Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-11, 20:33
  #25297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Du virker så skråsikker på at ingen av disse er GM, og prøver å overbevise andre her om det samme, ved å vise til argumenter som egentlig ikke underbygger det du sier. Noen spesiell grunn til det? Jeg er spendt på å høre din teori om hvem og hva som egentlig har skjedd, jeg, siden du har så sterke meninger om hvem og hva som ikke har skjedd. Så del gjerne.

Jeg har skrevet tidligere i dag hvordan det foregikk.
Citera
2020-05-11, 20:33
  #25298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Nei, det har du ikke. Jeg husker bare ikke hvem som nevnte vedkommende. Poirot er super til å huske hvem, hva og hvor, så jeg håper han kan svare dersom vedkommende som skrev om dette selv ikke leser det.

Jeg fant, men koblingen er muligens ikke så intr:

Ursprungligen postat av ronning
Kanskje uvesentlig, men ser også inne på fb-profilen, på siste oppdateringen til M*ts P*trick Ut*ngen, (fått barn for et par timer siden?), at en av de første som har gratulert med emoji, T*re B*hrfod, ser ut til å være T*re Iv*rsen (som byttet etternavn senere) som ble dømt til 13 års fengsel for drap på utested i Oslo i 2003. Utvikler mm., interesser i Russland.
Citera
2020-05-11, 20:34
  #25299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det hadde jeg ikke tenkt på at de kunne vært ødelagte i den forstand at de er revet av/har blod på eller lignende. Tenkte de bare lå på gulvet, og det var jo litt dårlig bevis for at hun var naken.
Jag skulle inte kunna redogöra säkert för om några kläder var borta i min garderob. En man som TH tror jag hade andra intressen än vad som fanns i AEH garderob och om något saknades där.
Citera
2020-05-11, 20:35
  #25300
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
interesser i Russland.

Viktig å passe seg her ja!!
Citera
2020-05-11, 20:37
  #25301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Jeg fant, men koblingen er muligens ikke så intr:

Ursprungligen postat av ronning
Kanskje uvesentlig, men ser også inne på fb-profilen, på siste oppdateringen til M*ts P*trick Ut*ngen, (fått barn for et par timer siden?), at en av de første som har gratulert med emoji, T*re B*hrfod, ser ut til å være T*re Iv*rsen (som byttet etternavn senere) som ble dømt til 13 års fengsel for drap på utested i Oslo i 2003. Utvikler mm., interesser i Russland.

vel, litt intr er det jo at han driver "Konsulentvirksomhet tilknyttet informasjonsteknologi"https://www.regnskapstall.no/roller-...hrfod_16920399
Citera
2020-05-11, 20:39
  #25302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Jeg har skrevet tidligere i dag hvordan det foregikk.

Da ber jeg deg sitere det innlegget.
Citera
2020-05-11, 20:41
  #25303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
RU fremstår nå som en TH avviste. Som ikke ga seg. Som plagede ham. Og som kan ha et selvstendig hevnmotiv. Vil tro politiet har utelukket dette. De ser ut til å jobbe med en hypotese der TH har samarbeidet med RU


Hvem er mellomleddet mellom Hagen og kryptofyren?? Kan noen snakke om elefanten i rommet!?

Jeg er ikke en som dømmer folk etter rykter og antagelser, men etter å ha sett hvordan Hagen lever.. Et «enkelt» liv, til milliardær og være, Særeiekontrakten med kona, +++.... vil annta at en sånn person heller ikke øser ut med penger til barna sine heller...
En teori (og dette er bare en teori) er at sønnen faktisk kan ha klekka sammen hele denne greia med sin litt shady venn på hybelen en kveld... Ting gikk til helvete og AEH ble «uheldig» drept.

Jeg har trodd det er T*m Hagen fra dag en. Men nå begynner jeg å tvile. Ja han er en gjerrigknark og alt annet enn en god ektemann, men er han en drapsmann?
Citera
2020-05-11, 20:41
  #25304
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja det høres ut som at det savnes bevis. Det hadde vært interessant å fått informasjon om alle bevisene som peker på TH som GM og informasjon om alle alibi-bevisene.

"Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt."

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien da den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ns-video-alibi

Jo, just det. Så var det, ja. Tack. Minns att jag läste det. Nä, då går det ju inte.

Man är ju beredd hålla med Holden där när han pratade om att bevisen inte är vad pressen tror. Det kan ju rent av ses som lite retfullt av åklagaren att ställa till allt rabalder över ngt som de inte tror på själva. Fast Hagen ansträngt sig så för att polisen ska tro på det — ’då brottet troligen ägt rum’.

Det kommer mer. Det är bara att luta sig tillbaka. Det här är ”norsk teater” när den är som bäst....

Nu kanske andra ”relationer” hör av sig självmant också...
__________________
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-11 kl. 20:46.
Citera
2020-05-11, 20:45
  #25305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Viktig å passe seg her ja!!
Sonet samtidig med Toska, begge i Bergen, Toska tok etterhvert IT utdannelse, hehe, dreamteam det da, hjernen bak Nokas slår til igjen..
Citera
2020-05-11, 20:47
  #25306
Medlem
Hvis noen kan få hunden som ble sperret inne av morderen til å snakke, kanskje en hunde psykolog?
Citera
2020-05-11, 20:47
  #25307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er nok bare begynnelsen på nedtoning.
Siden TH ikke har vært i avhør etter at de avhørte 32 åringen, og 32åringen bare ble sluppet hjem uten noe mer avhør, så regner jeg med politiet er på glattisen.

Slik jeg oppfatter det kan han nekte å samarbeide eller la seg avhøre.
Dersom man nekter å forklare deg, vil det bli opp til politiet om det skal innkalles til rettslig avhør ved domstolen. Ofte vil politiet gjøre dette dersom man har forklaringsplikt ovenfor domstolen. For domstolen er det kun siktede eller et vitne som har fritak for forklaringsplikt som kan nekte å forklare seg. Møteplikt har imidlertid alle uansett om det er avklart på forhånd at vitnet eller siktede vil nekte å forklare seg.
Politiet vil ofte vise til at en har plikt til å møte for å avklare om en skal forklare seg eller ikke etter Straffeprosessloven §230. Dette stemmer ikke helt. Dersom det er klart at man vil nekte å forklare deg, kan man si fra om dette til politiet. Da har man heller ikke møteplikt. Man kan i denne forbindelse vise til Ot. prp. nr. 66 (2001-2002) side 136;
- Dersom politiet etter å ha fått slik melding ikke har noen grunn til å tro at vitnet vil ombestemme seg, vil det etter departementets vurdering ikke lenger foreligge grunnlag for møteplikt og avhenting.” Samt Norsk Lovkommentar note 1778 til § 230; ”Det er derimot ikke grunnlag for å innkalle vedkommende dersom det allerede er klart at vedkommende ikke er villig til å forklare seg.
http://jusinfo.no/index.php?site=def...1930/1939/1941
Citera
2020-05-11, 20:49
  #25308
Medlem
Kan det ikke skje noe mer snart nå?
Kan de ikke pågripe en til?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback