2012-05-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
De ska inse att de bor i en lägenhet och har ett flertal grannar som också lever. Och lära sig att om de bor i en lägenhet så finns det bieffekter. Så enkelt är det, Bor man i en lägenhet så får man leva med att det låter då och då. Oavsett vad någon jävla lagbok säger så får man acceptera att man kan inte få exakt som man vill om man bor i ett hus där flera människor bor.

Jag vet inte om du har läst hela tråden men det har kommit fram att TS är en extremt självisk människa utan respekt för sina medmänniskor. Jag håller med dig i att man som boende i lägenhet får räkna med lite ljud, men då TS verkar vara en människa av den hemskaste sort så misstänker jag att grannen knappt får sova en blund någon gång för att TS ska dunka och leva om.
Citera
2012-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kleve
Ur Holmqvists kommentar till hyreslagen:

Vid bedömning av vad en störning är så får man dels objektivt bedöma hur störningen tar sig uttryck hos grannen och dels hur störningen uppkommer. Även om en granne upplever en sådan nivå av t.ex. oljud att man kan säga att det är störande så måste den tålas om den uppkommer av ett normalt brukande av hemmet. Man får således acceptera att ens grannar går på toaletten och dushar mitt i natten samt även har sexuellt umgänge som ger i från sig ljud inom rimlig nivå. Har man en skev sängstomme i trä som bankar som hammarslag mot väggen så måste man ju dock självklart reparera den annars kan det mycket väl anses som störande.

+1

Utdrag ur doktrinen blir väldigt välkommet när ingen verkar kunna hitta något i praxis.
Citera
2012-05-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
Jag vet inte om du har läst hela tråden men det har kommit fram att TS är en extremt självisk människa utan respekt för sina medmänniskor. Jag håller med dig i att man som boende i lägenhet får räkna med lite ljud, men då TS verkar vara en människa av den hemskaste sort så misstänker jag att grannen knappt får sova en blund någon gång för att TS ska dunka och leva om.

Vad grundar du det på ?

Hon har sagt att de inte är speciellt högljuda plus att hon tänker testa tipsen hon fick hur hon kunde få sängen att sluta låta. Ser inte riktigt det själviska i det...
Senast redigerad av Brollio 2012-05-19 kl. 11:21.
Citera
2012-05-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Naturligtvis kan ts fortsätta ha sex, bor man i ett flerfamiljshus så får man faktiskt stå ut med att grannarna lever ett normalt liv! Kontakta gärna Hyresgästföreningen och fråga vad som gäller.

Ja, ljud måste man stå ut med ibland, men fan heller att man ska måsta stå ut med dunkande i väggarna!
Citera
2012-05-19, 11:14
Medlem
Antrivias avatar
Citat:
Du verkar inte läsa tråden Hon skriver ett antal gånger att hon håller på att lösa problemet! Du är nog en sådan typiskt rastlös granne utan hobby! Du måste gnälla som en gammal kärring på alla ljud och alla lagar hit och dit! Jag respekterar alltid grannar och försöker att inte väsnas men ljud ibland räknar alla normala parter med! Jag har varit med om grannar av värsta sort och TS är inte i närheten eftersom hon verkligen vill försöka lösa problemet till skillnad från andra stolpskott!
Citera
2012-05-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Vad grundar du det på ? H

Hon har sagt att de inte är speciellt högljuda plus att hon tänker testa tipsen hon fick hur hon kunde få sängen att sluta låta. Ser inte riktigt det själviska i det...

Sen nedan.

Och jag antar att TS är en kvinna, det blir lättare att skriva då.

Citat:
Ursprungligen postat av craniumet
Jag förstår att grannen surar, det är sjukt irriterande att inte få sova. Fast vi har ju knappast jättehögljutt sex... Och vi har inte ens sex varje natt (vi är inte sambos). Vad ska jag göra? Sluta ha sex efter 22? Ha sex på golvet istället? Det är ju sängen som rör på sig medan vi håller på..

Vad skulle ni göra?!

Hon visste alltså att sexet levde om. Sängen rörde sig ju för tusan, det är sånt man märker.

Citat:
Hahaha my bad! Men man kan ju hoppas på det! Så slipper man pinsamma möten i hissen framöver...

Hon hoppas att hennes högljudda knullande får grannen att flytta.

Citat:
Du hade visst svårt för det här med att förstå saker och ting, så jag underlättar det för dig lite. Jag går i skolan dagtid, killen kommer hem från jobbet 22. Undrar när vi ska ha tid om inte på kvällen..? Vi kanske ska leva i celibat istället. Nej, vi kommer fortsätta ha sex, men jag tänker (som redan nämnt) ta hänsyn till grannen och försöka komma på något sätt så hon inte störs av sexdunkandet.

Och det där citatet, ja det var ett skämt. Men du kanske har svårt att uppfatta ironi.

Här ljuger hon om att hon skulle få leva i celibat om hon slutade knulla hemma och dessutom försöker hon skylla den tidigare elakheten om flytten på ironi. Dessutom skriver hon klart och tydligt att hon absolut inte ska sluta ha sex och att hon ska försöka komma på något sätt att så att grannen inte störs av dunkandet. Märk väl att hon bara ska försöka och att dunkandet ska fortgå.

