2012-09-24, 15:36
Medlem
Strossels avatar
Läste det inte som om han klaga utan bara undrade hur länge det skulle pågå, bjud in han på en kopp fika och etablera en relation med honom istället.

Han kanske bara är ensam och nyfiken på de nya som flyttar in.
Citera
2012-09-24, 16:14
Medlem
Otems avatar
Grannar skall självklart ha respekt för nyinflyttade gäster, är det mitt på dagen skall man absolut inte märka ut sig som han gör, men jag antar att det är en typ som gillar att klaga och inte har så mycket annat att göra om dagarna.
Citera
2012-09-24, 16:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo
Man får aldrig störa sina grannar...lär er det först och främst. Inte vid någon tidspunkt.

5 hyllor...är det 40 hål? ..med 10 minuters mellanrum...400 minuter jävla störande psykopatljud.

Information och dialog verkar vara stort problem ute i flerfamiljsbostäderna.

Tror nog inte det tar 10min för varje hål, utan för varje hylla.

Som boende i flerfamiljshus så måste man tåla vissa störningar i form av ljud.

Man får "störa" sina grannar sålänge det är innom rimliga gränser,"nödvändiga" ljud, tex dammsugare, borrmaskin och andra maskiner vid renovering, tvättmaskiner osv är sånt klassas inte som störningar utan som saker man helt sonika får lov att tåla när man bor i flerfamiljshus (sålänge ljuden inte förekommer på omormala tider, dvs då folk normalt ska sova).
Citera
2012-09-24, 17:03
Medlem
idiamindadas avatar
Vid nästa besök, förekom honom med att fråga hur länge han tänkt sig att fortsätta med att förpesta ert liv.
Citera
2012-09-24, 18:19
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basta001
Vi hade borrat ca. 5 stycken när det ringer på dörren och han frågar hur länge vi hade tänkt hålla på. Det ska nämnas att detta var vid fyratiden på eftermiddagen, en vanlig vardag.

Som du skriver det uppfattar jag det inte som ett klagomål, utan en undran över hur länge oväsendet kommer att hålla på så att han kan planera efter det. Till exempel om det bara är 5 minuter så är det bara att vänta tills ni är klara, men om det handlar om ett större jobb som tar timmar så kan han välja att göra något där han inte är kvar i bostaden.
Citera
2012-09-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledrunkcat
Man får föra liv fram tills 22 har jag absolut för mig. Jag fick skäll av granntanten när jag dammsög lägenheten "PÅ TOK FÖR LÄNGE". klockan var 14:00 .

Och jag har absolut för mig att man INTE får föra hur mycket liv som helst fram till 22 och som är störande. Dock anser jag att ljud från en dammsugare Är något man bör acceptera.
Citera
2012-09-29, 16:31
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo
Man får aldrig störa sina grannar...lär er det först och främst. Inte vid någon tidspunkt.

5 hyllor...är det 40 hål? ..med 10 minuters mellanrum...400 minuter jävla störande psykopatljud.

Information och dialog verkar vara stort problem ute i flerfamiljsbostäderna.
Vad ska de göra då, ha hyllorna på golvet? Någon gång måste de ju borra och sätta upp dem och rimligtvis gör man sådant när man flyttar in för att få ett ordnat boende så fort som möjligt.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2012-09-29 kl. 16:33.
Citera
2012-09-30, 07:01
Medlem
Sweeper80s avatar
Ni som minns mig från tidigare: nu har samma idiot varit uppe igen - jag är så nyfiken så jag öppnade den här gången... "jag hör när du går, jag hör när du kissar..." han är för skön!

Hur ser Ni förresten på att laga mat; om man lagar mat så tyst man bara kan, men grannen hör det ändå?

Hur fan ska man göra när man jobbar och är grishungrig när man kommer hem vid 6 på morgonen? Ge fan i att äta? Hur ser Ni andra på detta?
Citera
2012-09-30, 07:43
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Ni som minns mig från tidigare: nu har samma idiot varit uppe igen - jag är så nyfiken så jag öppnade den här gången... "jag hör när du går, jag hör när du kissar..." han är för skön!

Hur ser Ni förresten på att laga mat; om man lagar mat så tyst man bara kan, men grannen hör det ändå?

Hur fan ska man göra när man jobbar och är grishungrig när man kommer hem vid 6 på morgonen? Ge fan i att äta? Hur ser Ni andra på detta?
Kl 6 på morgon är väl en tid då de flesta arbetande människor äter frukost, så där bör det inte vara några problem.
Citera
2012-09-30, 08:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Stå och slamra med stekpannan på spisen och banka med kötthammare är kanske inte så lyckat 6 på morgonen men lite diskret steka ägg & bacon ska inte va några problem.
Citat:
Är du hungrig ät men på såna tider tycker jag man bör undvika att använda elvisp och andra högljudda maskiner, speciellt om det är lyhört i fastigheten för många går upp senare än 6.

Du kan alltid prata med hyresvärden/föreningen och se vad dom tycker om det.
Citera
2012-09-30, 09:12
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Kl 6 på morgon är väl en tid då de flesta arbetande människor äter frukost, så där bör det inte vara några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Stå och slamra med stekpannan på spisen och banka med kötthammare är kanske inte så lyckat 6 på morgonen men lite diskret steka ägg & bacon ska inte va några problem.
Är du hungrig ät men på såna tider tycker jag man bör undvika att använda elvisp och andra högljudda maskiner, speciellt om det är lyhört i fastigheten för många går upp senare än 6.

Du kan alltid prata med hyresvärden/föreningen och se vad dom tycker om det.

Problemet är att tjejen kmr hem vid 6 även på helger - när hon jobbar (ssk) - jag brukar äta frukost då och hon "middag" samtidigt. Vi försöker vara så tysta som möjligt, men vi måste ju fan ha fram kastrull och porslin i a f... Huset är byggt -39 och det hörs...

Vi förstår att vi stör, men människan nämnde att vi kissar för högt - så det går inte att fullt ut urskönja hur mycket vi stör normala människor.

Svårt det här...
Citera
2012-09-30, 15:50
Medlem
Vad kan jag göra för att verkligen jävlas med grannarna åvanför mig?
låter som att de vill flytta ner till mig, jävla stampande och slående i dörrarna hela dagen, varje dag.
Ibland undrar jag om de bara gör det för att jävlas.
Nyblivna pensionärer och går inte utanför dörren i 5 minuter.

Funderar på att sätta in öronproppar och hålla en tändare till brandlarmet.
det jävla brandlarmet är öronbedövande och även kopplat till de åvanför.

Men vad finns för andra sätt som jag kan jävlas med dom, har inga fancy högtalare så kan inte spela hård hård musik på hög volym, annars hade det varit ett bra prank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in