2012-05-19, 04:12
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
och hur ska dom som av olika orsaker inte kan eller vill flytta ut i skogen göra?

De ska inse att de bor i en lägenhet och har ett flertal grannar som också lever. Och lära sig att om de bor i en lägenhet så finns det bieffekter. Så enkelt är det, Bor man i en lägenhet så får man leva med att det låter då och då. Oavsett vad någon jävla lagbok säger så får man acceptera att man kan inte få exakt som man vill om man bor i ett hus där flera människor bor.
Citera
2012-05-19, 04:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
De ska inse att de bor i en lägenhet och har ett flertal grannar som också lever. Och lära sig att om de bor i en lägenhet så finns det bieffekter.
Och? bara för att du bor i ett flerbostadshus så behöver du inte acceptera att grannarna lever om hur som helst och bankande i väggen nattetid är en sån grej.
Citera
2012-05-19, 04:26
Medlem
mohamedsvenssons avatar
skit i grannarna vafan, ligg på hållet!
Citera
2012-05-19, 06:50
Medlem
Sthus avatar
Att folk ens kan komma på tanken att skuldbelägga en granne som inte kan sova för att denne störs på grund av oväsen efter kl 22.00. Det märks att ungdomsarbetslösheten är på topp men det är bara att hoppas på att hyresvärdar lyssnar på de hyresgäster som sköter sig.

Folk som stör andra i hyreshuset, på tåget, på bion osv, har ofta en benägenhet att även yttra sig ljudligt när någon ber dem hålla käften - det betyder dock inte att ni är i majoritet era jävla fittungar.
Citera
2012-05-19, 07:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craniumet
Jag bor i en etta med uppenbarligen tunna väggar. Jag och min pojkvän har normalt sex, inget jävla piggsvinsstönande, skrik eller massivt dunkande. Vi har sex, punkt. Härom natten medan vi var i själva akten, ringde en granne på dörren. Fega som vi var så öppnade vi inte utan fnissade lite och fortsatte lugnare och tystare.

Idag kom det en arg lapp i brevlådan. Grannen klagar på att det dunkas i väggen om nätterna och hotar att ringa fastighetsmäklaren om det fortsätter.

Jag förstår att grannen surar, det är sjukt irriterande att inte få sova. Fast vi har ju knappast jättehögljutt sex... Och vi har inte ens sex varje natt (vi är inte sambos). Vad ska jag göra? Sluta ha sex efter 22? Ha sex på golvet istället? Det är ju sängen som rör på sig medan vi håller på..

Vad skulle ni göra?!

Ta bäddmadrassen från sängen, lägg ned den på golvet och ha sex på den. Rimligtvis borde det inte dunka mot någonting. Jag tror man ofta inte tänker på hur pass mycket kraft det är i älskogen när man t.ex. ligger i en tyngre säng vars huvudände står mot en vägg. När man sedan någon gång har haft sex i en soffa som har stått fri i båda ändorna, så märker man att soffan har vandrat ett antal meter när man väl är klar. Tänk er själva om den kraften istället hade använts mot den lyhörda väggen där grannen kanske har sin säng och försöker sova.

Nackdel: Jag träffade tidigare en tjej som av någon anledning inte gillade att ha sex i sin säng, så hon la ofta ned madrassen på golvet. Hon brukade dessutom vilja ha sex runt 3 gånger om dagen, samt jag är inte värst snabb på att bli klar, så jag fick alltid en massa friktionsskador på knäna när de halkade av madrassen. Jag var dock våldsamt förälskad, så jag gick snällt runt med ständigt flådda knäskålar... Men det betyder inte att ni kommer att ha samma problem av diverse anledningar, t.ex. att ni inte kör lika länge/våldsamt, ni har en bredare madrass, ni har bättre underlag under madrassen o.s.v.
Citera
2012-05-19, 07:12
Medlem
NewDeers avatar
Jag brukar stöna extra mycket så de vet vad de går miste om... Sura, bittra jävlar.
Citera
2012-05-19, 08:11
Medlem
Citat:
Och? bara för att du bor i ett flerbostadshus så behöver du inte acceptera att grannarna lever om hur som helst och bankande i väggen nattetid är en sån grej.

