Citat:
Ursprungligen postat av Doftpelargon
Och där var det vanliga dunket igång igen. Hyresvärden har regler vilka stipulerar att nattro ska råda mellan 22 och 07. Hur mycket dunk ska man tåla under övriga tider egentligen? Funderar på att kontakta störniningsjouren. Och ja, jag har tidigare varit i kontakt med grannen utan att det hjälpt.
Alltså tiderna du skriver om är mer en tumregel, det handlar ju lite om sunt förnuft och hänsynstagande.
Men man får inte spela så det stör grannarna oavsett tidpunkt, sen är det lite olika vad som gäller mellan olika hyresvärdar.
Det du ska göra är att prata med din granne så han eller hon förstår att det är väldigt störande med basdunk. Försök bara att hålla det på en civiliserad nivå så det inte blir en massa tjafsande bara, jag har själv gått på mina grannar några gånger och det har aldrig varit nått problem. Efter man har snackat så har spelandet i princip upphört.
Om det nu skulle fortsätta så skulle jag kontakta hyresvärden där du berättar om störningen, sen kommer han/hon garanterat att säga att du måste ringa störningsjouren direkt om störningen återkommer och det är mest för att de måste ha bevis på att din granne inte sköter sig.
Det är den ordningen jag brukar följa, sen måste man såklart även beakta hur fastigheten är där du bor i. Är den väldigt lyhörd så du hör "allt" eller är det nått nyare med högre standard.
T.ex bor du väldigt lyhört så är det ju lite svårt att gnälla på grannen för att han pratar lite högt