2012-05-18, 19:21
Medlem
craniumets avatar
Grannen klagar på sexdunkar i väggen

Jag bor i en etta med uppenbarligen tunna väggar. Jag och min pojkvän har normalt sex, inget jävla piggsvinsstönande, skrik eller massivt dunkande. Vi har sex, punkt. Härom natten medan vi var i själva akten, ringde en granne på dörren. Fega som vi var så öppnade vi inte utan fnissade lite och fortsatte lugnare och tystare.

Idag kom det en arg lapp i brevlådan. Grannen klagar på att det dunkas i väggen om nätterna och hotar att ringa fastighetsmäklaren om det fortsätter.

Jag förstår att grannen surar, det är sjukt irriterande att inte få sova. Fast vi har ju knappast jättehögljutt sex... Och vi har inte ens sex varje natt (vi är inte sambos). Vad ska jag göra? Sluta ha sex efter 22? Ha sex på golvet istället? Det är ju sängen som rör på sig medan vi håller på..

Vad skulle ni göra?!
Citera
2012-05-18, 19:24
Medlem
Kashis avatar
Flytta sängen från väggarna, mitt på golvet
Citera
2012-05-18, 19:25
Medlem
craniumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Flytta sängen från väggarna, mitt på golvet

Det värsta är att jag har en sovkolv xD
Citera
2012-05-18, 19:27
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craniumet
Jag bor i en etta med uppenbarligen tunna väggar. Jag och min pojkvän har normalt sex, inget jävla piggsvinsstönande, skrik eller massivt dunkande. Vi har sex, punkt. Härom natten medan vi var i själva akten, ringde en granne på dörren. Fega som vi var så öppnade vi inte utan fnissade lite och fortsatte lugnare och tystare.

Idag kom det en arg lapp i brevlådan. Grannen klagar på att det dunkas i väggen om nätterna och hotar att ringa fastighetsmäklaren om det fortsätter.

Jag förstår att grannen surar, det är sjukt irriterande att inte få sova. Fast vi har ju knappast jättehögljutt sex... Och vi har inte ens sex varje natt (vi är inte sambos). Vad ska jag göra? Sluta ha sex efter 22? Ha sex på golvet istället? Det är ju sängen som rör på sig medan vi håller på..

Vad skulle ni göra?!

Det finns svin till grannar så enkelt är det. Men sen måste man tänka på att om man bor i ett flerfamiljshus så är det bara att hålla käft och lyda ifall hyresrättsföreningen skulle börja klaga. Man brukar få ett ex antal varningar på sig innan dem kickar ut en. Men om jag hade varit dig/din kille så skulle jag ha knullat på så länge det bara är grannen som klagar. Skulle det vara så att hyresrättsföreningen skickar ett brev där det står att ni gängar för högt så får ni kanske överväga att köra på en madrass på golvet eller något dylikt. Som sagt, man är ganska begränsad när man bor i en hyresrätt.
Citera
2012-05-18, 19:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Grannen klagar på att det dunkas i väggen om nätterna och hotar att ringa fastighetsmäklaren om det fortsätter.
Va du glad att han inte redan ringt, du har ALDRIG rätt att störa grannarna speciellt inte nattetid...så ta reda på vad det är som dunkar och gör något åt det.
Lösa brädor kan fixas med lim eller skruv, mellanrum mellan sängram och vägg kan du fylla upp med ex: frigolit eller liggunderlag så sängramen inte kan slå emot väggen.

Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Det finns svin till grannar så enkelt är det.
Och det finns svinaktiga idioter som anser att de är ok att väsnas nattetid
Citera
2012-05-18, 19:35
Medlem
craniumets avatar
Citat:
Det finns svin till grannar så enkelt är det. Men sen måste man tänka på att om man bor i ett flerfamiljshus så är det bara att hålla käft och lyda ifall hyresrättsföreningen skulle börja klaga. Man brukar få ett ex antal varningar på sig innan dem kickar ut en. Men om jag hade varit dig/din kille så skulle jag ha knullat på så länge det bara är grannen som klagar. Skulle det vara så att hyresrättsföreningen skickar ett brev där det står att ni gängar för högt så får ni kanske överväga att köra på en madrass på golvet eller något dylikt. Som sagt, man är ganska begränsad när man bor i en hyresrätt.

