Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-24, 11:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marifri
Något som är lite märkligt är att han startade häst igår vid 19:51 på Solvalla. Fjärdeplats och 7500kr.

En häst som han själv var delägare i dessutom.
Citera
2019-01-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Vän till Samuel skrev.
”Efter en tragisk händelse ikväll så är det många mer än mig som har svårt att sova. Jag ser min son sova fridfullt i sin säng men alla är inte lika lyckligt lottade. Vila i frid! 💔💙
Många tror att ett självmordsförsök är en självisk flykt eftersom personen inte bryr sig om de som blir lämnade. Jag kan säga er att när en person kommer till den punkten tror de verkligen att deras anhöriga kommer att få det mycket bättre när de är borta. Detta är psykisk sjukdom och inte egoism. Sanningen: depression är en fruktansvärd sjukdom och tycks obeveklig. Många av oss har varit nära kanten och vissa har förlorat vänner och anhöriga. Låt oss öppna ögonen för varandra och sluta sopa psykisk sjukdom under mattan. Om jag inte ser ditt namn, så förstår jag. Får jag be min familj och vänner att vänligen kopiera och klistra in denna status i en timme för att ge en stund av stöd till alla dem som har familjeproblem, ohälsa, kamper eller farhågor av alla slag och behöver bara Veta att någon bryr sig! Gör det för alla av oss, för ingen är immun. Hoppas få se detta på väggarna bara för moraliskt stöd. Jag vet att några kommer!!! Jag gjorde det för en vän och du kan också. Du kan kopiera och klistra in den här. Att kopiera helt enkelt hålla fingret på texten och valet kopiera visas. Klicka på den. Klicka sedan på din status och klistra in visas. ❣️❣️”

Vidrigt att jaga likes på döda ungarnas bekostnad. Fyfan vilken jävla idiot. Hade jag haft Facebook hade han fått veta det också.
Samuel själv hoppas jag ruttnar i helvetet, jävla svin. Skylla på psykisk sjukdom.... Jävla fegt.
Senast redigerad av RamlosaGranatapple 2019-01-24 kl. 11:14.
Citera
2019-01-24, 11:12
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Usch vilken hjärtskärande film det finns på hans två små pojkar på hans Facebook

Det är inte mycket som biter på mig känslomässigt efter många år på Flashback, men sånt här smärtar mig så något fruktansvärt mycket. Fy fan vad ledsamt och onödigt. De hade hela livet framför sig med julaftnar, födelsedagar och annat mysigt och roligt. Nu är de borta för alltid. Små charmiga ungar med glimten i ögat när man ser videon på dem.

Jag förstår inte hur man kan ens överväga tanken att göra något så egoistiskt och idiotiskt mot sina barn. Tänk er den ångest/rädsla/smärta de inblandade haft i ögonblicket för gärningsmannen dåd. Man får hoppas det gått fort över till andra sidan. Stackars barn. Idag går tankarna till er!
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Vet nån om han hade anställda? tar någon hand om hans hästar idag?

Eftersom han jobbade med trav så borde han ha skötare till hästarna och även folk dom tränade dem
Tror inte han gjorde allt själv
Borde finnas folk som tar hand om hästarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Med undantag för kroniskt sjuka som har obotliga sjukdomar och/eller smärta så har jag noll förståelse för de som begår självmord men jag kan inte klandra dem ändå på något vis eftersom jag inte sitter i deras sits - men att bestämma sig för att dra med barnen (eller andra) i samma vidriga handling är något jag inte kan få ihop det i mitt huvud och innan fallet i Bjärred så kan jag inte nämna ett tidigare fall här i Sverige...

Var en kvinna för ett par år sedan som arbetade på apotek och snodde med sig bland annat dolcontin och fentanylplåster hem. Satte massa plåster på sin lilla dotter och sig själv. Dottern dog men hon överlevde. Så inte ett lyckat exempel men ett försök och barnet dog ju.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Vad i hans posthistorik gör det trovärdigt att han ska ha sett detta klipp?

Hittar du några lögner där får du gärna säga till. Jag gjorde inte det. Varför en skribent helt plötsligt skulle börja ljuga efter 3.5 år på Flashback och just i denna tråd övergår mitt föestånd. Men du får gärna förklara det.
Citera
2019-01-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Ve4 du att det är så, eller spekulerar du?

Spekulerar, med viss säkerhet. Är en "klassiker" vid den typen av mord/självmord. Att mamman ska på något sätt få veta vad hon orsakat.
Kolla pappan i Dalarö som brände in sina barn, han smsade mamman på natten. "Hämnden är ljuv din jävla idiot eller något liknande" sedan vaknade hon av att poliser bankade på dörren.

Vilken jävla mardröm
Citera
2019-01-24, 11:13
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavernsolomon
Någon som möjligtvis hunnit göra en backup på videon? Går den att se nånstans?
Men snälla ni som frågar om filmen, sluta. Jag börjar förlora tron på mänskligheten.
Citera
2019-01-24, 11:15
Medlem
dragonfly08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Mamman bor endast några minuters bilfärd bort.
Vilket helvete hon har framför sig.

Synd om barnen, obehagligt! Men mamman förtjänar säkert smärtan. Hon var säker en hora som gjorde allt för att trycka ned gärningsmannen. Rätt åt henne men synd om barnen.
Citera
2019-01-24, 11:15
Medlem
Knepig jävel. Dubbel. Visste aldrig var man hade honom riktigt som person. Ena stunden pålitlig för att nästa skita i det mesta. Lynning skulle jag vilja säga. Och den uppfattningen jag fick att han också var kontrollerande. Kontrollmänniska framförallt när det gällde sin familj. Att hans tjej fick nog till slut var inte så överraskande. Märkligt att det kan finnas såna individer som ska kontrollera allt vad partnern och barnen gör och inte låta de ha egna liv.
Citera
2019-01-24, 11:16
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Vidrigt att jaga likes på döda ungarnas bekostnad. Fyfan vilken jävla idiot. Hade jag haft Facebook hade han fått veta det också.
Samuel själv hoppas jag ruttnar i helvetet, jävla svin. Skylla på psykisk sjukdom.... Jävla fegt.

Vilket as. Dessutom när det handlar om en jävla barnamördare.
Citera
2019-01-24, 11:17
Medlem
Pethuglins avatar
Detta är så hemskt. Mitt hjärta blöder och jag kommer aldrig att förstå varför han tog med sig barnen i döden.

Pappan hade planerat morden på barnen.

I en livesändning på Facebook som Sala allehanda tagit del av berättar den nu mordmisstänkta och döde mannen om att han dödat sina två barn, och planerar att ta sitt eget liv.

https://www.vlt.se/artikel/sala-kommun/pappan-hade-planerat-mordet-pa-barnen-erkande-i-livesandning-pa-facebook-jag-orkar-inte-mer

I livesändningen berättar mannen, som är i medelåldern, att han skjutit sina barn och att han inte vill sitta i fängelse för det han gjort.

"Jag orkar inte mer", säger han i sändningen.

Han berättar också att han planerat handlingen en tid och att han skrivit ett brev om hur allt ska hanteras efter hans död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in