats försvann!
Tillsammans via detta kan vi samla in pengar till Karin, dels för att hon ska kunna köpa sig den där islandshästen hon alltid velat ha, men oxå kunna finansiera denna begravning för världens underbaraste, härligaste och varmaste barn! Allt för att hon ska kunna se ett litet ljus i detta overkliga mörker!
Min önskan är att alla skänker det lilla, med det lilla kan vi förändra vardagen för denna varma kvinna som förlorat allt! Tack!
https://www.facebook.com/donate/285480332143632/

AnnaE har även delat den första insamlingen på sin facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in