Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 08:12
  #25897
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Poenget mitt er at det tilsynelatende tok politiet flere mnd, med omfattende etterforsking, analyser på kryss av landegrensern +++

Så tviler sterkt på at det var helt obvious for politet at de sto ovenfor et drapsåsted fra første time.

Det var flere som tenkte det fra første stund, men de kunne ikke la være å etterforske andre muligheter, derav nølingen med å fastlå det som et drap.
Citera
2020-05-13, 08:13
  #25898
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg skulle så INDERLIG like og vite hvorfor denne personen, ansatt hos TH skulle snakke med AEH om noe som har med TH sitt firma og gjøre.

Han som skulle ha fullstendig kontroll på alt. Han var jo hjemme. Noe som skurrer.

Nå har jo hun vært ganske aktiv i dette også.....Firmaet, altså...
Citera
2020-05-13, 08:14
  #25899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Politiet bekrefter at de diskuterte om de skulle pågripe Tom Hagen på nytt etter at han ble løslatt fredag, men de vil ikke svare på om de har flere beviser enn de la frem for retten."

"– Har dere flere beviser som dere ikke fremla for retten?

– Av hensyn til den pågående etterforskingen og faren for bevisforspillelse kan vi ikke kommentere dette noe nærmere nå."

https://www.tv2.no/a/11441964/

Ja, forstår at de ikke vil svare på det. Men det anser jeg som 100% sikkert at de ikke har. Skal de få bevist de grusomme og forferdelig tingene TH har gjort mot stakkars AEH avhenger det av hva de finner ut av nå mens TH er en fri mann.

Han har jo mest sannsynlig fått hjelp, og da må de finne vedkommende og kjøre knallhardt i avhør så kanskje.

Får vi en domfellelse? - jeg tviler.
Citera
2020-05-13, 08:15
  #25900
Medlem
allegragellers avatar
Det dröjde ändå tio veckor innan denna händelse blev känd. Vad gjorde TH under dessa 10 veckor, vad gjorde polisen?

-tog TH med sig trusselbrevet vid sin första träff med polisen eller låg det kvar i huset?

- ringde TH sina barn innan han ringde polisen? När blev barnen upplysta om vad som hänt och av vem?

- gick TH till jobbet dagen efter AEH försvann eller var han hemma i 10 veckor?

- när kom polisen till Sløraveien första gången?

- när började ”kommunikationen” med ”kidnapparna” och satt polisen bredvid TH när han ”kommunicerade” med dem?

- har polisen kopplat in en gärningsmannaprofilgrupp???
Citera
2020-05-13, 08:16
  #25901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var flere som tenkte det fra første stund, men de kunne ikke la være å etterforske andre muligheter, derav nølingen med å fastlå det som et drap.


Ja, det vet jeg. Men det gikk nok på at de umiddelbart skjønte det var TH, siden de fort skjønte at de sto ovenfor en psykopat fra første stund, ikke tekniske funn på åstedet.
Citera
2020-05-13, 08:24
  #25902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg skulle så INDERLIG like og vite hvorfor denne personen, ansatt hos TH skulle snakke med AEH om noe som har med TH sitt firma og gjøre.

Han som skulle ha fullstendig kontroll på alt. Han var jo hjemme. Noe som skurrer.

Jeg tror det var noe angående lønnskjøring. AE hadde startet med noe kantine der igjen, hadde hun ikke? Lagde mat til dem eller lignende, evnt at hun satt med regnskap på et vis. En venninne av henne nevnte det, at hun hadde begynt å jobbe litt igjen. Men mister man ikke pensjonen da? Hun hadde vel nådd en alder der minstepensjonen kommer på konto.
Citera
2020-05-13, 08:25
  #25903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Poenget mitt er at det tilsynelatende tok politiet flere mnd, med omfattende etterforsking, analyser på kryss av landegrensern +++

Så tviler sterkt på at det var helt obvious for politet at de sto ovenfor et drapsåsted fra første time.

Fornuftig resonement.
Citera
2020-05-13, 08:25
  #25904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Etter det jeg forstår så har kommunikasjon mellom denne motparten og TH foregått på to måter
1. Et antall ulike crypto- beløp betyr tilsvarende ulike meldinger. Hva de forskjellige beløp betyr har TH blitt instruert om i trusselbrev hvis ikke jeg husker feil.
2. Meldinger via kryptert epost.

