2019-01-28, 22:45
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hade han sett att det var KAs bil så tror jag inte att han hade haft samma brådska att skjuta sig. Tror att han bara såg eller hörde att det kom en bil och fick bråttom att skjuta sig.

Det är det som är min poäng. Eftersom skottet hördes först när Polis kom till plats, så borde SR haft 10-30 minuter. Vad gjorde han? Skulle han inte springa ut och få tillfredsställelsen att se KA i ögonen efter vad han gjort?

Eller satt han i poolen som patrick bateman i american psycho's slutscen
Citera
2019-01-28, 22:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvinet
Jag försvarar inte pappan nu, avskyvärt handlande gällande barnen 😢

Jag är en medelåldersman, något yngre än GM. Alltid vart ”klok och korrekt i mitt uppförande”. Oftast för snäll för mitt eget bästa och blivit utnyttjad ekonomiskt och känslomässigt många gånger genom åren.

Har själv gått igenom skilsmässa mm under sista 1,5åren efter en relation där jag var rejält nedtryckt, psykiskt misshandlad och ekonomiskt utnyttjad.
I början hade vi varannan vecka på barnet trots hon drog 8mil bort. Sen när det var dags för henne att börja jobba igen fick jag ett sms där hon krävde att jag skrev över barnet så hon kunde lösa barnomsorg då vi inte kunde ha på olika orter inom samma län.
Läsa det smset fick mig att bryta ihop totalt! Som tur är har jag närstående familj och vänner jag kunde ringa då. Pratade med familjerätten direkt dagen efter och tårarna sprutade ur mig.
Dagen efter hade exet insett att det var klokt att inte bryta upp barnet från tryggheten med förskola, bostad mm.

Men få ett sånt krav efter många års psykisk misshandel, ekonomin körd i botten pga räddat henne, erbjöd mig t.o.m att låna 50000 så hon skulle ha ett startbidrag på nya orten!
Övrig info gällande vår relation var att jag var mer förälder än hennes barns riktiga föräldrar var under våra år tillsammans, jag räddade hennes ekonomi på bekostnad av min, jag fick besöka farbror doktorn för både en och två smittbara sjukdomar som hon mot alla odds fick mig att tro att jag vart otrogen trots 100% trohet från min sida.

Hon tog allt hon ville från bostaden när jag jobbade, både en och annan familjeklenod som försvann, allt som köpts gemensamt försvann, någon enstaka pryl till barnet var kvar, lika med kläder, ett par ombyten fanns kvar trots jag och min släkt köpt massvis med kläder och leksaker.

Vi vet inte hur deras relation var, men hade inte jag haft stöd från familj, vänner och familjerätt som fick mig att se framåt istället för att älta det som händer, då vette tusan vad som hänt med mig. Jag vet inte själv om jag gått ner mig eller ryckt upp mig.
Kan tillägga att barnet mår bra, bor hos mig mesta tiden, vill helst inte besöka mamman men barnet har rätt till en mamma så länge barnet inte behandlas illa.

Människans beteende är så olika från person till person, så spekulera hit och dit är bara spekulationer. Ingen har rätt eller fel, men idiotförklara andra för dom inte tycker som en själv är fel.

Lider med alla anhöriga oavsett sida, lider med mamman som förlorat sina barn, lider med pappan som inte såg någon annan utväg, lider med barnen som aldrig fick växa upp.

Det låter hemskt. Beklagar allt du har fått genomlida. Skönt att läsa att du och barnet har det bra nu.

Jag är dock säker på att under hela helvetet du gick igenom funderade du aldrig någonsin på att mörda ditt barn, likt Samuel gjorde och slutligen t.o.m. valde att begå själva handlingen.
Citera
2019-01-28, 22:46
Medlem
Langa hans instagram någon?
Citera
2019-01-28, 22:49
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Det är det som är min poäng. Eftersom skottet hördes först när Polis kom till plats, så borde SR haft 10-30 minuter. Vad gjorde han? Skulle han inte springa ut och få tillfredsställelsen att se KA i ögonen efter vad han gjort?

Eller satt han i poolen som patrick bateman i american psycho's slutscen
Vem har sagt att skottet hördes först när polisen kom? Det där får du faktiskt verifiera med nån länk eller källa!
Citera
2019-01-28, 22:51
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vem har sagt att skottet hördes först när polisen kom? Det där får du faktiskt verifiera med nån länk eller källa!

Jamen jag baserar det på vad expressen inte vet säkert men som dom har något som pekar på.

Detta tillsammans med att polis inte ens vill bekräfta att dom var först på plats.

Det är inte något "spik" som man säger på travspråk -- men det lutar dit
Citera
2019-01-28, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Tänkte bipolär, med nasirsistsk o psykopatiska drag, dom är ofta väldigt sociala, trevliga och faller sedan djupt. Drar med sig allt och alla i fallet.

Det låter oxå rimligt. Dom med dom dragen är ju som du säger. Dom gör allt för att hålla en fasad att allt är perfekt på ytan. Blir det för mycket eller att man går emot dom då jävlar får man känna att man lever.
Citera
2019-01-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om SR har mått dåligt i 2.5 år och omgivningen till slut märkte det också... då undrar jag hur det såg ut i hemmet.
Att bo med någon som är ständigt nere och växlar sinnesstämning är ett rent helvete och vill han då inte söka hjälp så går ju förhållandet i sank till slut.

