2020-05-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! At han ev lyver og ikke forteller politiet om sin eventuelle opplæring av TH, for ikke å selv bli blandet inn i saken mener du? Ja, det høres også logisk ut, hvis det var slik at TH fikk en slik opplæring av han.

Takk! Jeg er enig med deg.

Takk for svar! Det er mulig at det var slik som du skrev.

Nei. At TH lyver. Han har kokt opp en historie der han forklarer det første møtet. Han forklart det som at RU kom med en forretningsidé, som TH avviste. Og at han så oppsøkte TH flere ganger uanmeldt. Som i at han ikke ga seg, og at han kan ha et selvstendig hevnmotiv pga dette.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-11 kl. 20:27.
Citera
2020-05-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er nok bare begynnelsen på nedtoning.
Siden TH ikke har vært i avhør etter at de avhørte 32 åringen, og 32åringen bare ble sluppet hjem uten noe mer avhør, så regner jeg med politiet er på glattisen.

Det var ett sätt att se på saken. En annan slutsats är att polisen nu uteslutet 32 åringen som gärningsman, eller delaktig i denna härva.

Nu är 32 åringen släppt. Jag undrar vad han tänker om denna familj och vad han gjort för iakttagelser under åren.
Citera
2020-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er nok bare begynnelsen på nedtoning.
Siden TH ikke har vært i avhør etter at de avhørte 32 åringen, og 32åringen bare ble sluppet hjem uten noe mer avhør, så regner jeg med politiet er på glattisen.

Du virker så skråsikker på at ingen av disse er GM, og prøver å overbevise andre her om det samme, ved å vise til argumenter som egentlig ikke underbygger det du sier. Noen spesiell grunn til det? Jeg er spendt på å høre din teori om hvem og hva som egentlig har skjedd, jeg, siden du har så sterke meninger om hvem og hva som ikke har skjedd. Så del gjerne.
Citera
2020-05-11, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Du skulle vært advokaten til TH. Du gjør en bedre jobb!

Jeg synes Holden gjør en god jobb.
Jeg har fulgt denne tråden lenge, og jeg har absolutt ikke opptrådt som noen slags forsvarer for TH.
Jeg har vurdert opplysningene som har vært tilgjengelig og vært kritisk.
Jeg har vekslet fra det ene til det andre. Alt ifra at AEH har forsvunnet frivillig - til at saken har gitt meg Fritzl-assosiasjoner.
Jeg synes uansett det burde være lov å få uttrykke seg om en sak, uten at man tilhører ett slags flertall i en diskusjon. Det å kalle hverandre troll, idiot og den slags pga uenighet er lavmål, men sikkert uunngåelig på forum som dette.

Det har vært vanskelig å skille mellom det som er rykter og det som er sant. Etterhvert oppdaget jeg at ryktene kom hovedsaklig fra én bruker, samme bruker var tidlig i tråden, over gjennomsnittet opptatt av at TH måtte betale løsepengene.
Det er slike ting som har gjort at jeg heller ikke har utelukket at GM/-ene er - eller har vært her i tråden.
Jeg har hele tiden likevel sagt at jeg ikke utelukker at TH er GM, men hittil synes ikke jeg at det er veldig sannsynlig, basert på det vi vet - og enda mindre på det lille vi visste tidligere.
Men her i tråden har det ikke vært stuerent å tro noe annet enn at TH er GM, utenfor rimelig tvil - og derfor har det heller ikke vært fritt for å bli kalt et troll og gudene vet hva - det kan jo være interessant i seg selv.
Det er noe rart med denne saken, og når Holden sier "det er ikke slik dere tror", så blir det nesten litt David Lynch-preg over det hele.
Citera
2020-05-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Enligt Dagbladet finns det viss samstämmighet i olika uppgifter om att kryptokillen presenterade en affärsidé för Hagen AS. Och sen satt i flott kostym (tror jag de vill ha sagt) i kontorslandskapet ett rejält antal gånger möjligen i väntan på besked eller nåt.

Verkar väl som polisen är på det där. Den försiktige noterar att killen i teorin kan ha goda skäl att ljuga. Eller goda skäl att inte framstå i pressen som den som lärde Hagen om kryptovaluta.