Er denne teorien din basert på at denne unge mannen skal ha skrevet disse beskjedene til TH mot betaling? Og at dette skjedde mens hele Norge så på , og at 32-åringen ikke forsto hva han hadde takket ja til, selv om han så i avisene at det han holdt på med var omtalt i Norges mest omtalte sak?
Og at betalingen på ca 10 mill kroner var det han fikk i fjor sommer, ca 8 mnd etter forsvinningen?

Ut i fra det vi vet om RU mener jeg at det ikke er usannsynlig, hvis han også ble fortalt på forhånd at det kun vil se ut som en bortføring, men at ingen ville ta noe skade. Tror at RU er en overnaiv og lite jordnær person som ikke tenker så mye over konsekvenser fordi han er så oppslukt i sin egen idé - basert på disse meldingene vi har sett som på mange måter overdriver virkeligheten.

T.O.: Jeg kom over en person på et annet forum som hadde skrevet flere innlegg om krypto, og på en annen, urelatert tråd, skrev at hvis man vil tjene mye penger kan kriminalitet være et alternativ. Trenger ikke å bety noe, men noe spesielt å oppfordre til kriminalitet.
Citera
2020-05-13, 08:29
  #25905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det finnes vel en tredjemann de har snakket om å pågripe. Kanskje de håper på kontakt der?
har ikke lest noe om en 3. person, har du link?
Citera
2020-05-13, 08:29
  #25906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, det vet jeg. Men det gikk nok på at de umiddelbart skjønte det var TH, siden de fort skjønte at de sto ovenfor en psykopat fra første stund, ikke tekniske funn på åstedet.

Det er påfallende hvordan alle beskrivelser av TH, selv fra de som vil snakke godt om ham, tegner bildet av en psykopat.
Citera
2020-05-13, 08:30
  #25907
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det dröjde ändå tio veckor innan denna händelse blev känd. Vad gjorde TH under dessa 10 veckor, vad gjorde polisen?

-tog TH med sig trusselbrevet vid sin första träff med polisen eller låg det kvar i huset?

- ringde TH sina barn innan han ringde polisen? När blev barnen upplysta om vad som hänt och av vem?

- gick TH till jobbet dagen efter AEH försvann eller var han hemma i 10 veckor?

- när kom polisen till Sløraveien första gången?

- när började ”kommunikationen” med ”kidnapparna” och satt polisen bredvid TH när han ”kommunicerade” med dem?

- har polisen kopplat in en gärningsmannaprofilgrupp???

Enormt gode spørsmål, som belyser sentrale deler av hele opplegget.

Jeg har lest eller hørt et sted at TH hadde med seg brevet når han møtte de første betjentene på bensinstajonen. Han ba om å bli møtt av sivilt politi, i telefonsamtalen, fordi det sto i brevet at han var overvåket.
Politiet møtte han i en uniformert bil, men betjentene var sivilt kledd.

TH må ha vært i tett kontakt med i hvert fall ett av barna, en av døtrene, som skulle møte AEH på formiddagen. AEH møtte ikke opp, eller svarte ikke på telefonen når datteren ringte, så datteren ringte til far TH og fortalte dette.

TH prøvde selv også å ringe flere ganger etter samtalen fra datteren, uten å få svar, og reiste da til slutt hjem, etter å ha uttrykkt bekymring til noen på jobben, før han dro.

TH er opplyst å ha dratt på jobb som vanlig i tiden etter forsvinningen, men før det ble kjent i media. Men han er beskrevet som mutt og kort i denne tiden.

Politiet skal ha kommet til Sloraveien allerede første dagen, utpå ettermiddagen, og de skal blant annet ha parkert på gårdsplassen med en bil med falske skilter, som naboene oppdaget, og holdt på med undersøkelser i huset i full belysning, langt utover natten, mye lenger enn Hagen-ekteparet vanligvis pleide å være oppe.
Citera
2020-05-13, 08:31
  #25908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
har ikke lest noe om en 3. person, har du link?

https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html

https://www.aftenposten.no/norge/i/y...pet-og-siktet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback