2013-04-16, 14:24
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSwing
Han pratar högt som fan, han brukar ha en tjej på besök ibland och henne hör man inte. Jag säger inte att han ska sluta prata, men om man bor i ett jäkligt lyhört hur så får man ju förhålla sig till det. Om jag och min kille är i olika rum så höjer inte jag rösten för att han ska höra vad jag säger, utan jag går till honom och säger det. Normalt hyffs om jag får säga vad jag tycker.

Fast det dar ar ju sjukt svart faktiskt. Ar lagenheten sa lyhord att du hor din granne prata sa ar det hyresvarden du skall kontakta och dom far ev. mata ljudniva osv.

Han har ju liksom ratt att prata i sin egen lagenhet. Sedan kan han ju ha nedsatt horsel te.x eller den han nu pratar med har det.

Ar man sa overkanslig mot ljud sa ar lagenhet inget att rek.
Citera
2013-04-16, 18:00
Medlem
Experiencetruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogspike
Nej, jag inbillar mig inte! Dock blir jag störd i huvudet av skitsnackare som inte kan sköta sitt. Du hade heller inte orkat med. Det handlar om att respektera folks gränser vilket han inte gör!

Jag lever bland det där. Det spelar ingen roll vad man säger eller vad man gör. "du är bara paranoid" "Du nojjar ju bara" "Nej, men sluta nu" är det enda man får som svar. Eller total tystnad och ansiktet ner i marken. En form av maskopi av total mörker. Man blir liksom knäpp och får inget gensvar/ingen bekräftelse. Det är lite som Vanilla Sky eller shutter island. Det går bara om och om igen utan att man får ro. Det går förr eller senare så långt så att man börjar tvivla på sig själv.

Tror delvis att när psyket utsätts av för stor press så blir man ganska paranoid automatiskt. Men det behöver inte betyda att det du vet (antar) är osant, bara det att det är i mindre utsträckning än vad det egentligen är. Och när man man har utsatts för något någon gång så är risken större att samma känsla infinner sig igen vid liknande situationer utan att det kanske är så.

Bristen på intelligens bland dina medmänniskor är stor. Eller intelligens är troligtvis fel ord. Det handlar snarare om ren och skär okunskap och nyfikenhet som går ut över andra.

Och ju mer du gör till dig, desto värre kommer bara situationen att bli. Så, nej. Det finns faktiskt ingenting du kan göra åt saken. Men men. Allt har ju med att man måste få uppleva saker för att själv kunna sätta sig in och visa förståelse.

Mitt/mina tips alltså: Flytta eller slå ner idioten så hårt att hans käkben går av och senare hoppas på det bästa. Men använd för den sakens skull handskar och mössa för att minimera risken för att binda dig till brottet.
Senast redigerad av Experiencetruth 2013-04-16 kl. 18:03.
Citera
2013-04-24, 21:16
Medlem
ExclusiveBasss avatar
Störig granne eller en granne som kräver att det är helt tyst?
Det beror på, men fan vad jag kan reta mig på grannar som vill att det skall vara helt jävla tyst mellan kl 22-07.

Jag hade en fet misslyckad satmara till tjej under mig i en lägenhet när jag bodde i Ronneby. Hon började gnälla på mig redan när jag flyttade in. Kom dit kl 18 och bar in lite möbler samt satte ihop köksbordet för att ha någonstans att äta när jag vaknar.
Fittan började att gnälla på mig på morgonen, alltså min andra dag som boende där inne.
Vid något tillfället gnällde hon på att jag duscha kl 5:30. Visst, det skall vara tyst, men jag skulle ge mig iväg till Halmstad och tänkte inte lukta fis hela dagen.
Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag en dag kom hem från Halmstad med resväska tidigt på måndag morgon och där stod hon med hyresvärden och påstod att jag fört liv i min lägenhet. Hur fan då? Jag var ju i Halmstad, dvs inte hemma.
Jag har hellre en granne som spelar hög musik många gånger om än en sådan fitta.
Citera
2013-04-24, 22:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExclusiveBass
Jag hade en fet misslyckad satmara till tjej under mig i en lägenhet när jag bodde i Ronneby. Hon började gnälla på mig redan när jag flyttade in. Kom dit kl 18 och bar in lite möbler samt satte ihop köksbordet för att ha någonstans att äta när jag vaknar.
Fittan började att gnälla på mig på morgonen, alltså min andra dag som boende där inne.
Vid något tillfället gnällde hon på att jag duscha kl 5:30. Visst, det skall vara tyst, men jag skulle ge mig iväg till Halmstad och tänkte inte lukta fis hela dagen.
En del människor mår inte bra psykiskt. Ett av sätten de får sig att känna sig lite bättre är när de får gnälla på andra.

Jag har ett ganska bra exempel. Hyrde under ganska många somrar ut en möblerad stuga med fyra bäddar, kök, dusch, WC och all utrustning. Tog inte speciellt mycket i hyra trots att det handlade om semestertider, varför alla hyresgäster var oerhört tacksamma över komforten och priset och många återkom år efter år. Kvinnan i en barnfamilj däremot var en sådan person som letade fel, det märktes på hela hennes uppenbarelse och när hon pratade om deras aktiviteter under dagarna. Hon kunde därför självklart inte vid avresa vara tacksam över att allt varit bra, utan gick i taket över att det i köksutrustningen saknades - en såsslev. Hur kan man ens hyra ut en fyrbäddsstuga med kök, dusch och WC till överkomligt pris utan en såsslev menade hon på. Att använda en vanlig sked för att sleva sås fanns väl inte i hennes tankar.

När det gäller din kära granne under dig kan jag köpa att hon klagar på eventuella duns, dunk och skrap efter 22 om det är så att du monterar möbler. Sådant går ju att göra på andra tider på dygnet. Att använda toalett och dusch när som helst på dygnet är dock helt normalt. Det är många som jobbar annorlunda tider och måste man självfallet få duscha när det passar. Att man får skita och spola kl. 03.00 på natten är minst lika självklart det.

Vad sa hyresvärden det där måndagsmorgonen?
Citera
2013-04-28, 12:53
Medlem
Copterss avatar
Är det att anse som normalt att festande granne på tredje våningen med sällskap, under sina festligheter väljer att använda gården nedanför som soptipp? Nu senast en stol i trä som kastats ner och en drös med ölflaskor/burkar. Eller har jag haft väldigt lugna grannar under åren som gått?
Jag vet tyvärr inte VEM grannen är så det är lite lurigt att klaga.
Citera
2013-05-05, 23:08
Medlem
Grannes hund skäller 24/7!

Jo såhär är det, jag har en underbar granne som har en såndär liten fitthund som tokskäller åt inget.
Nu är det dock dags att sova och den skäller fortfarande. Grannen bor precis ovanför mig så den hörs väldigt väl (har tillochmed vaknat av den jävla hunden) men jag kan inte ringa hyresvärden nu så vad ska jag göra?
Gå och knacka på elva på kvällen känns inte som ett alternativ, funderar på att söka upp numret på kärringen och be hon få tyst på hunden. Vad skulle ni ha gjort?
Citera
2013-05-05, 23:12
Medlem
svampdamps avatar
Störningsjour.
Citera
2013-05-05, 23:37
Medlem
Skriv ut valfritt halsband på papper och lägg ner i brevinkastet

http://www.pricerunner.se/sp/antisk%C3%A4llhalsband.html
Citera
2013-05-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamejkanmikrejsy
Skriv ut valfritt halsband på papper och lägg ner i brevinkastet

http://www.pricerunner.se/sp/antisk%C3%A4llhalsband.html
Klockrent, ska fan göra det!
Citera
2013-05-06, 00:51
Medlem
Mossilurs avatar
Om hunden skäller så mycket att det inte går att sova så måste du naturligtvis kunna knacka på oavsett tid.
Citera
2013-05-06, 00:56
Medlem
Jag skulle letat rätt på kärringjäveln, skit i hur jobbigt och segt det kommer bli.
Du måste ju ta fittan i örat
Citera
2013-05-06, 06:08
Moderator
v50s avatar
Ta ett snack direkt med hon som äger hunden och förklara att hunden stör om det inte blir bättre ta kontakt med hyresvärden så får de skicka ut papper/ tala med henne, du kan även ringa störningsjouren om ni har en sådan. Dock är förstahandsalternativet att prata med grannen först så hon har en möjlighet att åtgärda problemet, ibland är det dock inte ett alternativ om man vet att grannen inte är resonlig utan allmänt pantad då kan det vara läge att ta ett snack med hyresvärden direkt.

Dock låter det som att du har en ok relation med kvinnan så prata med henne innan du går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in