Tror faktiskt inte på uppgifterna om 26 åringen. Tog förhållandet mellan SR och KA slut i juni-juli förra året och hon flyttade i augusti så borde vi ha hört mer om KA:s nya förhållande.
Folk på små orter har väldigt svårt att hålla tyst och skvallrar gärna men inget har läckt ut här.

Om det nu är så att SR mått dåligt i 2,5 år och dessutom hade någon form av vårdnad av barnen.
Ja då kan jag tycka att det är förbannat märkligt att ingen reagerat och agerat med en anmälan för barnens väl och ve.

Var paret bara isär i ca 6 mån ?
Citera
2019-01-28, 22:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det är precis det jag vill veta.
Vad fick S att begå detta så fruktansvärda. Det måste finnas ngt mer än enbart hämnd.
För som sagt Ingen frisk människa mördar sina barn.
SR är varken den första eller den sista som mördar barnen för att hämnas på exet. Det har hänt förut och kommer att hända igen.
När kontrollerande, svartsjuka män blir lämnade då kan helvetet bryta ut. Det sitter i deras personlighet som har en medfödd störning och sen kanske dom även är borderline som pappan på Dalarö. Han är en narcissist med borderline.
Normal män är varken kontrollerande eller svartsjuka på det viset.
Dom blir farliga när dom mister kontrollen och 17-18 kvinnor mördas per år av en man dom har eller har haft ett förhållande med.
Tyvärr går vissa ett steg längre och mördar barnen i ren hämnd mot kvinnan.
Hämndmorden har alltid funnits och kommer alltid att finnas... tyvärr
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej långt ifrån. Minns många. Ja tyvärr är det en typ av hedersmord, hämndmord mot mamman.
En pappa i Kungsbacka ströp 1995 sin 11 åriga dotter vid en separation. Han ströp henne i bilen på en parkeringsficka i Onsala. Det beskrevs som ett svartsjukedrama.
Finns tråd tror jag, men hittar den inte.

Det här fallet finns det tråd om, 8 maj 2010. (FB) Tre personer har hittats döda i en bostad utanför Falköping
En 62-årig pappa skjuter sina två barn, 10 och 11 år gamla, en flicka och en pojke, i sitt hem i Gudhem, strax utanför Falköping. Föräldrarna hade separerat.
http://www.gp.se/familjedrama-bakom-...fall-1.1006026

Dalarö 2013-09-29. Pappan 40 år gammal ville hämnas på mamman.
Tråd finns (FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Han låste in sina tre barn i en stuga och tände på och åkte därifrån.
Två barn brann inne, pojkar tre och fem år, och ett lyckades ta sig ut, flicka 7 år.
Han ville hämnas på mamman och skickade ett sms med texten "Hämnden är ljuv, din jävla idiot."
https://www.metro.se/artikel/dalar%C...a-barn-inne-xr
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...barn-pa-dalaro

Det finns så många fler, t.ex pappa slängde bebis nedför kraftverk men tack och lov överlevde det barnet som genom ett mirakel.
Tråd finns. (FB) Pappa misstänkt för mordförsök på sitt barn, Bispgården, Ragunda, Jämtland 14/8-16

Förstår fan inte vad det är för fel i huvudet på dessa män som ska hämnas på mamman till barnen för att hon har lämnat dom eller hotar att lämna dom.

En studie:
I en ny studie, som pu*blicerats i Journal of Clinical Psychiatry, har forskare från Karolinska Institutet undersökt samtliga fall som inträffat i Sverige under åren 1973–2008 för att studera om de skiljer sig från andra fall av dödligt våld.

Genom nationella register kunde forskarna identifiera alla fall där minst en av föräldrarna dömts för mord på barnet. Om föräldern dött i självmord vid samma tillfälle räknades även det som ett fall. Under de 35 år som studien täcker identifierade forskarna 151 indi*vider som sammanlagt dödat 184 barn.

Man kan urskilja olika grupper: föräldrar som dödar barn som hämnd mot partnern, misshandel som med eller utan avsikt får dödlig utgång, samt barmhärtig*hetsmord.

– I bara 15–20 procent av fallen beror dödsfallet på aggressivitet mot barnet. Men i de allra flesta fallen av filicid är barnet bara ett verktyg i en konflikt mellan föräldrarna eller ett offer för förälderns depression som leder till ut*vidgat självmord där även barnet dödas, säger Hans Te*rin.

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn
Citera
2019-01-28, 23:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Jamen jag baserar det på vad expressen inte vet säkert men som dom har något som pekar på.

Detta tillsammans med att polis inte ens vill bekräfta att dom var först på plats.

Det är inte något "spik" som man säger på travspråk -- men det lutar dit
Du sa att "eftersom polisen kom först". Låter inte som spekulation. Det har stått, överallt: "Expressen erfar". Vilket betyder att det definitivt inte är bekräftat från polisen.
Citera
2019-01-28, 23:04
Medlem
Flashig78s avatar
Vi kan bara konstatera, gm historien, att vill du komma åt morsan så gör du henne mest illa genom att göra illa barnen. Så enkelt och så vidrigt.
Citera
2019-01-28, 23:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Mest troligt hade väl även KA varit död då också, om han förstått att bilen vilken rullade in på gården var KA:s och inte Polisens.
Tror också det slutat så.
Citera
2019-01-28, 23:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vi kan bara konstatera, gm historien, att vill du komma åt morsan så gör du henne mest illa genom att göra illa barnen. Så enkelt och så vidrigt.

Jag har knappt läst i tråden idag. Vad har fått dig att ändra uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in