Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Han borde ha varit nykter under planeringen av allting. Pappersarbetet som skulle underlättat för syrrorna inför bouppteckningen bland annat. Men visst var han påverkad inför avrättningen av barnen och när han streamade. Det var ju så synd om honom så var så utsatt och bortstött av sitt ex.
Blir lika förvånad varje gång jag läser om hur folk försöker förstå honom. Jo, han han var ledsen, knäckt och tillegentligjord men hur många är inte det. Ja, han hade möjligtvis en diagnos och det är han inte ensam om.
Han hade ett val att låta bli att döda sönerna som de allra flesta skulle ha gjort i hans situation.
Jag har än inte sett någon som förstår honom? Lär ju inte vara direkt många i sådana fall. Bara en massa postare som försöker idiotförklara oss som vill ha en orsak, nyfikna om vad GM menar med det han säger i Videon. Och om Karin har en del i att han blev så dålig som han var vid morden.. pga att han faktiskt hävdar det själv. Om nu någon tycker synd om honom, Vad är det att ens bry sig om? Är väl inte direkt FB-postarens tankar och funderingar om vem dom tycker synd om vi skall diskutera här, är det?
Nog om det... Nu säger han ju själv att han bara har betalat räkningar. Det har jag gjort under alkoholpåverkan också. Vi vet inte hur många eller omfattning alls av det. Vi vet inte heller hur mycket han har druckit... Om han nu har gjort det. Jag tror att han har varit påverkad under kvällen.
För att vara påverkad och få en Psykos av droger eller alkohol så måste man inte vara stupfull.
En annan intressant sak... Man använder sådana saker som detta med räkningar och att barnen sov för att på något vis påvisa att Samuel på något vis var medveten och kall. Men när man påvisar att han nämner att han är utpressad av Karin, Då är det helt plötsligt Psykos och Alkohol svammel. Med andra ord så väljer man själv vad av det han säger i Videon som är sant. Och vad som är Svammel och bör tas med en nypa salt. Men lyssnar man rakt av utan att använda det man vill för att stärka sina argument så har han betalat av räkningarna så att bouppteckningen skall bli lättare för syrrorna. Inget mer än så vad gäller den biten...
Inte heller vet vi hur detta brev han skrivit såg ut, behöver ju inte direkt vara sakligt och rakt som vissa verkar tro. Inte heller vet vi när han skrev det. Det kanske han skrev efter han sköt... Jag skrev om det förut men ingen verkar ha svarat. Nu vet inte jag om tidslinjen är klar. Men enligt vissa här i tråden så sköt han barnen, skrev till Karin som kom en timme efter det. Han skjuter sig när hon kör in på gården. Vilket enligt "vittnen" i tråden skall ha skett en timme efter hon fick SMS. Alltså har han lite drygt 55 minuter på sig efter morden att fixa dessa saker. Alltså (om inte annat är bevisat i tråden) så kan han då ha gjort i ordning allt detta efter morden.. Vad har han annars gjort i 55 minuter? Om han ens skrev till karin direkt efter Morden.. Vet vi ens det? Eller har han haft ännu mer tid där. Han kanske tex sköt barnen 20 minuter innan han SMSade Karin om vad han gjort.
Alltså... Supa supa, Pang pang, Pang Pang. aktivitet i 55 minuter, Startar live sändning i 4-5 minuter. Skjuter sig själv.
Om någon tidslinje är fastställd skulle jag gärna se den i någon slags summering? Vore intressant. Så man slipper spekulera i sånt som redan är löst.