Nu kan han ju också vara duktig på att hålla sig spårlös men man får väl tro att polisen kan hitta rätt knapp att trycka på.

Sen får vän av ordning gärna reda i detta också. Min hjärnbark slirar på ett ställe. TH är formellt misstänkt (av polisen och polisåklagare) i sin utevaro, efter att ha varit anhållen och gripen, men alltså inte häktad (skälig misstanke saknas enl hovrätt!), och därmed fri? : ”motsetning til Nedre Romerike tingrett, som uka i forveien besluttet å varetektsfengsle Hagen i fire uker, fant ikke lagmannsretten skjellig grunn til å mistenke Hagen for drap på sin kone Anne-Elisabeth.

Politiet anket til Høyesterett, men fredag forkastet landets høyeste domstol politiets anke og løslot Tom Hagen.

Fredag ettermiddag gikk Hagen ut av Oslo fengsel som en fri, men fremdeles drapssiktet mann.

Politiet har valgt å opprettholde siktelsen mot Hagen, tross lagmannsrettens avgjørelse.”

https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannen-onsket-hagen-investeringer/72453961

Det är med normalsvenska mått smått extraordinärt att det skulle kunna saknas skälig grund till misstanke till en fyraveckorsfängsling, men det är förvisso inget vanligt mål. Och det saknas väl då bevis i linje med åtalets rubricering, mord. Jo. Jo.

Ja det høres ut som at det savnes bevis. Det hadde vært interessant å fått informasjon om alle bevisene som peker på TH som GM og informasjon om alle alibi-bevisene.

"Tom Hagen skal ha et alibi som trumfet spor på åstedet i Sloraveien 4. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt."

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien da den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi
Citera
2020-05-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Inte säker på att jag förstår vad du menar? Utarbeta?

RU fremstår nå som en TH avviste. Som ikke ga seg. Som plagede ham. Og som kan ha et selvstendig hevnmotiv. Vil tro politiet har utelukket dette. De ser ut til å jobbe med en hypotese der TH har samarbeidet med RU
Citera
2020-05-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja TH begikk en fatal tabbe.
Ja verkligen, nu är hon förstås död iallafall trots dom betalda miljonerna. Vad synd att dom inte hade ordentligt larmsystem med kameraövervakning i hemmet.
Kanske att några andra rika människor har lärt sig nu att det inte går att leva på det här enkla viset utan säkerhetsanordningar.
Citera
2020-05-11, 20:27
Medlem
Citat:
RU fremstår nå som en TH avviste. Som ikke ga seg. Som plagede ham. Og som kan ha et selvstendig hevnmotiv. Vil tro politiet har utelukket dette. De ser ut til å jobbe med en hypotese der TH har samarbeidet med RU
Yes, förstår och håller med
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvem var det som tok kontakt med Green? Virker som et svært dårlig trekk om det var TH selv som gjorde det, for denne mannen har nok kontakter som gjør at han kan finne ut av ting, samtidig som han kjenner lusa på gangen.
Og jeg kan ikke se noe useriøst med å arbeide for å få folk ut av kriminalitet. Har du noe å backe opp dine slengbemerkninger om Green med, Havhest? Eller prøver du bare å diskreditere han fordi han har snakket med Hagen og er uenig med deg?
Hvis du googler navnet hans, så finner du svar - men det betyr ikke at det er slik i dette tilfellet - bare at muligheten er der.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var ett sätt att se på saken. En annan slutsats är att polisen nu uteslutet 32 åringen som gärningsman, eller delaktig i denna härva.

Nu är 32 åringen släppt. Jag undrar vad han tänker om denna familj och vad han gjort för iakttagelser under åren.

Vil tro han stiller seg uforstående.
Begynner å få en viss aning med hva Holden mente med særdeles magert grunnlag .
Citera
2020-05-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Se det innlegget jeg siterte. Jeg skal redigere bort det ordet i mitt sitat. Hvem var det du mente da som ev hadde et motiv?

TH har et motiv. Hvis politiet sin sak er riktig fremstilt.
Citera
2020-05-11, 20:32
Medlem
Citat:
TH har et motiv. Hvis politiet sin sak er riktig fremstilt.
... och resurser (och lokal kunskap, till exempel om nyckel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in