Tack för svaret! Ja, det är inte direkt något familjehus här eftersom det bara finns ettor att hyra i den här delen av huset. Men man vill ju samtidigt inte vara ett störningsobjekt för någon... Särskilt inte för en granne som det finns risk att man stöter ihop med då och då..
Citera
2012-05-18, 19:38
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Va du glad att han inte redan ringt, du har ALDRIG rätt att störa grannarna speciellt inte nattetid...så ta reda på vad det är som dunkar och gör något åt det.
Lösa brädor kan fixas med lim eller skruv, mellanrum mellan sängram och vägg kan du fylla upp med ex: frigolit eller liggunderlag så sängramen inte kan slå emot väggen.

Och det finns svinaktiga idioter som anser att de är ok att väsnas nattetid

Och sen finns det sånna som inte insett att de bor fler än bara en själv i ett hus. Och ibland låter det på natten. Och de är för fattiga för att göra något åt det för att de hoppade av skolan. Och då ska man bara hålla käft Jag bor själv i lägenhet. Och jag respekterar att folk låter, för det ingår när väljer att bo i en lägenhet. Sen kanske man inte bör borra i golvet och riva väggar halv 4 på morgonen. Men en planka som studsar mot en vägg lite löst varannan natt i 20 minuter. Get used to it!
Citera
2012-05-18, 19:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Och sen finns det sånna som inte insett att de bor fler än bara en själv i ett hus. Och ibland låter det på natten.
Idiotresonemang, du har aldrig rätt att störa grannarna...
Citera
2012-05-18, 19:41
Medlem
craniumets avatar
Citat:

Får se om det går att fixa på så vis.
Citera
2012-05-18, 19:47
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Idiotresonemang, du har aldrig rätt att störa grannarna...

Du har aldrig rätt att störa grannarna, lol. Du menar att alla som bor i lägenheter ska sitta i en fåtölj och hålla käft dygnet runt? Jag har bott i lägenhet i hela mitt liv. Skulle någon i vårat hus spela hög musik en sen kväll så är det ingen som bryr sig, För det betyder att man någon gång själv kan spela hög musik en kväll utan att de andra bryr sig. Om man skall resonera så som du gör så måste alla i huset vara tysta 24 /7. Det fungerar inte så, När du väljer att bo i en lägenhet då vet du att det kommer att bo andra människor runt omkring dig, och alla kan inte anpassa sitt liv för att du vill ha en knäpptyst fredagkväll framför TVn.
Citera
2012-05-18, 19:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Får se om det går att fixa på så vis.
Gör det, glada grannar är bättre än sura.

Citat:
Du har aldrig rätt att störa grannarna, lol. Du menar att alla som bor i lägenheter ska sitta i en fåtölj och hålla käft dygnet runt?
du kan tjafsa bäst du vill men du kan inte tjafsa bort vad som står i jordabalken, 12:e kapitlet 25:e paragrafen.

Citat:
För det betyder att man någon gång själv kan spela hög musik en kväll utan att de andra bryr sig. Om man skall resonera så som du gör så måste alla i huset vara tysta 24 /7. Det fungerar inte så, När du väljer att bo i en lägenhet då vet du att det kommer att bo andra människor runt omkring dig, och alla kan inte anpassa sitt liv för att du vill ha en knäpptyst fredagkväll framför TVn.
Vad du anser behagar jag fullkomligt skita i för till syvende och sist är det bl.a jordabalken som styr detta och nej, det är inte ok att spela hög musik dagtid om du stör grannarna och du verkar inte förstå vad störningar är heller så ta och läs på lite om det innan du uttalar dig.
Citera
2012-05-18, 20:02
Medlem
teamforce2s avatar
Citat:
Gör det, glada grannar är bättre än sura.

du kan tjafsa bäst du vill men du kan inte tjafsa bort vad som står i jordabalken, 12:e kapitlet 25:e paragrafen.

Vad du anser behagar jag fullkomligt skita i för till syvende och sist är det bl.a jordabalken som styr detta och nej, det är inte ok att spela hög musik dagtid om du stör grannarna och du verkar inte förstå vad störningar är heller så ta och läs på lite om det innan du uttalar dig.

12:e kaptitlet 25:e paragrafen?
Dafuq did i just read. Jag förstod aldrig att du var en 52 år gammal tant från jehovas vittnen. Förlåt mig, jag ska aldrig mer störa en granne. Ska vara tyst dygnet runt och aldrig höja min egen röst. Jag får gå på toa en gång om dagen och jag ska varna mina grannar innan, Så de inte blir sura när jag spolar. Ska genast tänka på paragraf 25 varje gång jag hostar.
Herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in