Citat:
Ursprungligen postat av ExclusiveBass
Jag hade en fet misslyckad satmara till tjej under mig i en lägenhet när jag bodde i Ronneby. Hon började gnälla på mig redan när jag flyttade in. Kom dit kl 18 och bar in lite möbler samt satte ihop köksbordet för att ha någonstans att äta när jag vaknar.
Fittan började att gnälla på mig på morgonen, alltså min andra dag som boende där inne.
Vid något tillfället gnällde hon på att jag duscha kl 5:30. Visst, det skall vara tyst, men jag skulle ge mig iväg till Halmstad och tänkte inte lukta fis hela dagen.
En del människor mår inte bra psykiskt. Ett av sätten de får sig att känna sig lite bättre är när de får gnälla på andra.
Jag har ett ganska bra exempel. Hyrde under ganska många somrar ut en möblerad stuga med fyra bäddar, kök, dusch, WC och all utrustning. Tog inte speciellt mycket i hyra trots att det handlade om semestertider, varför alla hyresgäster var oerhört tacksamma över komforten och priset och många återkom år efter år. Kvinnan i en barnfamilj däremot var en sådan person som letade fel, det märktes på hela hennes uppenbarelse och när hon pratade om deras aktiviteter under dagarna. Hon kunde därför självklart inte vid avresa vara tacksam över att allt varit bra, utan gick i taket över att det i köksutrustningen saknades -
en såsslev. Hur kan man ens hyra ut en fyrbäddsstuga med kök, dusch och WC till överkomligt pris utan en såsslev menade hon på. Att använda en vanlig sked för att sleva sås fanns väl inte i hennes tankar.
När det gäller din kära granne under dig kan jag köpa att hon klagar på eventuella duns, dunk och skrap efter 22 om det är så att du monterar möbler. Sådant går ju att göra på andra tider på dygnet. Att använda toalett och dusch när som helst på dygnet är dock helt normalt. Det är många som jobbar annorlunda tider och måste man självfallet få duscha när det passar. Att man får skita och spola kl. 03.00 på natten är minst lika självklart det.
Vad sa hyresvärden det där måndagsmorgonen?