2019-01-24, 22:12
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbatroZZor88
Rimligt. Hans omslagsbild är uppladdad 18 januari och den har hon satt en kärlekslike på. Spyr i munnen.

Varför då? Varför stör det er så mycket att hon träffat en afghan?
Citera
2019-01-24, 22:15
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbatroZZor88
Rimligt. Hans omslagsbild är uppladdad 18 januari och den har hon satt en kärlekslike på. Spyr i munnen.

Varför lägger ni ut människor som inte har med saken att göra?
Citera
2019-01-24, 22:16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Afghanen måste vara denna snubbe som lajkat hennes sista FB-bild.

https://www.facebook.com/mohamad.ahm...rofile_browser

Mamman har kommenterat och satt ett hjärta på den här bilden.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Är det anabola snubben pappa är så svartsjuk på så att han dödar sina egna barn?

Snacka om betacuck
Citera
Avstängd
Män mår sämre än kvinnor efter en separation. En man förväntas klara sig själv. Det ursäktar såklart inte morden. En man som söker hjälp när han mår dåligt är riktig man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag känner ingen empati med mördaren då jag inte kände honom, helt logiskt. Hade jag känt honom hade det varit en annan sak. Som jag sa, tankarna går till barnen och frun, oavsett vad hon gjort eller inte gjort.

Kan du inte sätta dig in i vad som måste ha hänt i hans sinne för att komma till denna extrema slutsats?
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Det där måste vara en.screenshot från filmen, då man kan se att han ser rödgråten ut. Nu tror jag faktiskt att filmen finns hos ett par men att folk inte vill dela med sig utav den, vilket man får ha full respekt för.

Ja, VLT har den, det skriver dom också. Edit: Sala Allehanda sitter på filmen.

Citat:
Tyvärr har jag med anledning av min roll i mediebranschen av yrkesmässiga skäl tvingats att se livesändningen där den mordmisstänkte mannen i klarspråk berättar om hur han sköt sina barn, hur han ämnade att se till att han själv inte hamnade i fängelse och om hur han planerat för dem som blev tvungna att hantera dödsboet efteråt.

Mannen var definitivt inte i balans.

Mannens tårar visade upp en trasig själ.

Mannens ord vittnade om planerade mord.

Om jag önskar att jag kunde göra Facebook-filmen osedd, hur känner då mannens bekanta som faktiskt såg den live?

Traumatiskt.
Senast redigerad av karlinge 2019-01-24 kl. 22:25.
Citera
2019-01-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Mamman först till platsen? Dom som har sett videon säger ju att han säger att ”Nu kommer polisen, vi hörs hej.”

Jag såg tidigare i tråden att två personer, som verkar bo i närområdet/känner MGM, pratade om en bil som anlänt till platsen innan polisen och att ”i den bilen satt mamman”.

Sen har det också diskuterats om att MGM ska ha sänt en video eller dylikt på mordet på barnen, till mamman.

Om detta stämmer vet jag ej, men personerna som diskuterade verkade seriösa.
Citera
2019-01-24, 22:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är fan mardrömsscenariot. Som du skriver så försvarar det inte hans ondskefulla dåd, men det finns fan inte många värre sett att bli lämnad på.

I hans sjuka huvud så ville han förmodligen inte att hans eget kött och blod skulle behöva beblanda sig med den personen som han hatade mest av allt och en anabola-afhgan som ungarna ogillade. Därför avslutade han deras liv.
Han hade väl kunnat skjutit skallen av dessa två istället, varför sina oskyldiga barn?
Bevisar bara att han var en feg stackare som gick på de svagaste!
Må han brinna i helvetet!
Citera
2019-01-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Jag vill vända på resonemanget som många har här inne. Hur kan man INTE uttrycka empati för denna man? Jag förstår inte. Tror någon på allvar att han ville sluta sina dagar som en barnamördare, sina egna barn dessutom? Nej, inte ens en fullblodspsykopat önskar väl det?

Självklart är det något i hans biologi(psykopati?) blandat med hans upplevelser som gjort detta. Jag ursäktar inte beteendet, självklart är det avskyvärt, men jag tror att man måste förstå att INGEN människa vill sluta sitt liv så här.

De som inte känner någon empati har förmodligen aldrig själva mått riktigt dåligt och varit i kris. Han var svårt sjuk och tyvärr finns ingen hjälp att få i dagens Sverige. Det kommer bli fler liknande fall när samhället sviker.
Citera
2019-01-24, 22:21
Medlem
Förstå mig rätt nu. Jag blir så provocerad av alla som skriver både här och på Instagram, att man inte kan förstå hur han kunde ta med barnen i sin död (nej det är inte ok och jag försvarar han INTE). Men, man KAN vara så sjuk och i detta helt övertygad att barnen inte får/kan tillåtas vara med någon annan, hämnd gentemot mamman. Deprimerad ända ner i avgrunden, plötslig psykos osv. Må dem två fina pojkarna få frid med mormor och resterande släckt, bortsett från deras hemska pappa.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Kan du inte sätta dig in i vad som måste ha hänt i hans sinne för att komma till denna extrema slutsats?

Nej, jag skiter i honom. Hans barn och fru är de oskyldiga i det fallet. Mannen har genomfört kallblodiga mord och bör bli ihågkommen just så. Han är historia.

Innebär inte att jag inte känner en stor empati för psykiskt sjuka (som inte mördat barn).
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Män mår sämre än kvinnor efter en separation. En man förväntas klara sig själv. Det ursäktar såklart inte morden. En man som söker hjälp när han mår dåligt är riktig man.

Japp det behöver vi ändra på. En man som söker hjälp är fortsatt en man. Nu kanske ingen psykolog i världen kunde ändrat just detta fall (en extremt bra en hade möjligen fått in honom under tvångsvård) men i det stora hela så behöver män acceptera mer om så är fallet att de är sjuka och i behov av vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in