Citat:
Vi knullar hos honom också! Vi är alltså inte alltid hos mig och gör sexdunkningar. Jag var ironisk. Jag är lika ironisk när jag påstår att du har något att tillföra den här diskussionen. Jag behövde hjälp med tips för att undvika att störa grannen, och du hade inget vettigt att komma med.

Jag skriver sexdunkar eftersom det är det som grannen skrev på lappen. Det är hon ska ha cred för att ha kommit på det ordet. Jag tänker i alla fall fortsätta använda mig av det.

Här kommer det alltså fram att hon inte måste leva i celibat om hon avstår från att knulla hemma. Det gör henne till en lögnare och iaf jag får bilden av att hon är som ett bortskämt, själviskt litet barn i mentaliteten. Ska ha ska ha ska ha.

Citat:
Ja klart vi får ha sex hemma hos honom! Men han bor som sagt inte centralt så det underlättar för oss båda att vara hos mig. Nej helt i celibat skulle vi självklart inte behöva leva, men även där missuppfattade du min ironiska inställning. What to do, skruvar lösa? Du verkar bara vara ute efter att gräla med någon. I desperat behov av uppmärksamhet, mänsklig kontakt eller bara av att ge utlopp för aggressioner? Lägg ner!

Jag må vara kåt, men inte självisk. Hade jag varit självisk hade jag knappast startat den här tråden. Då hade jag pökat på och väntat på att fastighetsägaren ringt mig. Så nej jag tänker hellre fixa problemet än att undvika att ha sex med min pojkvän. Nu kanske du lever i celibat och inte tycker att sex är en stor grej, men för mig är det ganska viktigt att få knulla när jag vill.

Här ser man allra tydligast hur självisk och hemsk hon är. Ingen respekt för någon annan, bara hon får knulla när hon vill. Undar om det gäller överallt? Kanske i barnpoolen på badhuset? I parken? På läktaren under en fotbollsmatch? Säkert är det så. Stackars, stackars grannar säger jag bara.
Citera
2012-05-19, 11:35
Medlem
Citat:

Du får försöka hur mycket du vill men tråden kommer inte att spåra ur till en häxjakt på TS eftersom hon tvärtemot vad du vill få det till faktiskt inte verkar särskilt självisk. Utan snarare ganska normal och vill ha rätt till ett normalt sexliv i sin egen lägenhet vilket inte är det minsta konstigt.
Citera
2012-05-19, 11:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Du får försöka hur mycket du vill men tråden kommer inte att spåra ur till en häxjakt på TS eftersom hon tvärtemot vad du vill få det till faktiskt inte verkar särskilt självisk. Utan snarare ganska normal och vill ha rätt till ett normalt sexliv i sin egen lägenhet vilket inte är det minsta konstigt.

Med det är inte sexlivet som är problemet. Problemet är hennes dysfunktionella säng. Det är den som ska åtgärdas. Ingen har sagt åt henne att sluta knulla.
Citera
2012-05-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Med det är inte sexlivet som är problemet. Problemet är hennes dysfunktionella säng. Det är den som ska åtgärdas. Ingen har sagt åt henne att sluta knulla.

Ja och hon har sagt att hon ska åtgärda den... vad är problemet?
Citera
2012-05-19, 11:58
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ja och hon har sagt att hon ska åtgärda den... vad är problemet?

Att tråden fortsätter trots det. Och att hon var tvungen att starta en tråd för att inse att hon bör åtgärda sängen.
Citera
2012-05-19, 12:24
Medlem
OM det är så att lägenheten är felaktigt konstruerad så kan det hamna på hyresvärden att åtgärda bostaden så att den inte blir så lyhörd.

Bodde tidigare i ett kvarter där hyresvärden fick bygga om en lgh pga detta. Det gick inte tvinga en hyresgäst att vara 100% tyst samtidigt som hyresgästen under stördes. Barnskrik, toabesök etc naturliga saker man måste kunna göra dygnet runt. Duscha tror jag också faller under det, och kanske sex

Golvena där var gjorda som en resonanslåda - med golvvärme och en luftspalt mellan parkettgolvet och själva betongen så förstärktes alla ljud. Typ steg etc.

Vi hamnade där i samma läge med vår hyresgäst under oss - det var våra katters steg/bus som lät på nätterna... det var för hyresgästen under oss bara att acceptera ljuden men vi försökte med mattor, stänga in katterna, flytta på möbler etc. De busade på nåt sätt varje natt ändå, och de under störde sig. (de var också extremt lättstörda hyresgäster under oss - EXTREMT!)

Hade samtal med hyresvärd som förstod det prekära läget för alla inblandade.
Citera
2012-05-19, 12:26
Medlem
Garneringsmannens avatar
Känns verkligen som en diskussion mellan olika generationer i den här tråden...

Jag hoppas verkligen att TS åtgärdar problemet, för hennes skull. Verkar som om grannen tillhör den ettrigare sorten, och då kan det bli konflikt så det heter duga. Det spelar ingen roll vad någon annan säger, upplever grannen det som störande så är det allvarligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in