Jag är glad att jag inte har dig som granne.

Visst...att festa med skyhög musik hela natten är inte ok, att spela musik och ha högljudda sianser kl 0500 är heller inte ok.

Men ett samlag som varar i vadå...10-30 min i snitt??? Någon gång då & då är väl för för fan ingeting och gnälla över??? Löjligt och patetiskt...

Skulle ALDRIG få för mig och gnälla på mina grannar såvidare det inte är något extremt. Det handlar om respekt, ibland spelar dom hög musik kl 10 på morgonen när jag sover, ibland spelar jag högt på hemmabion kl 1 på natten. Vi gnäller inte på varandra.

Männsikor som inte klarar av detta, bo ute i skogen istället.
Även om ni lyckas få personen vräkt så kommer det förr eller senare flytta in en person som för väsen av sig igen, och då är cirkusen igång igen...sluta gnäll så förbannat så mår ni säkert mycket bättre och kan ha en trevlig ton mot era grannar istället....
Citera
2012-05-19, 08:29
Medlem
.
Senast redigerad av Cauvie 2012-05-19 kl. 08:55.
Citera
2012-05-19, 08:42
Medlem
borrizs avatar
Naturligtvis kan ts fortsätta ha sex, bor man i ett flerfamiljshus så får man faktiskt stå ut med att grannarna lever ett normalt liv! Kontakta gärna Hyresgästföreningen och fråga vad som gäller.
Citera
2012-05-19, 09:04
Medlem
Citat:
Jaha så bara för jag nån gång haft kontakt med en jurist så skulle jag känna personen fattar du inte själv hur dumt det du skrivit är?

Nej att du personligen skulle känna någon jurist trodde jag inte det var du som som framställde det så.
Citat:
Jag har inte tillgång till hyresgästföreningens privata databaser...
En rättegång är en offentlig handling och ligger därmed i en allmän databas. Men nu efterfrågade jag någonting som som påverkar Praxis med andra ord ett eller flera fall som ligger i NJA arkivet men åter igen bevisade du att du inte har en suck om vad du talar om.

[/quote]och dom där 35db ger jag inte mycket för, för mycket frågetecken runt det och vad säger att de inte har räknat in att ventilationsbrus påminner om vitt brus som används för behandling av bl.a sömnproblem.
0771-443 443 [/quote]

Tack ett telefonnummer till hyresgästföreningen .... precis vad jag bad om ...
Senast redigerad av Brollio 2012-05-19 kl. 09:08.
Citera
2012-05-19, 09:13
Medlem
Ur Holmqvists kommentar till hyreslagen:
Citat:
När man bedömer vilka störningar som måste accepteras får man söka stöd i den allmänna uppfattningen om vilka störningar den som bor i ett flerfamiljshus skall behöva tåla. Någon särskild hänsyn till människor som är känsligare än normalt kan följaktligen inte tas.

Vid bedömning av vad en störning är så får man dels objektivt bedöma hur störningen tar sig uttryck hos grannen och dels hur störningen uppkommer. Även om en granne upplever en sådan nivå av t.ex. oljud att man kan säga att det är störande så måste den tålas om den uppkommer av ett normalt brukande av hemmet. Man får således acceptera att ens grannar går på toaletten och dushar mitt i natten samt även har sexuellt umgänge som ger i från sig ljud inom rimlig nivå. Har man en skev sängstomme i trä som bankar som hammarslag mot väggen så måste man ju dock självklart reparera den annars kan det mycket väl anses som störande.
Citera
2012-05-19, 10:28
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheCake
Att bli vräkt för att ni myser lite kommer nog bli rätt svårt. Innan störningsjouren kommit på plats lär ni vara klara och när de knackar på dörren ser ni avklädda, nyvakna och oförstående ut. Allt verkar alltså lugnt i deras ögon. Så länge det endast är en granne som klagar lär de snarare misstänka att han/hon har problem.

Är du trög eller? Orsaken till störningen är helt skit samma. Dunkar det i väggen så dunkar det i väggen och blir grannen störd av det så är det en störning. Vad som orsakar dunkandet spelar ingen roll.

ÅTGÄRDA DUNKANDET.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in